29/10/16

16/29 Οκτωβρίου. Το χρονολόγιο των γεγονότων

29 Οκτωβρίου 1268 . Ο τελευταίος των Χοενστάουφεν δεκαεξάχρονος υιός του Κονράδου IV , Κορραδίνος, (Κονράδος V) εκτελέστηκε δι' αποκεφαλισμού από τον Κάρολο Α΄ τον Ανδεγαυό. Μαζί του αποκεφαλίστηκε και ο μαρκήσιος του Μπάντεν Φρειδερίκος.

29 Οκτωβρίου 1929. Η μαύρη Τρίτη των χρηματαγορών. Το Κραχ της Γουόλ Στριτ.

29 Οκτωβρίου 1930. Ο Βενιζέλος και Ατατούρκ υπέγράψαν στην Άγκυρα το Ελληνοτουρκικό Σύμφωνο Φιλίας, Ουδετερότητας, Συνδιαλλαγής και Διαιτησίας, με το οποίο διακηρυσσόταν η ανάγκη φιλίας ανάμεσα στις δύο χώρες .Ήταν η κορωνίδα της ρεαλιστικής πολιτικής που ακολούθησε ο Ελευθέριος Βενιζέλος μετά την Μικρασιατική Καταστροφή τον Αύγουστο του 1922. Ταυτόχρονα υπογράφηκαν, το Πρωτόκολλο για τους Ναυτικούς Εξοπλισμούς, το Σύμφωνο Εγκαταστάσεως και η Σύμβαση Εμπορίου.

29 Οκτωβρίου 1956. Έναρξη της κρίσης του Σουέζ. Ο ισραηλινός στρατός εισέβαλε στη Λωρίδα της Γάζας και το Σινά, και γρήγορα προέλασε προς τη Διώρυγα του Σουέζ. Την ιδια ημέρα με το πρωτόκολλο της Ταγγέρης, η διεθνής πόλη Ταγγέρη έγινε έδαφος του Μαρόκου.

29 Οκτωβρίου 1959.Το πρώτο δυστύχημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ελικοφόρο DC-3 (Ντακότα), με κυβερνήτη τον απόστρατο σμήναρχο της Πολεμικής Αεροπορίας Αναστάσιο Καλοβυρνά, έπεσε φλεγόμενο μεταξύ Αυλώνας (Κακοσάλεσι) και Μαλακάσας . Το αεροπλάνο εκτελούσε την πτήση 214 προς Θεσσαλονίκη, με τριμελές πλήρωμα και 15 επιβάτες, και απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 17:10. Σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς πτήσης, ο κυβερνήτης είχε την υποχρέωση μέχρι τις 17:25 να έλθει σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας και να ενημερώσει για την πορεία του.Η επαφή δεν έγινε μέχρι την προκαθορισμένη ώρα, αλλά ο αρμόδιος αξιωματικός της Τανάγρας δεν ανησύχησε, καθώς υπέθεσε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στην αντίστοιχη καθυστέρηση της απογείωσης του αεροπλάνου. Όταν, όμως, πέρασε και η 6η απογευματινή χωρίς να ληφθεί σήμα από τη Ντακότα, σήμανε συναγερμός. Οι άνδρες της τοπικής Χωροφυλακής μετέβησαν πρώτοι στην περιοχή του δυστυχήματος. Ακολούθησαν οι εμπειρογνώμονες, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι ένα από τα φτερά του αεροπλάνου είχε αποκοπεί και ότι βρισκόταν σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από την άτρακτο του . Η κυβέρνηση Καραμανλή επικαλέστηκε τις άσχημες καιρικές συνθήκες, για το δυστύχημα ενώ η Ένωση Ιπταμένων Πολιτικής Αεροπορίας θεώρησε υπεύθυνη την ιδιοκτησία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, δηλαδή τον Αριστοτέλη Ωνάση, για ελλιπή συντήρηση των αεροσκαφών και την υπεραπασχόληση του ιπτάμενου προσωπικού. Το επίσημο πόρισμα, που εκδόθηκε αρκετούς μήνες αργότερα, θεώρησε ως βασικό αίτιο του δυστυχήματος τη βλάβη του κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης.

29 Οκτωβρίου 1961.Οι εκλογές βίας και νοθείας. 4.640.512 ψηφοφόροι, νεκροί και αποθαμένοι, αλλά και μερικά δένδρα, προσήλθαν στις κάλπες.
Νικητής η Ε.Ρ.Ε. με 50,81% και 176 έδρες. Η Ένωσις Κέντρου ηταν δεύτερο κόμμα με 33,66% και 100 έδρες και το ΠΑΜΕ με 14,63% έλαβε 24 έδρες. Τη ίδια ημέρα η Συρία αποσύρθηκε από την Ηνωμένη Αραβική Δημοκρατία με την Αίγυπτο.

Το πλήρες χρονολόγιο της 16/29 Οκτωβρίου θα το βρείτε εδώ
http://ta-mavra-nea.blogspot.gr/2015/10/29.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου