14 Απριλίου 199. Η σφαγή των Αλβανών προσφύγων στη Τζακοβίτσα
Στις 14 Απριλίου 1999, μέρα μεσημέρι με καθαρό ουρανό ένα αμερικανικό F-16 στην υπηρεσία του NATO προσέβαλε στο δρόμο μεταξύ Τζιάκοβιτσα και Ντέτσανι μια φάλαγγα με τρακτέρ Αλβανών χωρικών, που προσπαθούσαν να φύγουν από το Κόσσοβο, σκοτώνοντας 73 αμάχους και τρείς Σέρβους αστυνομικούς που τους συνόδευαν. Άλλοι 36 Αλβανοί τραυματίστηκαν. Η επίθεση άρχισε στις 13:29 και συνεχίστηκε για περίπου δύο ώρες, προκαλώντας θανάτους και άλλων χωρικών στα χωριά του Bistrazin, Gradis, Madanaj, και Meja.
Το ΝΑΤΟ και οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστήριξαν αρχικά ότι στόχος ήταν μια στρατιωτική φάλαγγα και ότι οι γιουγκοσλαβικές δυνάμεις μπορεί να ήταν υπεύθυνες για τις απώλειες των αμάχων, και μάλιστα ο εκπ΄ροσωπος της συμμαχίας είχε διαβεβαιώσει τους παπαγάλους στην υπηρεσία του ΝΑΤΟ ότι « όταν το κομβόι χτυπήθηκε, βγήκαν από τα φορτηγά στρατιώτες που επιτέθηκαν στους πολίτες». Ωστόσο, δύο ημέρες αργότερα, το ΝΑΤΟ ομολόγησε ότι τα αεροσκάφη του βομβάρδισαν κατά λάθος πολίτες».
Προηγουμένως, οι πολεμικοί ανταποκριτές από το Βελιγράδι, είχαν μεταφερθεί στον τόπο της σφαγής και είχαν μιλήσει με επιζώντες και είχαν δει οι ίδιοι τα κατεστραμμένα τρακτερ, και τα καμένα πτώματα έκαψαν οργανισμών που προσδιορίζονται ως πρόσφυγες, βόμβα κρατήρες και οβίδα. . Το ΝΑΤΟ εξέφρασε «βαθιά λύπη» επειδή ένας πιλότος εξέλαβε την φάλαγγα των τρακτέρ ως «στρατιωτικά φορτηγά».
Στις 19 Απριλίου ήταν «η ώρα της Αλήθειας»
« NATO went into briefing frenzy yesterday, producing a flood of information to explain the most tragic error of the four-week air campaign. Having spent the previous five days denying it was involved in the attack on a civilian convoy south of the Kosovan town of Djakovica last Wednesday, it admitted that it had attacked it, eight times. Stung by criticism that the alliance was dragging its feet to explain its position, US Air Force Brig Gen Dan Leaf, who commands the 31st Air Expeditionary Wing at Aviano air base in Italy, said he had devoted the past five days to trying to establish the facts as best he could.
In a highly detailed press conference he explained how the events of that tragic day unfolded, but would not admit that his pilots had hit anything other than a military target. He did admit that from the comfort of the briefing room, the video of the attacks appeared to show alliance aircraft attacking what seemed to be tractors. But he stressed that pilots of F16s had only a pair of monochrome 4.5in screens by their knees to study.
He emphasised that the lead vehicles of the convoy of more than 100 had "several characteristics of military movement - uniform size, shape and colour as seen from the air, as well as consistent spacing between vehicles and a relatively high speed".
He also hinted at, but would not elaborate on, other sources of information that led the pilots to believe they were attacking Serb army forces involved in ethnic cleansing. He explained how aircraft made multiple passes over the convoy, releasing 500lb bombs.
It was not until someone in the air force HQ in Italy suggested almost an hour later that the Serb army does not travel in large convoys [silly!] that someone re-checked the target. It was only then they realised it contained civilian vehicles. "It is possible there were civilian casualties at both locations," he said.
Η δράση του ΝΑΤΟ στις 14 Απριλίου 1999
Στην Πρίστινα βομβάρδιζαν από τα μεσάνυχτα ως τις 10.00 το πρωί. Χτύπησαν
τη σιδηροδρομική γέφυρα στην Lim κοντά στη Nova Varos βορείως του Πριέπολιε,
βομβάρδισαν την κωμόπολη Μπερ μια γέφυρα στην Ράσκα , το εργοστάσιο "Krusik» στο Βάλιεβο ενώ μια βόμβα έπεσε κοντά στο νοσοκομείο. Στις 5:45 βομβάρδισαν ένα χωριό κοντά στο Πίροτ και γύρω στις 11:00 βομβαρδίστηκε η Πρίζρεν στο Κόσοβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήχατζαρα ,πες στο σταθμο να ανεβαζει καπου youtube site
τις εκπομπες απο τις
Ακρότητες...
Γιώργος Δασκαλάκης και ο Νίκος Παπαγεωργίου
για να τις ακουν και οσοι δεν μπορουν στην μεταδοση
πάλι καλά που μαζί με τους αλβανούς δεν σκοτώθηκε και κανένας άνθρωπος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή