21/7/22

Αθήνα Ξύπνα η Κύπρος Φλέγεται

Η επιχείρηση «Νίκη»,                      
και οι περιπτώσεις δυο πιλότων.
 Του Ευάγγελου Πετρουλάκη και του αρχηγού ΓΕΑ (1993 - 1996) και αρχηγού ΓΕΕΘΑ (1996 - 1999), Αθανάσιου Τζογάνη.

 Το πρωί  21ης Ιουλίου 1974 ο προδότης και μασόνος Αραπάκης διέταξε τα δυο ελληνικά υποβρύχια που έπλεαν προς την Κερύνεια, να επιστρέψουν στη βάση τους. 

Στη μάχη, στη Μονή του Αγίου Ιλαρίωνα  έπεσε μαχόμενος ο αξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων Γεώργιος Κατσάνης, που ήταν και αθλητής στίβου του Ηρακλή Θεσσαλονίκης. Το βράδι και ενώ η Κύπρος πολεμούσε  και η Αθήνα παρακολουθούσε , οι Κύπριοι φοιτητές έκαναν πορεία από την φοιτηικη Εστία στη Πατησίων προς τη Βουλή με σύνθημα "Αθήνα Ξύπνα, Η Κύπρος Φλεγεται. Σημαιοφόρος ήταν ο Κυριάκος Ονησιφόρου .

Η επιχείρηση «Νίκη» για την μεταφορά της 1ης Μοίρας Καταδρομέων με επικεφαλής τον Ταγματάρχη Γιώργο Παπαμελετίου, να μεταφερθεί 
στην φλεγόμενη Κύπρο. από τη Σούδα στο βομβαρδισμένο 
αεροδρόμιο της Λευκωσίας με 20 μεταγωγικά αεροσκάφη «Νοράτλας
 της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών και 10 Ντακότες,
 αποφασίστηκε το πρωί της 21ης Ιουλίου του 1974, και εκτελέστηκε
 το ίδιο βράδυ. 

 Είχε προηγηθεί η σκέψη για μεταφορά της Β΄Μοίρας Καταδρομών με
 αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αλλά οι καταδρομείς
 έμειναν κάτω από τα φτερά των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου και μετά της Θεσσαλονίκης. 

Οι απογειώσεις από την Σούδα άρχισαν στις 22.35. 
Με εντολή του Ταξίαρχου Στεφαδούρου, ορίστηκε η 24.00 ως καταληκτική ώρα, διότι υπήρχε κίνδυνος κατά την επιστροφή να βρει τα Νοράτλας το «πρώτο φως». 

Μετά την απογείωση του «Νίκη 13», μπήκε στον διάδρομο το        Νοράτλας «Νίκη 16», με κυβερνήτη τον επισμηναγό Αθανάσιο Τζογάνη, που ενημέρωσε τον Πύργο ότι ήταν ήδη 24.00 και έσβησε τις μηχανές.

Πίσω στην σειρά, ήταν ο επισμηναγός Ευάγγελος Πετρουλάκης, κυβερνήτης του «ΝΙΚΗ 15» που ήταν φορτωμένος με τα πυρομαχικά. 

Ο επισμηναγός Ευάγγελος Πετρουλάκης που ήξερε καλά τι σήμαινε
 για τους Καταδρομείς, να μη φθάσουν τα πυρομαχικά στην Κύπρο αποφάσισε να απογειωθεί. 
Μπροστά του ήταν το Νοράτλας «Νίκη 14» με Κυβερνήτη τον Λυμπερόπουλο ,που ,έσβησε και αυτός τους κινητήρες του. 

 Ο Ευάγγελος Πετρουλάκης ωρυόμενος κατά των δειλών που         «φάγανε» το χρόνο, κωλυσιεργώντας σκόπιμα…για να μη πετάξουν απογειώθηκε στις 00.23. 

Πριν απογειώθηκε ο Λυμπερόπουλος. 
Την ίδια ώρα το κέντρο Επιχειρήσεων της μονάδας, μετά την         απογείωση και του «Νίκη 15», απέστειλε σήμα-περί ενάρξεως της επιχειρήσεως στο 28ο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας και στο ΓΕΑ ,     ενώ από το ΑΕΔ στάλθηκε στην Λευκωσία, ακωδικοποίητο, και     γραμμένο σε ελεύθερη γλώσσα το σήμα: «ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ»!!! 
 Στο ΓΕΕΦ αποφάσισαν να στείλουν αγγελιοφόρους στις        πυροβολαρχίες προς δέσμευση των αντιαεροπορικών. 
Τελικά την αποστολή , έφεραν εις πέρας τα πληρώματα των 13              από τα 15 Νοράτλας που απογειώθηκαν από η Σούδα. … 
 Το «Νίκη 13» δεν έφθασε στην Μαρτυρική Μεγαλόνησο. 
Το πλήρωμά του δήλωσε, ότι «χάθηκε» στη διαδρομή, εξαιτίας ανεπανόρθωτης βλάβης της πυξίδας προσεγγίζοντας τη Ρόδο. 
 Το «Νίκη 14» του επισμηναγού Λυμπερόπουλου δεν προσγειώθηκε       ποτέ στην Κύπρο, αν και προηγείτο του «Νίκη 15» του Πετρουλάκη. 
Με ευθύνη του ιδίου, πέταξε σε πολύ μεγάλο και ασφαλές ύψος και επέστρεψε στην Ελλάδα, γιατί όπως ισχυρίστηκε τον βρήκε το πρώτο φως της ημέρας, που βρήκε και τον Πετρουλάκη που ακολουθούσε… 

Μόνο που εκείνος τόλμησε… 

 Κανένας από τους Αξιωματικούς-κυβερνήτες της αποστολής «ΝΙΚΗ»    που πέταξαν δεν πέρασε τον βαθμό του υποπτεράρχου. 
Αντίθετα προήχθη αργότερα στο βαθμό του Πτεράρχου και μάλιστα διετέλεσε Α/ΓΕΕΘΑ (1996-1999) ο Αθανάσιος Τζογάνης που δεν απογειώθηκε ποτέ για την Κύπρο!!! 

 Οι προσγειώσεις στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας άρχισαν μέσα σε    έντονα αντιαεροπορικά πυρά από τις εκτός του αεροδρομίου πυροβολαρχίες 185 Μ.Π.Π. και της 184 Π.Π.Π., που δεν είχαν   ενημερωθεί .
Στις 01:52 της 22ας Ιουλίου προσγειώθηκε το «ΝΙΚΗ 2» και δεύτερο   το «ΝΙΚΗ 1» στις 01:55. 
Το «ΝΙΚΗ 4» το οποίο βρισκόταν στο στάδιο προσγείωσης, χτυπήθηκε πήρε φωτιά και συντρίβει 3 χιλιόμετρα πριν τον διάδρομο    προσγείωσης. Τρίτο προσγειώθηκε το «ΝΙΚΗ 7» στις 02:18. 
Το «ΝΙΚΗ 6» εβλήθη σε πολλαπλά σημεία της ατράκτου και σχεδόν χωρίς μηχανές και χάρη στις προσπάθειες των πιλότων να κατάφερε να προσγειωθεί. 
Μετά το «ΝΙΚΗ 7» προσγειώθηκε το «ΝΙΚΗ 3», με έναν κινητήρα. Τελευταίο προσγειώθηκε το «ΝΙΚΗ 15» που απογειώθηκε από τη Λευκωσία στις 04:02 και επέστρεψε στη Σούδα στις 07:40.
Το τραγικό  λάθος της αεράμυνας κόστισε τη ζωή σε 4 αεροπόρους και 29 καταδρομείς από το «ΝΙΚΗ-4» από το οποίο διεσώθηκε ένας καταδρομέας, καθώς και τον θάνατο 2 και τον τραυματισμό 9 ακόμα καταδρομέων στο «ΝΙΚΗ 6». 

Από την δύναμη των 318 ανδρών της Α'Μοίρας καταδρομών οι 278 παρέμειναν στην Κύπρο και πολέμησαν. 

Θύματα ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ:
Κυβερνήτης - (Επισμηναγός) Παναγόπουλος Βασίλειος Συγκυβερνήτης - (Επισμηναγός) Συμεωνίδης Στέργιος Ναυτίλος - (Επισμηνίας) Άνθιμος Ηλίας Ιπτάμενος Μηχανικός - (Ανθυποσμηναγός) Δάβαρης Γεώργιος. 

