ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ (Ε.Χ)
του ΠΛΩΤΑΡΧΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ
Ημερομηνία: 23 Δεκεμβρίου 1974
...ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
φ) Κατά την γνώμην μου υπήρχον πληροφορίες επί των τουρκικών ενεργειών ή επί των πιθανών τουρκικών ενεργειών της 20ης Ιουλίου δια τους ακολούθους λόγους:
(1) Υφίστατο πληροφορία ότι οι τούρκοι επεβιβάζοντο επί πλοίων (υλικόν και οπλίται).
(2) Εσκεμμένως ή όχι ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Αγγλικής βάσεως μετέδωσεν ψευδή πληροφορίαν περί τουρκικών ενεργειών εις πράσινην γραμμήν Λευκωσίας.Δια της ενεργείας των αυτής οι Αγγλοι,αν και εν συνεχεία υπεστήριξαν, ως εκυκλοφόρησεν, την τουρκικήν απόβασιν δια της αποστολής του Ε/Π ΕΡΜΗΣ,προσεπάθησαν δια της ψευδούς αυτής ενεργείας, κατά την γνώμην μου, να αφυπνισουν τους Ελληνας περί της ενδεχομένης επεμβάσεως των τούρκων περί της οποίας πιστεύω εγνώριζον, πλήν όμως ουδέν κατώρθωσαν.
(3) Αμφότερα τα ανωτέρω πιστεύω ότι, δεν τα εκμεταλλεύθησαν οι αρμόδιοι δι'αγνώστους εις εμέ λόγους.
χ) Κατά την άποψίν μου αποστολή τοιάυτης φύσεως, ως αυτή ήτις διετάχθη να εκτελέση το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ την 20ην Ιουλίου 1974, θα έδει να εκτελεσθή υπό συνοδείαν, λαμβανωμένων υπ'όψιν ότι το πλοίον αφ'ενός εστερείτο κυρίου οπλισμού δι'αντιμετώπισιν απειλής εκ πλοίων επιφανείας και αφ'ετέρου της αδυναμίας επανδρώσεως, λόγω υφισταμένης Ο.Δ. ειρήνης και αυτής ελλειπούς,του συνόλου του Α/Α οπλισμού, δι'αντιμετώπισιν απειλής εξ' αέρος. Λόγω όμως της επικρατούσης καταστάσεως δεν απεφάσισα να αιτήσω προστασίαν περιορισθείς, ως προς τον χρόνον αποβιβάσεως των οπλιτών.
ψ) Επί του θέματος της εκτελέσεως βολής εναντίον των τουρκοκυπριακών θέσεων πλέον των όσων ανεθέρθησαν, έχω να προσθέσω ότι από της στιγμής που διετάχθην όπως αναστρέψω δια Πάφον, εθεώρησα ότι το πλοίον συμμετείχε αδιακρίτως εάν έφερε Ελληνικήν Σημαίαν, ενεργώς εις οιονδήποτε είδος επιχειρήσεων,είτε αμυντικάς είτε επιθετικάς, ελάμβανον χώραν εις Νήσον.
ω) Τέλος περαίνων την εν λόγω έκθεσιν επιθυμώ να αναφέρω οτι ως διεπίστωσα το ηθικόν του Έλληνος, η ψυχραιμία και η τόλμη αυτού ευρίσκεται εις υψηλόν βαθμόν.Δεν θα ήτο υπερβολή να γράψω ότι άπαντες οι επιβαίνοντες του πλοίου Αξ/κοι,Υπαξ/κοι και οπλίται εν ουδεμία περιπτώσει απώλεσαν το θάρρος των και την πίστιν προς προς τα ιδεώδη της φυλής.Ιδιαιτέρως εθαύμασα το θάρρος των επαναπατριζομένων οπλιτών του Σ.Ξ, οίτινες καίτοι είχον συνειδητοποιήσει ότι επέστρεφον είς τας οικίας των, με έξαλλον ενθουσιασμόν και αλλαλαγμούς χαράς εδέχθησαν την, από του στόματός μου,πληροφορίαν περί της επανόδου των εις Κύπρον, προς ενίσχυσιν των μαχομένων συναδέλφων των εναντίον των εχθρών του γένους.Το μόνο λυπηρόν γεγονός υπήρξεν ο αιφνίδιος θάνατος του πολιτικού υπαλλήλου ΔΑΜΙΑΝΟΥ Μιχαήλ, ο οποίος προφανώς λόγω συγκινήσεως εκ των διατρεξάντων, απεβίωσεν περί την 210315 συνέπεια καρδιακής προσβολής.
Η εξέλιξη του Ελευθέριου Χανδρινού
29/09/1954 30/06/1958 Σ.Ν.Δ. [Σχολή Ναυτικών Δοκίμων]
01/07/1958 28/09/1958 Δ.Π.Α. [Διοίκησης Πλοίων Αποβάσεως]
30/09/1958 07/11/1958 Κ.Ε./ΠΑΛ
09/11/1958 04/01/1960 Β.Π. ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ
04/01/1960 26/02/1960 Β.Π. ΑΕΤΟΣ
28/02/1960 08/06/1961 Β.Π. ΒΛΑΧΑΒΑΣ
10/06/1961 21/06/1962 Κ.Ε./ΠΑΛ
23/06/1962 11/07/1964 Β.Π. ΣΦΕΝΔΟΝΗ
11/07/1964 18/01/1965 Β.Π. ΔΟΞΑ
18/01/1965 02/11/1965 Β.Π. ΛΕΩΝ
03/11/1965 20/01/1966 Β.Π. ΚΑΡΤΕΡΙΑ
29/01/1966 09/01/1967 Ν.Δ.Κ. [Ναυτική Διοίκηση Κρήτης]
10/01/1967 25/05/1967 Η.Π.Α. [Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής]
25/05/1967 01/11/1967 Β.Π. ΒΕΛΟΣ
01/11/1967 18/11/1968 Β.Π. ΑΣΠΙΣ
19/11/1968 02/05/1969 Β.Π. ΛΟΓΧΗ
05/05/1969 30/07/1969 Η.Π.Α. [Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής]
01/08/1969 30/08/1973 353 ΜΝΑΣ [Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας - Ελευσίνα]
31/08/1973 30/08/1974 Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ
Μετά την εμπλοκή του στις μάχες στην Κύπρο,τοποθετήθηκε μόνο για ένα χρόνο σε πολεμικό πλοίο. Α/Τ ΑΙΓΑΙΟΝ.Ουσιαστικά τον έβαλαν 7 χρόνια στο ψυγειο.(74-81)
31/08/1974 03/08/1975 Γ.Ε.Ν. / Α1 & Μ.Κ.Ε./ΛΑΡ [Μικτόν Κέντρον Επιχειρήσεων Λάρισα
03/08/1975 23/08/1976 Μ.Κ.Ε./ΛΑΡ [Μικτόν Κέντρον Επιχειρήσεων ? Λάρισα]
24/08/1976 12/03/1977 Γ.Ε.Ν. / Α2
12/03/1977 30/05/1977 Ν.Σ.Π. [Ναυτική Σχολή Πολέμου]
18/07/1977 20/07/1979 Ν.Α.Τ.Ο. ? ΝΕΑΠΟΛΙΣ ΙΤΑΛΙΑΣ
25/07/1979 05/04/1981 Γ.Ε.Ν. / Α3
06/04/1981 03/05/1982 Α/Τ ΑΙΓΑΙΟΝ
04/05/1982 10/05/1983 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ «ΑΡΗΣ»
11/05/1983 17/07/1984 Δ.Δ. / Ν.Σ.
01/08/1984 27/08/1986 Ν.Α. ΑΓΚΥΡΑ ΤΟΥΡΚΙΑ [Ναυτικός Ακόλουθος]
Ο Αντιναύαρχος Χανδρινός έφυγε το 1994 χωρίς να παραπονεθεί για την απίστευτη συνωμοσία σιωπής για τις επιτυχίες του "ΛΕΣΒΟΣ" κατά το 1974, αλλά και για τον παραγκωνισμό του.Το Ελληνικό κράτος ποτέ δεν τίμησε ούτε αναγνώρισε τα πολεμικά επιτεύγματα του Χανδρινού και του πληρώματός του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου