4/4/24

4 Απριλίου 1897. Ο Ελληνοτουρκικός Πόλεμος. Οι Σύμμαχοι και φίλοι μας Αγγλοι ήταν και πάλι με τους Τούρκους. Οπως το 1821 και το 1922 και το 1974. Αγγλικό θωρηκτό στον Πειραιά.








Στις 4 Απριλίου 1971, ο στρατηγός Γρίβας (Διγενής) κάλεσε την νεολαία να επιδιώκει το «Ανέφικτο», και να συνεχίσει τον αγώνα της ΕΟΚΑ υπέρ της Ενώσεως και να αποφεύγουν να εμπλέκονται σε ατέρμονες συζητήσεις περί «το εφικτόν» .

 


Ο Διγενής, ο αρχηγός της ΕΟΚΑ, ενόψει 
της επανόδου του στην Κύπρο, σε ομιλία του 
στο κατάμεστο θέατρο Ακροπόλ, κατηγόρησε
 τη Χούντα για τη στάση της στο Κυπριακό, κατήγγειλε τις συνθήκες Ζυρίχης – Λονδίνου, 
και τον Μακάριο ως ανθενωτικό .

Το ρεπορτάζ είναι από τη "Μακεδονία" 
της 6ης Απριλίου 1971
 

Ημέρες του 45. Στις 4 Απριλίου, 51 ημέρες μετά την υπογραφή της Συμφωνίας της Βάρκιζας, και 122 μετά την έναρξη των Σφαγών του Δεκέμβρη του 44, το ΚΚΕ με την ενθάρρυνση των Άγγλων, «φρέσκο και ωραίο» ζητούσε τα ρέστα. Ανέστησε την κυβέρνηση του Βουνού και έκανε διαβήματα «για τον εκφασισμό της χώρας»


 

Αλλά, το ΚΚΕ, θα αποφάσιζε ποιός ειναι φασίστας και ποιός δεν είναι διότι ήταν 
ο Σύμμαχος των Άγγλων, και οι αιμοσταγείς εκτελεστές της ΟΥΛΕΝ προσέφεραν (τα πάντα) στον Συμμαχικό αγώνα και θα έπρεπε να τους τιμούμε 
Υπέγραφαν τα καθάρματα του Βουνού που πήραν αμνηστεία στην Βάρκιζα για τα εγκλήματα που αποφάσιαν και διέταξαν 



Στο Γερμανικό Μέτωπο


7η Τέχνη. 4 Απριλίου 1941 .Ο θείος Κρούγκερ (διάρκεια 133΄)

 



























Σαν σήμερα, (4 Απριλίου), το 1941, έκανε πρεμιέρα στο Βερολίνο , το αριστούργημα του Χανς Στάϊνχοφ «Ohm Krüger»,  που τιμήθηκε με το Βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Βενετίας το 1941 για την καλύτερη διεθνή παραγωγή και με το βραβείο «Film der Nation». 

Η ταινία αναφερόταν, μέσα από τη βιογραφία του Πώλ Κρούγκερ, στον αγώνα των Μπόερς ,στα συμφέροντα της «μεταλλαγμένης φυλής»  των περιούσιων εκφυλισμένων που έχει εγκατασταθεί στην Αγγλία, που ήθελε να εκμεταλλευτεί τον χρυσό και τα διαμάντια της Ν. Αφρικής, και στον ξεχωριστό ρόλο του Σέσιλ του Ρόδιου, (Cecil Rhodes) που τον υποδυόταν ο ηθοποιός Ferdinand Marian. 

Μιά  από τις καλύτερες ταινίες  του "στρατευμένου με τις καλές ιδέες" κινηματογράφου. Αυτήν την ταινία δεν θα την δείτε ποτέ στην τηλεόραση.

 

-Το Ρώυτερ μετέδωσε ότι κατά τον μήνα Μάρτιο κατεστράφησαν εν τη Μέση Ανατολή 178 ιταλικά αεροπλάνα.  […] Εκ τούτων κατεστράφησαν: εν Αλβανία 98, εν Μάλτα 34 και εν τη ανατολική Αφρική 31.

-Στις 4 Απριλίου 1941, το Γενικό Αρχηγείο των Ιταλικών Ενόπλων Δυνάμεων στο Ανακοινωθέν  No. 301 ανέφερε: 

«Στο ελληνικό μέτωπο, δραστηριότητα του αντίπαλου πυροβολικού. Ιταλικά αεροσκάφη επιτέθηκαν σε φάλαγγες  που κινούνταν στο δρόμο  Κορυτσά-Πόγραδετς. Σημαντικές απώλειες προκλήθηκαν και πολλά οχήματα πυρπολήθηκαν. 

Ένα από τα αεροσκάφη ναυτικής αναγνώρισης κατέρριψε ένα εχθρικό μαχητικό δυτικά της Σαρδηνίας. Στη Βόρεια Αφρική, οι επιχειρήσεις των ιταλογερμανικών μηχανοκίνητων μονάδων στην Κυρηναϊκή συνεχίζονται. Έντονη δραστηριότητα της πολεμικής αεροπορίας μας: Ένα εχθρικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε φλεγόμενο  πάνω από τη Βεγγάζη. Βρετανικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν επιδρομή στην Τρίπολη: Περίπου δεκαπέντε θύματα στην εβραϊκή συνοικία. Άλλα βρετανικά αεροπλάνα έπληξαν τις φάλαγγες  μας, προκαλώντας ελαφρές απώλειες. Στην Ανατολική Αφρική, η αντίσταση συνεχίζεται τόσο στην Ερυθραία όσο και στο Χαραρίν.

