Ορισμένα νομικά επιχειρήματα ενάντια στο Νομοσχέδιο για τους Λαθρομετανάστες.
Του Ευστάθιου Λυμπερόπουλου
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:
1.- Για κάθε νομοσχέδιο γίνεται προληπτικός έλεγχος συνταγματικότητας από το ΣτΕ, καθώς και έλεγχος της δαπάνης που δημιουργεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό από το Ελεκτικό Συνέδριο. Όμως το ΣτΕ ΠΑΣΟΚΟΚΡΑΤΕΙΤΑΙ και συνεπώς υπάρχει ενδεχόμενο να περάσει τον τυπικό έλεγχο, που δεν δεσμεύει το Ειδικό Εκλογοδικείο και τα Διοικητικά και Πολιτικά Δικαστήρια (ή το ΣτΕ να μην αποφανθεί επ' αυτού δίνοντας έτσι σιωπηρή έγκριση).
2.- Για να ψηφιστεί το Νομοσχέδιο για τους Λαθρομετανάστες χρειάζεται αυξημένη πλειοψηφία 2/3 των βουλευτών (200), όπως ορίζεται από το Σύνταγμα και για τους ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ και ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ από το άρθρο 51 §4 Σ.
3.- ΑΜΕΣΟ ΚΑΙ ΕΝΕΣΤΩΣ ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ να προσβάλλει την ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ των εκλογών (που στηρίζετε στον νομοσχέδιο-νόμο) έχει καθένας που θίγεται από τους όρους και διαδικασίες συνταγματικής εκλογής (πολιτικά κόμματα, υποψήφιοι και ψηφοφόροι ως φορείς των δικαιωμάτων στην υπηρεσία των οποίων γίνονται οι εκλογές).
Ακόμα και αν η προκήρυξη των εκλογών θεωρηθεί ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ που δεν ελέγχεται από τα Δικαστήρια ως προς την σκοπιμότητα της, σε προκείμενη περίπτωση ελέγχεται ως προς την νομιμότητα της, δηλ. αν είναι σύμφωνη με το Διεθνές Δίκαιο (28 Σ), το Κοινοτικό Δίκαιο και το Εσωτερικό Δίκαιο.
(Σύνταγμα και Νόμοι -τυπικοί και αυξημένης πλειοψηφίας).
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ:
Α) «.... Το άρθρο 4 §3 Σ αφήνει στον κοινό νομοθέτη τον καθορισμό των προσόντων για την κτήση της ιθαγένειας. Δεν θεμελιώνει καθεαυτό ατομικό δικαίωμα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας, ούτε όμως και αφήνει το ζήτημα «εν λευκώ» στον κοινό νομοθέτη. Ο τελευταίος δεσμεύεται πρώτιστα από τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του ίδιου άρθρου, ενώ σημασία εδώ έχει το άρθρο 108 Συντάγματος (βλ. σε συνδυασμό με το άρθρο 51 §4 Σ). «Δικαίωμα πολιτογράφησης δεν απορρέει ούτε από το άρθρο 2 §1 Συντάγματος. .......»
Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Κώστας Χρυσόγονος, Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα. Εκδ. Σάκκουλα 2002, σελ.163.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
1.- Το ΠΑΣΟΚ λέει ψέματα ότι ψήφος και υπηκοότητα είναι ατομικό δικαίωμα των αλλοδαπών που κατοχυρώνονται στο άρθρο 5 Σ, αλλά αντίθετα είναι κυριαρχικά δικαιώματα κάθε κράτους .
2.- Πρώτιστο μέλημα της Ελληνικής Πολιτείας είναι η θεσμοθέτηση (νομοσχέδιο) της ψήφου των Ελλήνων εκτός επικράτειας κατά την συνταγματική επιταγή (108 και 51 §4 Σ).
Β) «... Το εκλογικό σώμα αποτελείται από τους ενεργούς πολίτες. Τα προσόντα για την ένταξη τους στο ανώτατο κρατικό όργανο τα καθορίζει το ίδιο το Σύνταγμα και τα εξειδικεύει η ισχύουσα εκλογική νομοθεσία. Μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την απόκτηση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη καθορίζει το άρθρο 51 §3 Σ. Πρόκειται για την κατοχή της ελληνικής ιθαγένειας που προβλέπει και η εκλογική νομοθεσία. (Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το 18ο έτος της ηλικίας τους). Η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους αποτελεί διοικητική απλώς προυπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος της ψήφου και δεν πρέπει γι' αυτό να συγχέεται με την απόκτηση και την στέρηση του δικαιώματος ψήφου. .....»
Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Δημήτρης Τσάτσος, Συνταγματικό Δίκαιο Τόμος Β Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας. Εκδ. Σάκκουλα 1993 σελ.175-176.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Είναι αντισυνταγματικό να ψηφίσουν στις Δημοτικές Εκλογές αλλοδαποί υπήκοοι Τρίτων Χωρών (ενν. τρίτων ως προς την ΕΕ).
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
Αφού είναι αντισυνταγματικό κ. Λυμπερόπουλε και επειδή το άρθρο 120 του συντάγματος μιλάει ότι η τήρηση αυτού επαφίεται στον πατριωτισμό των Έλλήνων ..τότε θα πρέπει να ενεργήσει η Επιτροπή Σωτηρίας ανάλογα και να μπούμε όλοι οι Ελληνες μπροστά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι άλλα δάκρυα νέοι αγώνες για την απελευθέρωση της Πατρίδας και εξω από κόμματα.
ETHEROVAMON
Χρόνια πολλά σέ όλους.Γιά νά μεγαλώσει τό μέτωπο κατά τών ένεργειών πού έτοιμάζει ή κυβέρνηση, πρέπει νά ένημερώσουμε τούς όμογενείς συμπατριώτες μας σ' όλο τόν κόσμο, νά μάθουν όλοι οί σύλλογοι όμογενών ότι ή κυβέρνηση ενδιαφέρεται νά δώσει ψήφο καί ίθαγένεια στούς λαθρομετανάστες καί δέν δίνει ψήφο στούς όμογενείς.
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Φορολόγηση στα εμβάσματα των λαθρομεταναστών
ΑπάντησηΔιαγραφή2)Στοπ στα λεφτά για σποτάκια στο κανάλι που εργάζεται ο κύριος Τσίμας υπερ των λαθρομεταναστών
3)Στοπ στη σίτιση τους και στην δωρεάν ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
4)Στοπ στο να ξοδεύουμε εκατομμύρια για τη διασωση αυτών που επιλέγουν να πνιγούν
5)Άμεση κατάργηση όλων των πράσινων καρτών ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίες για τους Έλληνες και να μειωθεί η εισφοροδιαφυγή.
6)Στοπ στο λαθρεμπόριο της μαφίας με τους παράνομους λαθρομετανάστες μικροπωλητές που ματώνουν τις ελληνικές επιχειρήσεις και τα έσοδα του κράτους.
7)Ναι στα κίνητρα στους Έλληνες ώστε να αποκτήσουν τρίτο και τέταρτο παιδί
Γιατί η αστυνομία δεν κυνηγά τα χιλιάδες
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτοκίνητα που έχουν οι μετανάστες ,
Και ΔΕΝ πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ,
ούτε ασφάλεια ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Γιατί για αυτά δεν λένε τίποτα οι πολιτικοί
ούτε οι δημοσιογράφοι ;;;;;;;;;;;;
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ,
ΠΑΛΗ ΜΕΧΡΙΣ ΕΣΧΑΤΩΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ.
ΑΔΕΡΦΙΑ ΑΠΟΤΙΝΑΞΤΕ ΤΟΝ ΖΥΓΟ.
ΦΩΤΙΣΤΕ ΩΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΗΘΟΣ, ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΠΟΥ ΣΚΟΤΕΙΝΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΥΣΤΑΤΟ ΑΓΩΝΑ.
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.
Κύριε Λυμπεπόπουλε, είστε νομικός?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμφιβάλλω, αφού παραπληροφορείτε.
α)Το Συμβούλιο της Επικρατείας ασκεί προληπτικό έλεγχο τυπικής και ουσιατικής νομιμοτητας των προεδρικών κανονιστικών διαταγμάτων, δηλαδή στις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και ΟΧΙ στους νόμους οι οποίοι εκδίδονται από τη Βουλή.
Εν προκειμένω θα εκδοθεί νόμος ,αρα δεν ασκείται κανείς προληπτικός έλεγχος συνταγματικότητας.(αρ.95, παρ. 1, στ δ του Σ)
β)Το αρ 51, παρ 4 που επικαλείσθε λέει: Νόμος που ψηφίζεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων( 200 ) του όλου αριθμού των βουλευτών μπορεί να ορίσει τα σχετικά με την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος από τους εκλογείς που βρίσκονται έξω από την επικράτεια.
Ο νόμος αυτός έχει εκδοθεί επί Καραμανλή και δεν έχει καμιά σχέση με το ζήτημα των λαθρομεταναστών.Αφορά στη ρύθμιση της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος από τους ομογενείς. Εξάλλου, το νομοσχέδιο αφορά στην απόδοση ελληνικής ιθαγένειας και όχι στην απόδοση πολιτικών δικαιωμάτων, η οποία είναι παρεπόμενη.
γ) Η προσβολή της προκήρυξης των εκλογών είναι αστείο, αφού τείνει η οποιαδήποτε προσφυγή να συνιστά λαϊκή αγωγή( actio popularis) , η οποία δικονομικά απαγορεύεται. Για τον λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις του αμέσου, ενεστώτος και παρόντος συμφέροντος. Αν ο καθένας έχει το δικαίωμα προσβολής της προκήρυξης τότε ποιός ο λόγος να αναφέρεστε σε άμεσο και ενεστώς συμφέρον?
δ)Για το ΠΑΣΟΚοκρατούμενο ΣτΕ: Αν δεν κάνω λάθος οι ηγεσίες των ανωτάτατων δικαστηρίων της χώρας άλλαξαν από την ΝΔ πριν τις εκλογές, άρα επέλεξαν γαλάζια παιδιά. Όμως η παρατήρησή μου αυτή δεν έχει κανένα νόημα, όπως επίσης κανένα νόημα δεν έχει η διάκριση σε πράσινους και γαλάζιους δικαστές, αφού όλοι είναι διαποτισμένοι με τις αμερικανικής καταγωγής θεωρίες των ατομικών δικαιωμάτων. Συνεπώς μάλλον ΣΥΡΥΖΑΙΟΙ είναι κατά βάθος.
ε)Η πανεπιστημιακή βιβλιογραφία που αναφέρετε δεν αποτελεί πηγή του δικαίου, παρά μόνο αξιόλογα νομικά επιχειρήματα.
στ)Επαναλαμβάνω ότι τέτοιες νομικές συνθήκες είναι πρωτόγνωρες στα νομικά μας χρονικά. Πρωτόγνωρο και αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε. Η φαντασία στον νομικό είναι απαραίτητη, στα σχόλια σας όμως ξεπερνά την υφιστάμενη νομική πραγματικότητα.
Ο φοιτητής.