13/2/13

Αποκλίνουσες πορείες

Στη Γαλλία, ο σοσιαλ-ληστής Φρανσουά Ολάντ, κράτησε την υπόσχεση του προς τους πούστηδες και τους δικηγόρους , και άνοιξε τον δρόμο για αγωγές διαζυγίου και διατροφές στον κόσμο της πουστιάς.
Από τους 577 βουλευτές της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης , υπέρ του εξευτελισμού του γάμου και υπέρ της πουστιάς , ψηφισαν οι 329 , και «κατά» ψήφησαν μόνον 229.
Με τον πουστονόμο που νομιμοποιεί τους ομοφυλοφιλικούς γάμους στη Γαλλία επιτρέπεται στις «οικογένειες» των ομοφυλόφιλων να υιοθετούν παιδιά.

Αντίθετα, ο πολιτικός και πνευματικός ηγέτης της Τσετσενίας, Ραζμάν Καντίροβ σε ένα βήμα προόδου,κατά τη συνάντηση που είχε ο Καντίροβ με τους τοπικούς ηγέτες στο Γκρόζνι, απαγόρευσε τη μαγεία, τα μέντιουμ και τους θεραπευτές και διέταξε την καταστολή αυτών των πρακτικών, καλώντας τους Τσετσένους να μείνουν μακριά από τους «τσαρλατάνους» που ισχυρίζονται ότι διαθέτουν μαγικές δυνάμεις, και κατηγορώντας τους ότι εκμεταλλεύονται τα βάσανα των ανθρώπων για να πλουτίσουν.

2 σχόλια:

  1. http://files.podsnack.com/iframe/embed.html?hash=au95yuju&wmode=window&bgcolor=FFFFFF&t=1356871563

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χανοντας το παρον

    Ειμαστε εγκλωβισμένοι στην ψευδαίσθηση ενός μόνιμου -μελλοντικου- βολέματος, αντι να εστιάζουμε στο παρόν!

    Η παλιά γελοιογραφία με το γαϊδούρι και το καρότο είναι μια από τις καλύτερες και πιο συμπυκνωμένες αναπαραστάσεις του σύγχρονου ανθρώπου – εργαζόμενου. Το γαϊδούρι διανύει πολλά χιλιόμετρα με φορτίο, επειδή έχει βλεπει το καρότο που ελπίζει ότι -σύντομα- θα καταφέρει να το αρπάξε! Πάνω σε αυτή την παγίδα έχει στηθεί ολόκληρο το σύστημα εκπαίδευσης της Δύσης. Έχουμε γαλουχηθεί με την ψευδή υπόσχεση ότι, εάν κάνουμε «αυτό που πρέπει» τότε «μετά» θα είμαστε σε θέση να απολαύσουμε μια κατάσταση μόνιμης ευδαιμονίας.
    Ας δούμε κάποια παραδείγματα:

    1) Το πενθήμερο εργασίας: Θα δουλέψω σκληρά μέχρι την Παρασκευή αλλά «μετά» έρχεται το σαββατοκύριακο και θα περάσω υπέροχα. Θα κάθομαι και δε θα κάνω τίποτα. Μόνο θα ξεκουράζομαι και θα διασκεδάζω.

    2) Η σύνταξη: Θα δουλεύω μια ζωή σαν το σκυλί. «Μετά» όμως… θα είμαι ανέμελος. Θα έχω χρόνο να κάνω όλα αυτά που στερήθηκα τόσα χρόνια. Θα περνάω «ζωή και κότα»

    3) Ο δημόσιος υπάλληλος: Το μόνο που έχω να κάνω είναι να καταφέρω να διοριστώ στο δημόσιο. «Μετά» όλα μου τα προβλήματα θα είναι λυμένα. Θα έχω σιγουριά και περίθαλψη. Τίποτα δε θα με αγχώνει. (Αυτό βέβαια έχει αλλάξει λίγο τώρα με την κρίση, αλλά πιάνετε την βασική ιδέα…)

    4) Το σχολείο (για μαθητές): Η μόνη μου αληθινή υποχρέωση είναι το σχολείο. Όταν σχολάσω και όταν τελειώσω τα μαθήματά μου είμαι ελεύθερος! Μπορώ να παίξω και να χαρώ όσο θέλω.

    Έχοντας υιοθετήσει μια τέτοια στάση ζωής απέναντι στην εργασία μας και στις υποχρεώσεις μας, το καθετί που κάνουμε είναι πλέον Διεκπεραίωση – Όχι Δημιουργία! Η εργασία έχει καταντήσει δουλειά [=δουλεία]. Μας έχουν πείσει ότι η καθημερινότητα είναι κατ’ ανάγκη άχαρη, δυσβάστακτη, πένθιμη, καταθλιπτική! Συντηρούμαστε «σε τροχιά» μόνο από την ελπίδα ότι κάποτε στο μέλλον θα απολαύσουμε κι εμείς μια περίοδο μόνιμης αγαλλίασης και ξενοιασιάς.

    Ομως τίποτα στο σύμπαν δεν είναι μόνιμο. Τα πάντα ρει (Ηράκλειτος)! Η ζωή είναι ένα ποτάμι που δε στέκεται ακίνητο ούτε στιγμή. Το μόνο που πραγματικά έχουμε είναι αυτή η στιγμή! Εάν δε περνώ όμορφα σήμερα δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να περάσω καλύτερα αύριο. Ίσα – ίσα το αντίθετο, γιατί αποκτώ και μια αυξημένη αδράνεια στο να αντέχω «τα βάσανα». ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤ’ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΜΑΣ! Δεν μπορούμε να ακινητοποιήσουμε την ζωή.
    Το μυστικό είναι να κάνουμε αυτό που μας αρέσει και να μας αρέσει αυτό που κάνουμε.

    Το μοντέλο που περιγράψαμε παραπάνω δεν ισχύει σε άλλες κοινωνίες!! Οπου, π.χ., ενας ψαρας, οταν ψαρεύει, εφόσον πιάσει αρκετά ψάρια για το γεύμα της ημέρας σταματά ακόμη κι αν «τσιμπάει» η πετονιά. Ζει για τη στιγμή. Δεν συσσωρεύει αγαθά, γιατί ξέρει, ότι αύριο ίσως να μην είναι σε θέση να τα απολαύσει.

    Ο μέσος άνθρωπος ωστόσο δεν είναι διατεθειμένος να εγκαταλείψει την «ασφάλεια» που νιώθει μέσα στην ψευδαίσθηση της μονιμότητας, ακόμη και αν είναι μία μονιμότητα που τον ταλαιπωρεί ή τον βασανίζει. Ένα θηρίο που ζει στο κλουβί, μπορεί να περνάει άθλια και οι συνθήκες διαβίωσής του να είναι ενάντιες στη φύση του, αλλά δεν κινδυνεύει να κατασπαραχθεί από άλλα θηρία. Υπό αυτή την έννοια μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί λειτουργεί τόσο καλά αυτή η παγίδα.

    Εδώ όμως βρίσκεται και το κλειδί της αλλαγής. Η επανάσταση μπορεί να συντελεστεί σε ατομικό επίπεδο. Όποιος συνειδητοποιεί την κατάσταση που βρίσκεται, μπορεί και να την μεταβάλλει. Χρειάζεται θάρρος η ωρίμανσή μας αλλά αξίζει τον κόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή