6/10/08

Understanding the crisis

Σπεύδε βραδέως



του Σπύρου Κομίνη

Όταν όλοι τρέχουνε σαν τρελοί προς τον γκρεμό, ποιοί γκρεμίζονται πρώτοι;

Σωστά. Αυτοί που τρέχουν πιο γρήγορα.

Ποιοί τρέχουνε πιο γρήγορα;

Οι Αμερικάνοι. Αυτοί είναι οι "πιο μπροστά" σε όλα: κεφάλαια, όπλα, τεχνολογία, κατασκοπεία, "γνώση".

Ποιοί έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσουν;

Οι πιο αργοί, οι κάπως πιο τεμπέληδες, οι λιγότερο μανιακοί με την ταχύτητα, οι λιγότερο λυσσασμένοι με το χρήμα, αυτοί που έχουν χρόνο να σκεφτούν.

Αν αυτοί οι δεύτεροι μάλιστα αμφισβητήσουν την κατεύθυνση που τρέχουν οι άλλοι, μπορεί να αποφασίσουν να τρέξουν προς άλλη κατεύθυνση. Εκεί που δεν υπάρχει γκρεμός. Και να σωθούν.

Αυτή είναι με δυο λόγια σήμερα η κατάσταση στον πλανήτη. Οι μανιακοί δολοφόνοι με το πριόνι, σκότωσαν ό,τι μπορούσαν, πάτησαν τρέχοντας πάνω σε εκατομμύρια πτώματα, αλλά τώρα πέφτουν στον γκρεμό. Οι πιο πίσω, αυτοί που πίστεψαν τους δολοφόνους, τους λάτρεψαν, υποδουλώθηκαν σ΄ αυτούς και κέρδισαν απ΄ το έγκλημα, προσπαθούν να φρενάρουν.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Η Γερμανία, αρνείται τώρα να συνεχίσει σ΄ αυτή την κατεύθυνση. Η Γαλλία, αμερικανίζει επικίνδυνα. Η Βρετανία, γερμανίζει περίεργα. Η Ιρλανδία, κλέβει εθνικιστικά την παράσταση τραβώντας κεφάλαια μ΄ ένα έξυπνο κόλπο: εγγυάται λέει τις καταθέσεις. Κλάααμα οι άλλοι, κίνδυνος διάσπασης.

Όπως προσπαθούσα δυό χρόνια τώρα να σου εξηγήσω, η παγκόσμια οικονομία, με τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, έγινε ένα αεροπλανάκι. Φέρε τα λεφτά σου και θα κερδίσεις. Εγώ είμαι ο μάγος που ξέρω πως πολλαπλασιάζεις τα λεφτά σου. Είμαι ο Χριστός στο γάμο της Καννά. Βαζω το χέρι μου πάνω στα ψάρια και γίνονται αμέτρητα, κάνω το κρασί ποτάμια. Όλοι θα γίνετε πίτα.

Νέα λογιστικά πρότυπα: Πόσο κάνει αυτό το σπίτι; Όσο λέω εγώ. Ποιες εταιρίες αξίζουνε; Αυτές που λέω εγώ. Πόσο κάνει το πετρέλαιο, το καλαμπόκι, το ψωμί; Όσο λέω εγώ. Σε ποιες χώρες δανείζουμε; Σ΄ αυτές που λέω εγώ. Και ποιές είναι αυτές; Αυτές που κάθονται να τις ληστεύω, να τις ...αγοράζω τζάμπα, αυτές που μου κάνουνε τις καλύτερες πίπες.

Νέα τραπεζικά προϊόντα: Επειδή εγώ ξέρω τι θα γίνει, γιατί δημιουργώ γεγονότα ...εντελώς τυχαία, επειδή παρακολουθώ τηλέφωνα και συναλλαγές και αποφασίζω και ποιοι τομείς της οικονομίας προχωράνε και ποιοι όχι, επειδή εγώ είμαι το κεφάλαιο, σου φιάχνω κάτι θαυματουργές φόρμουλες, που εσύ δεν καταλαβαίνεις, αλλά πιστεύεις ότι δεν χάνουν με τίποτα. Και καλώς το πιστεύεις. Εγώ διαβάζω τη σκέψη του τρομοκράτη, ξέρω πότε ακριβώς θα πέσουν οι πύργοι, ξέρω τον κίνδυνο.

Ποιός θα διαχειριστεί ρε τσόφλι τον κίνδυνο; Εσύ ο Ελβετόψυχος; Νέα επιστήμη: διαχείρηση κινδύνου. Έχω στην τσέπη μου ένα μηχάνημα που φιάχνει τυφώνες, σεισμούς και καταποντισμούς, ενώ στην άλλη τσέπη έχω κάτι όπλα, που βγαίνουν μόνα τους και σε χτυπάνε στο δοξαπατρί στην άλλη άκρη της γης την ώρα που ανάβω το πούρο μου.

Προσευχήσου να φανείς αντάξιος της καλοσύνης μου, γιατί όταν νευριάζω τα όπλα φεύγουνε μόνα τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Προδοσία του 1897 ήταν η μητέρα εκείνης του 1922

 Ο Λαός ήταν εξαλος με την ξένη Ακρίδα και τους Αυλικούς  Ο Δημήτριος Ράλλης ήταν γιος του Γεωργίου Ράλλη, νομικού, πολιτικού και μέλους της...