Θύματα Καταδρομείς:
 Α' ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ ΔΕΑ(ΚΔ) Τσαμκιράνης Δημήτριος Λοχίας (ΚΔ) Καβροχωριανός Νικόλαος Λοχίας (ΚΔ)Τzιλιβάκης Στέφανος Δεκανέας (ΚΔ)Τσάκωνας Ευάγγελος Δεκανέας (ΚΔ)Χριστόπουλος Αθανάσιος Κ/Δ Αναστασόπουλος Ανδρέας Κ/Δ Γιαννακάκης Κοσμάς Κ/Δ Γιαννάκος Στέφανος Κ/Δ Γιαννόπουλος Παναγιώτης Κ/Δ Δαλαμάγκας Ηλίας Κ/Δ Ζησιμόπουλος Αντώνιος Κ/Δ Κασιμάκης Σωτήριος Κ/Δ Κατέρος Κωνσταντίνος Κ/Δ Κουρούνης Σωτήριος Κ/Δ Λίγδης Χρήστος Κ/Δ Δοϊτσίδης Χριστόδουλος Κ/Δ Μανιάτης Σπυρίδων Κ/Δ Μονιάς Αιμίλιος Κ/Δ Μπαρώτας Κωνσταντίνος Κ/Δ Νάκος Γεώργιος Κ/Δ Πρινιανάκης Στυλιανός Κ/Δ Σιορώκος Δημήτριος Κ/Δ Σκιαδαρέσης Νικόλαος Κ/Δ Τζούρας Σωτήριος Κ/Δ Τούλης Ηλίας Κ/Δ Χατζόπουλος Χρήστος, Τραυματίες Καταδρομείς: Κ/Δ Ζαφειρίου Αθανάσιος(Μοναδικός επιζήσας) Κ/Δ Νόμπελης Σπυρίδων Κ/Δ Οικονομάκης Κωνσταντίνος Τραυματίες Καταδρομείς Κ/Δ Τσόγκας Παύλος Κ/Δ Αντωνόπουλος Γεώργιος Κ/Δ Φύσσαρης Ιωάννης Κ/Δ Θεοδωρόπουλος Σ. Κ/Δ Γκόγκος Κ. Κ/Δ Τσαγκαρόπουλος Δημήτριος Κ/Δ Λατζουράκης Γεώργιος Κ/Δ Λοχίας (Κ/Δ) Ξεφτύλης Κωνσταντίνος Κ/Δ Παπαευσταθίου Ευστάθιος Κ/Δ Μαυρουδής Γεώργιος

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

η Κύπρος ήτο καθαρά νίκη υης δημοκρατίας, οι μάζες έπιναν καφέ, ο μέσος άνθρωπος είναι κονφορμιστής και θέλει τυφλοσούρτη γι'αυτό είναι σημαντικό να έχεις μια καλή πλατωνική δικτατορία

Ανώνυμος είπε...

Η επιχείρηση «Νίκη» ήρθε την κατάλληλη στιγμή, την ώρα που οι Τούρκοι έφθαναν στο Αεροδρόμιο της Λευκωσίας και νόμιζαν ότι θα κάνουν περίπατο… Ο υπολοχαγός Σταύρος Μπένος με τους καταδρομείς του ανέβηκαν στην ταράτσα του αεροδρομίου και από κει με τα πολυβόλα και τα ΠΑΟ τους θέριζαν τους Τούρκους… Εάν οι προδότες συνεργάτες του Καραμανλή είχαν καταφέρει να σταματήσουν την επιχείρηση Νίκη, όπως σταμάτησαν τα υποβρύχια και τα Φάντομ, σήμερα δεν θα μιλάγαμε πλέον για Λευκωσία…

Ανώνυμος είπε...

Ο φάκελλος της Κύπρου άνοιξε ; Ή επειδή θα βγούνε από μέσα παπάδες (χωρίς ράσα εννοείται...), δεν τον ανοίγουμε !
Η ουσία Σπύρο μου είναι ότι, όσοι άκουσαν την φωνή της Πατρίδας, στην χειρότερη έφαγαν το κεφάλι τους στην καλύτερη έγιναν υπο-, ενώ όσοι άκουσαν τους ξεπουλημένους, στην χειρότερη πέρασαν μπέϊκα, στην καλύτερη έγιναν πασάδες στα Γιάννενα. Τα ίδια ισχύουν διαχρονικά, έως της σήμερον !
Διαλέγετε και παίρνετε. Και λες τώρα : να μαθαίνουν την αλήθεια οι νέοι, ή να ζούν ανιστόρητοι στην αυταπάτη της πραγματικότητας, όπως καλή ώρα το Αλιέκσι ;

Η Ρωσοτουρκική Συνθήκη του Βουκουρεστίου του 1812 στην εφαρμογή της οποίας είχε ρόλο ο Ιωάννης Καποδίστριας ο οποίος δημιούργησε το δίκτυο των Ρώσων Προξένων . Αυτό ήταν το πρώτο βήμα για την Ελληνική Επανάσταση

  Ι  Στο άνω εικονιζόμενο Πανδοχείο, του Ρώσου πράκτορα Μανούκ Μπέη στο Βουκουρέστι, υπογράφηκε εσπευσμένα στις 16/28 Μαΐου η Συνθήκη του Βο...