tag:blogger.com,1999:blog-5170116707812706188.post348314976632075312..comments2024-03-28T13:36:27.336+02:00Comments on Δελτίο των 11: Η 27η Νοεμβρίου στην ΙστορίαΣπύρος Χατζάραςhttp://www.blogger.com/profile/03286926152227074753noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-5170116707812706188.post-65806997731334330492021-11-27T12:48:26.898+02:002021-11-27T12:48:26.898+02:00Οι ομοιότητες με την Ορθόδοξη και την Καθολική εκκ... Οι ομοιότητες με την Ορθόδοξη και την Καθολική εκκλησία είναι πολλές. Λουθηρανισμος το μεταρρυθμισμένο κομμάτι των παραπάνω ιστορικών και παραδοσιακών εκκλησιών, όχι προτεστάντες γενικά και αόριστα.<br /><br />Η κύρια διαφορά, η οποία είναι και η πιο ουσιώδης, με την Ορθόδοξη και την Καθολική εκκλησία, είναι η σωτηριολογική. <br /><br />Πώς σώζεται ο άνθρωπος; Οι παραπάνω εκκλησίες, δυστυχώς, έχουν εγκολπωθεί εδώ και αιώνες την θεση της ''συνέργειας''. <br /><br />Η θεολογία αυτή διδάσκει ότι ο άνθρωπος στην Πτώση του Αδάμ δεν έπεσε ολοκληρωτικά, αλλά απλώς τραυματίστηκε ως προς την ''ελεύθερη βούλησή του προς σωτηρία''. Έτσι, διδάσκουν ότι σώζεσαι όχι αποκλειστικά και μόνο από το Χριστό, αλλά από το κατά πόσο ανταποκρίνεσαι προσωπικά στη χάρη του Χριστού, το γνωστό ''πίστη (ως απόφαση) και έργα''.<br /><br /> Η διδασκαλία αυτή είναι άκρως επιζήμια. Αν δε με σώζει ο Χριστός, με τη χάρη του, δωρεάν, πέρα από τα έργα μου, αποκλειστικά με την πίστη που γεννά μέσα μου διά μέσου του λόγου και των μυστηρίων, αλλά η ελεύθερη βούλησή μου (εντελώς φαντασιακή και υποκειμενική), τότε, πάντα θα είμαι σε μία κατάσταση αβεβαιότητας ως προς τη σωτηρία μου. Πόσα και τι ποιότητας έργα πρέπει να 'χω για να νιώσω ασφαλής;<br /><br /> Αν φτάσω να θεωρήσω ότι είμαι καλά ως προς αυτά, έχω πέσει στην αμαρτία της περηφάνειας. Αν ξέρω ότι είμαι ''λίγος'', αλλά αποφασίζω να το κρύβω, να προσποιούμαι και να επικρίνω τους άλλους , τότε γίνομαι υποκριτής.<br /><br /> Γεμάτη η εκκλησία με αυτά τα είδη. Αν πάλι προσπαθώ, αλλά συνεχώς με πιάνω ότι είμαι σε χαμηλές πτήσεις ή ανύπαρκτος, τότε, πελαγώνω, απογοητεύομαι και μπορεί να φτάσω μέχρι το σημείο να πω: ''Μήπως όλα αυτά είναι ψέματα;'' και φτάνω στην αθεΐα.<br /><br /> Προκειμένου να ξεπεράσω αυτήν την αβεβαιότητα, αναπόφευκτα, θα στραφώ στα έργα μου, την πίστη μου ως προσωπική μου απόφαση, το βαθμό τήρησης του Νόμου και το επίπεδο συμμετοχής μου στην εκκλησιαστική ζωή και των ποικίλων κανόνων της. Όχι. Το Ευαγγέλιο είναι ακριβώς αυτή η βεβαιότητα που η ''συνέργεια'' την καταστρέφει.<br /><br /> Δεν έχω ''ελεύθερη βούληση προς σωτηρία''. Την έχασα μαζί με όλη την ανθρωπότητα στην Πτώση. Είμαι δομικά πλέον και μόνο αμαρτωλός, ενάντιος στο Θεό και στον πλησίον μου, εγωκεντρικός, περήφανος, καταδικασμένος. Ποιος θα με σώσει από την ολέθρια αυτή αδυναμία μου; Εμείς απαντάμε: Μόνον ο Χριστός. Αυτός σε σώζει με ό,τι αυτός και μόνον αυτός έχει κάνει για σένα. Γι' αυτό ενσαρκώθηκε. Για να ζήσει στο ανθρώπινο σώμα σου την τελειότητα που ο Αδάμ δεν μπόρεσε να ζήσει και την αδυναμία αυτή την κληροδότησε σε όλους μας. <br /><br />Σε σώζει ο Χριστός με το έργο του Αγίου Πνεύματος στη ζωή σου. Γίνεσαι αγαπητός στον Πατέρα χάρη στο αίμα του Υιού πάνω σου. Αυτό το αίμα χύθηκε στο σταυρό, αλλά δεν μας λούζει εκεί. Μας λούζει (λουτρό παλιγγενεσίας) στη Βάπτιση, μας τρέφει στη Θεία Ευχαριστία, μας δίνει και δυναμώνει την πίστη μας στη λειτουργία του Λόγου, όποτε ακούμε το Λόγο (εξ ακοής η πίστη, Θεού το δώρο, για να μην καυχιέται κανείς). Δεν είμαστε αμαρτωλοί μόνο όταν αμαρτάνουμε, αλλά αμαρτάνουμε γιατί είμαστε δομικά αμαρτωλοί. Αμαρτάνουμε ακόμα και όταν κάνουμε το καλό. Είναι τόσο επικύνδυνη φθορά η αμαρτία. <br /><br />Δεν μπορούμε να αντλήσουμε καμία βεβαιότητα κοιτώντας μέσα μας. Η σωτηρία μας έρχεται, δόξα τω Θεώ, από έξω από εμάς. Το Πνεύμα μάς φέρνει σε μεταμέλεια και μας μεταγγίζει τη μετάνοια, δηλαδή τη χάρη, με το λόγο και τα μυστήρια. Από κει και πέρα, όλη μας η ζωή είναι ζωή υπηρεσίας στον πλησίον και ευγνωμοσύνης στο Θεό. ποτέ η ζωή αυτή δεν είναι τέλεια ούτε απόδειξη σωτηρίας ή πηγή σωτηρίας. Μόνο ο Χριστός. Απόλυτα. Είναι απόλυτα βέβαιη η σωτηρία σου, επειδή δε βασίζεται στα έργα σου, αλλά στο έργο του Χριστού. Για σένα. Δωρεάν.Anonymousnoreply@blogger.com