26/10/22

Όταν οι σύγχρονοι βούλγαροι είναι Κλεπταποδόχοι των απατεώνων αδελφών Άσέν και θεωρούν ως Ιστορία τους μιά Απάτη



Το άρθρο της Γκεργκάνα Μάντσεβα με τίτλο " Ο Άγιος Δημήτριος προστάτευε το βουλγαρικό κράτος σε περιόδους συμφορών και καταστροφών" το βρήκα στην ιστοσελίδα της Βουλγαρικής Ραδιοφωνίας

Οπως εξηγεί  ο Αγ. Δημήτριος της Θεσσαλονίκης, ήδη κατά τη διάρκεια του Β' Βουλγαρικού Κράτους (1185-1396), θεωρούνταν  από τους Βουλγάρους ως προστάτης της πρωτεύουσας Τάρνοβο.

 Η  συγγραφέας αποκαλεί " ιστορικά στοιχεία", το  βουλγαρικό χρονικό που αναφέρει την απάτη των αδελφών Ασεν ως Θαύμα.

" Το 1185 ως εκ θαύματος έφτασε στο Τάρνοβο μια εικόνα του Αγ. Δημήτριου από τη βασιλική που λεηλατήθηκε κατά την εισβολή των Νορμανδών στη Θεσσαλονίκη . Η εικόνα έγινε σημάδι για τους Βούλγαρους ηγεμόνες ότι ο Αγ. Δημήτριος θα προστατεύει το βουλγαρικό κράτος". 

Αυτό ηταν μια πολιτική απάτη που οι συγχρονπ κλεπταποδόχοι της απάτης την  ονομάζουν θαύμα.

Προς τιμήν του Αγίου, οι πρώτοι απατεώνες Ασέν έχτισαν έναν  Ναό στους πρόποδες του φρουρίου της Τραπεζίτσα. Μέχρι την τρίτη δεκαετία του 13ου αιώνα, η εκκλησία παρέμεινε η κορυφαία εκκλησία του κράτους, όπου ο Αρχιεπίσκοπος Βασίλειος Α' χειροτονήθηκε επικεφαλής της ανεξάρτητης βουλγαρικής εκκλησίας (μετά τη βυζαντινή κυριαρχία). 

Στην εκκλησία του Αγ. Δημήτριου όλοι οι Βούλγαροι ηγεμόνες την περίοδο 1186 έως 1241 έλαβαν τα σημάδια της βασιλικής τους αξιοπρέπειας - από τους δημιουργούς της δυναστείας των Ασέν μέχρι τον Τσάρ Ιβάν Ασέν Β'. 

 Η παράδοση της ανέγερσης ναών στο όνομα του Αγ. Δημητρίου διατηρείται μέχρι σήμερα και μέσα από πολλά από αυτά ενισχύεται η ιδέα του αγίου ως Βούλγαρου προστάτη. Τέτοιο είναι το παράδειγμα της  λευκής εκκλησίας «Αγ. Μεγαλομάρτυρας Δημήτριος της Θεσσαλονίκης» στη συνοικία Παντσαρέβο της Σόφιας. 


2 σχόλια:

  1. Και κάτι ακόμα για την καταγωγή του Αγίου Δημητρίου. Το Συρμιο είναι ελληνορωμαικη πόλη. Υπήρχαν μερικοί κάτοικοι προφανέστατα αρχαίοι ιλλυριοι και ίσως φυλές πρωτοσκιπταρων αλλά όλα τα κτίσματα, τα ανάκτορα, τα δημόσια κτιρια είναι ελληνικά της ύστερης ρωμαϊκής εποχής και πρωτοβυζαντινης. Οι διάσημοι του Συρμιου ανήκουν στον δικο μας πολιτισμό. Προφανέστατα και ο Άγιος με το ελληνικότατο όνομα. Το αρχαίο Συρμιο έπαψε να υφίσταται μετά τις επιδρομές ουνων, γοτθων, γεπηδων, αβαρων. Έπειτα έχουμε την άφιξη και σταδιακή εγκατάσταση των σκιπταρων, Σλάβων, Σέρβων, κροατών, σλοβενων, ουγγρων, Βουλγάρων κλπ και μετά από ζυμώσεις αιώνων γίνεται νέα επανίδρυση της πόλης ως σερβικη δημητροβιτσα το 1700 καμποσο. Αλλά στην ελληνική αυτοκρατορία είτε ελεύθερη, είτε υποδουλη σε κατακτητές, τιμάται ο Άγιος συνεχως και αδιαλειπτως από το 400 μΧ. Επομένως είναι προφανές σε ποιον ανήκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και γενικότερα να πάνε να γαμηθουν όλοι αυτοι οι κατακτητές. Το σύνορο μας ήταν στον Δούναβη και δεν τους φτάνει ότι πήραν την γη μας, τις πόλεις μας θέλουν να οικειοποιηθουν και την ιστορία μας, τα εμβλήματα μας, τον πολιτισμό και τους Άγιους μας. Να αναδείξουν δικούς τους Μεγαλομαρτυρες, όχι να κλέβουν των άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή