19/9/21

Ο Στρατής Καρράς, οι «Κυνηγοί» και ο παγωμένος Συμμορίτης

 

Στις 19 Σεπτεμβρίου 1991,τουρίστες αλπινιστές από τη Γερμανία, βρήκαν στις Άλπεις, στα σύνορα μεταξύ Ιταλίας και Αυστρίας, μια «κατεψυγμένη» μούμια ενός άνδρα που πέθανε γύρω στο 3300 π.Χ, και που αποκαλύφθηκε λόγω της τήξης του παγετώνα.

 Το 1976, όταν έγραφε το σενάριο των « Κυνηγών» με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, ο Στρατής, 15 χρόνια πριν, το είχε «δει», και έβαλε τον «άλιωτο συμμορίτη», που βρήκαν στα χιόνια οι «Κυνηγοί». 

 Την ιδέα για τους «Κυνηγούς» του την είχα δώσει εγώ. Τον είχα επισκεφτεί στο σπίτι του στον Διόνυσο και του είπα τα «νέα» για ένα αγριογούρουνο που είχε ξεφύγει από το εκτροφείο του Υπουργείου Γεωργίας στην Πάρνηθα και το οποίο το κυνηγούσε όλη η Κυνηγητική Αθήνα. 

 Έτσι, από ένα «κουτσομπολιό», έπιασε την ιδέα των «Κυνηγών». 

Ήταν μεγάλος συγγραφέας ο Στρατής, με φαντασία και όραμα. 

Μαθητής Γυμνασίου στην Μυτιλήνη, είχε γράψει σε έκθεση, «όταν ήμουν πουλί».
 
Και το καλύτερο έργο του, «Οι Αθλητές», (Αθάνατες ιστορίες αγάπης στον Πόλεμο), που το δημοσίευσα στην Καλλιτεχνική Επιθεώρηση το 1979 έχει μείνει δυστυχώς άπεχτο. 

 Η φωτογραφία, είναι από την έναρξη των μαθημάτων της Σχολής του Εθνικού το 1974. Δίπλα στο το Στρατή είμαστε εγώ και ο Γρηγόρης Βαλτινός. Πιο αριστερά ο Στέλιος Σοφός.
 Καθιστοί. Γιάννης Βούρος, Γιωργία Ζώη, Μαριαλένα Κάρμπουρη, και Σοφία Σφυρόερα. Το κεφλάκι ανάμεσα σε εμένα και το Στρατή ήταν ο Φλωρεντίν Μπαρούχ. Πίσω ο Αμπντέλ από την Αίγυπτο.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ρε Σπύρο τώρα μαθαίνω ότι έχεις φοιτήσει στη σχολή του Εθνικού. Πήγαινες λοιπόν να γίνεις ηθοποιός. Δεν λέω ωραίο παιδί πρέπει να ήσουν και ίσως και να είχες και ταλέντο.
Πως όμως κατέληξες σήμερα να είσαι ένας φτωχομπινές που παρακαλάει τον κόσμο να αγοράσει κάποια βιβλία του ή να ζητάς ελεημοσύνη για να αντιμετώπισης δικαστικά έξοδα δεν το έχω καταλάβει.
Κάποτε ξέρω ότι ήσουν μεγάλος Πασοκτζής δηλ μεγάλος μαλάκας που έπινες νερό στο όνομα των αλητών που κυβερνούσαν και πρώτα στο όνομα του Εβραίου και μεγάλου απατεώνα Ανδρέα.
Πως κατέληξες έτσι;
Θα ήθελα να μάθω την ιστορία σου γιατί δεν είσαι χαζός και απορώ πως κατάντησες έτσι. Αν δημοσιεύσεις το σχόλιο μου θα σου στείλω το email μου για να γνωριστούμε. Ίσως γίνουμε και φίλοι. Που ξέρεις η ζωή κρύβει πολλά. Πρέπει να έχεις καταλάβει ότι είμαι μακράν εσού και ότι απλά είμαι περίεργος να μάθω το γιατί όταν άλλοι αλήτες του ΠΑΣΟΚ κολυμπάνε σήμερα στο χρήμα εσύ ζεις σαν φτωχομπινές που δεν έχει ρε τον δικό του ιστότοπο και του κάνουν λογοκρισία σε ότι γράφει.
Τώρα που έμαθα ότι φοίτησες στο Εθνικό σε έχω σε μεγαλύτερη εκτίμηση αλλά δεν παύω να έχω τα ερωτηματικά μου.
Καλημέρα Σπύρο.

Καλλιο ενας ταπεινος Γιουφτος παρα πουστης και περηφανος είπε...

Φλωρεντιν Μπαρουχ;
Ρε τι γινεται με αυτους τους ουκ εστιν αριθμος, ιουδαιους;