Στα πλαίσια δήθεν εκπλήρωσης υποχρεώσεων που απορρέουν τόσο απ' τις πρακτικές αντιμετώπισης των εθνικών μειονοτήτων στην Αλβανία όπως τις επιβάλει η Σύμβαση Πλαίσιο Προστασίας των Εθνικών Μειονοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, όσο και η αλβανική νομοθεσία, (Νόμος 96/2017), «Περί προστασίας των εθνικών μειονοτήτων στη Δημοκρατία της Αλβανίας», έχει αναρτηθεί από τις 6 Μαρτίου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού, Σχέδιο Κυβερνητικής Απόφασης, «Περί κριτηρίων καθορισμού της αυτοδιοικητικής μονάδας, ουσιαστικού αριθμού και επαρκούς αιτήματος ατόμων των εθνικών μειονοτήτων, για να εκπαιδευτούν στην γλώσσα της εθνικής μειονότητας».
Πρόκειται για ένα θέμα που θα μας απασχολήσει ως κοινότητα άμεσα και για πολύ. Μπορεί περιπλανητικά το Υπουργείο να ισχυρίζεται ότι προσδοκά τη δημόσια διαβούλευση ωστόσο όμως η επεξηγηματική έκθεση που συνοδεύει τη σχετική ανάρτηση θεωρεί ολοκληρωμένη τη διαβούλευση.
Το Σχέδιο Απόφασης που δεν θα αργήσει να γίνει Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου προβλέπει ότι ο πληθυσμός των μελών της μειονότητας που θα αιτηθεί την ίδρυση τάξης στη μητρική γλώσσα πρέπει να υπερβαίνει το 20% του συνολικού πληθυσμού του αυτοδιοικητικού διαμερίσματος! Επιπλέον δε τα στοιχεία θα διασταυρώνονται με τα Ληξιαρχικά Βιβλία.
Τούτο βέβαια αναιρεί το θεμελιώδες δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού.
Τυπικά η Απόφαση το καλύπτει με τερτίπια ότι δήθεν η διασταύρωση θα αφορά την ιστορικότητα της παρουσίας του μειονοτικού πληθυσμού αλλά αυτό το καθιστά ακόμη πιο αρνητικό.
Επί το πλείστον όλα τα σχετικά έγγραφα που θα συνοδεύουν την αίτηση γονέων η κηδεμόνων θα κατατεθούν στον διορισμένο απ' την κυβέρνηση περιφερειάρχη ο οποίος θα τα διασταυρώσει, θα τα εξετάσει και στη συνέχεια θα εξουσιοδοτήσει ή όχι το τοπικά αρμόδιο δημοτικό συμβούλιο για να ανοίξει και λειτουργήσει τάξη στην μητρική γλώσσα.
Προφανώς η Κυβέρνηση άλλη μια φορά με τις γνωστές μεθόδους θέλει να παραπλανήσει το Συμβούλιο της Ευρώπης που επιμένει και με την πιο πρόσφατη Έκθεση του ώστε να δει πρόοδο στο θέμα.
Να παρουσιάζει απ' τη μια θετικά νομοθετήματα αλλά που με τους όρους που βάζει να τα καθιστά μη υλοποιήσιμα.
Το πρόβλημα απασχολεί προφανώς συνολικά τις μειονότητες στην Αλβανία, αλλά ουσιαστικά έχει σχέση και με την Εθνική Ελληνική Μειονότητα η οποία έχει αντικειμενικό ενδιαφέρον επί του θέματος αλλά αποτελεί επί το πλείστον και την πλέον οργανωμένη μειονότητα που έχει ρόλο καθοδηγητικό και για τις υπόλοιπες.
Ως εκ τούτου η ΟΜΟΝΟΙΑ θα πρέπει δια της αρμόδιας επιτροπής παιδείας να εστιάσει άμεσα στο θέμα και να καταγγείλει τον εμπαιγμό.
Σε συνεργασία δε με τους ειδικούς του τομέα να επαναλάβει άλλη μια φορά και με έμφαση τα διαχρονικά της αιτήματα στο πεδίο αυτό και μάλιστα με τις προτάσεις υλοποίησης.
Το θέμα δεν είναι μόνο για τις τάξεις που για να λειτουργήσουν σύμφωνα με την Απόφαση θέλουν 15 μαθητές, πράγμα πολύ μακριά των δημογραφικών δεδομένων της αλβανικής υπαίθρου. Εκεί που υπάρχουν λιγότεροι μαθητές, ή μέλη της μειονότητας κάτω του 20% του πληθυσμού το δικαίωμα εκμάθησης τουλάχιστον της μητρικής γλώσσας ως τέτοια, αν όχι συνολική εκπαίδευση πως θα διασφαλίζεται;
Επιπλέον δε σε μεγάλες πόλεις και δήμους όπου μπορεί να εκλείπει η ιστορική παρουσία αλλά να έχει ουσιαστική συγκέντρωση ενδιαφερόμενου πληθυσμού πως θα αντιμετωπίζεται το πρόβλημα;
Είναι ερωτήματα ακέραια που πρέπει να τεθούν όπως επίσης η έλλειψη πρόνοιας για τη μεταφορά και συγκέντρωση των μαθητών των μελών της εθνικής μειονότητας εντός της αυτοδιοικητικής μονάδας όπου λειτουργεί σχολείο ή τάξη στη μητρική γλώσσα.
Ωστόσο όμως και με βάση αυτή την απόφαση, με χρηματοδοτήσεις περίεργης προέλευσης έχουν ήδη ξεκινήσει διεργασίες για την ίδρυση τάξεων στη βλάχικη γλώσσα. Κάτι που θέλει τη δική του ανάλυση και προσέγγιση.
Πηγή: Himara.gr
παπαριές, η εθνική μειοδοσία και η προδοσία στηρίχθηκε από τον λαό που όχι μόνο δεν απαίτησε ποτέ επιθετικότητα αλλά συνέχιζε να εξελέγη τον κάθε προδότη όπως Καραμανλή, Σημίτη και τέτοια.
ΑπάντησηΔιαγραφή