Ο διαβόητος Τουρκορθόδοξος πράκτωρ της Cia Βoρθολυμαίος πρότεινε κοινή ημερομηνία για τον εορτασμό του Πάσχα με τους Καθολικούς που στην Αμερική ορίστηκε από τον Μπιντέ ως η ημέρα των ΛΟΑΤΚΙ

 


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ! ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΑΤΚΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΝΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΣΣΕΛΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΠΟΥΤΖΙΔΙ

Ο  Βορθολυμαίος, κάλεσε όλους τους Ορθοδόξους χριστιανούς να γιορτάσουν  το Πάσχα μαζί με τους Καθολικούς. 

Ο Τουρκορθόδοξος πράκτωρ της Cia εξέφρασε την ελπίδα ότι μια συμφωνία για  Κοινό εορτασμό  θα μπορούσε να επιτευχθεί ήδη από το επόμενο έτος, όταν το Πάσχα θα γιορτάζεται στις 20 Απριλίου, τόσο σύμφωνα με το Γρηγοριανό όσο και το Ιουλιανό ημερολόγιο.

«Ζητάμε από τον Κύριο ότι ο εορτασμός του Πάσχα του επόμενου έτους στις 20 Απριλίου και στα δύο ημερολόγια δεν θα είναι μόνο ένα τυχαίο γεγονός, αλλά μάλλον η αρχή μιας ενιαίας ημερομηνίας για την τήρησή του τόσο από την Ανατολική όσο και από τη Δυτική Χριστιανική Εκκλησία», δήλωσε ο Βαρθολομαίος.

 

Ο  Βορθολυμαίος είπε ότι η πρωτοβουλία του για το Πάσχα του 2025  σηματοδοτεί την επέτειο των 1700 χρόνων από την Α ́ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, η οποία, μεταξύ άλλων, διατύπωσε τους κανόνες για τον καθορισμό της ημερομηνίας του Πάσχα.

 «Μεταξύ των βασικών θεμάτων της Α ́ Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας ήταν η καθιέρωση ενός κοινού χρονοδιαγράμματος για τους εορτασμούς του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι γιατί υπάρχει καλή θέληση και από τις δύο πλευρές. Διότι, πράγματι, το να εορτάζουμε χωριστά το μοναδικό γεγονός της μίας Αναστάσεως του ενός Κυρίου είναι σκάνδαλο!» είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

 Ο Βαρθολομαίος είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η συμφωνία για μια κοινή ημερομηνία για το Πάσχα θα ήταν ένα σημαντικό θέμα για την προετοιμασία της 1700ης επετείου της Συνόδου της Νίκαιας.

 Το Πάσχα έπεσε φέτος στις 31 Μαρτίου σύμφωνα με το Γρηγοριανό ημερολόγιο και σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο γιορτάζεται στις 5 Μαΐου.

ΟΙ ΕΥΠΕΙΘΕΙΣ ΤΟΙΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙΣ ΥΠΕΡΟΠΤΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΝ


ΥΓΕΙΑ, Φῶς Ἑλληνικόν εἰς ἃπαντας τοὺς  Ἓλληνας
 καὶ ἁπάσσας τὰς Ἑλληνίδας.
 Ἡλιοφάνεια εἰς τοὺς -6°C ἐν Οὐψάλα.
 ΕΛΛΑΣ≡HELLAS.
(θέσφατον 1). 
- Τὰ Ὁμηρικά ἒπη ἐγράφησαν τὸν 8ον πεχ εἰς τὴν Ἑλληνικήν καὶ 
προυπῆρχαν διὰ τοῦ προφορικοῦ λόγου...
(Ἀπάντησις:) - ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ!
- Τότε δὲν θέλω νὰ μιλάω μαζί σου!
Ὑπονοεῖται: Ποῖος εἶσαι ἐσὺ ποὺ ἀμφισβητεῖς αὐτὸ ποὺ μοῦ
 ἐδίδαξεν ὁ (τενεκές) καθηγητής μου, ἢ αὐτὸ ποὺ διαιωνίζεται 
ὡς στερεότυπον, λελογισμένον ἢ καὶ ὡς θέσφατον εἰς τὰ (κατὰ τὸ δοκοῦν) 
διδακτικά βιβλία τοῦ γραικικοῦ σχολείου;
Ὁ διάλογος αὐτός καὶ πλῆθος ἂλλων γίνεται καθημερινῶς μεταξύ 
τῶν θιασωτῶν, ἐκείνων ποὺ ἀβίαστα θεωροῦν "γνῶσιν" καὶ θέσφατον 
ὃτι τοὺς προσφέρεται εἰς τὸ πιάτο τῆς διδαχῆς.
(Δεύτερη ἐξαγώγιμη ἀπάντησις:) 
- ΕΙΣΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ!
Καὶ ἐρωτῶ, θεωρεῖται ἐγγράμματος (-η) ὁ ὃποιος, ὡς φερέφωνον, 
μεταφέρει τὴν ὃποιαν γνῶσιν ἢ πληροφορίαν δίχως περίσκεψιν;
Ἲσως νὰ φαίνεται σκληρόν, προσβλητικόν ἀκόμη καὶ βίαιον τὸ νὰ μὴν
 θέλῃς νὰ συζητήσῃς μὲ κάποιον ποὺ ἒχει διαφορετική ἢ καὶ ΑΝΤΙΘΕΤΗ 
ΑΠΟΨΙΝ εἲτε ΓΝΩΣΙΝ ἀπὸ ἐκείνην ποὺ ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ. 
Καὶ ἲσως πλέον προσβλητικόν νὰ ΑΝΤΙ-ἀπαντᾶς μὲ παρόμοιον τρόπον, 
ὡς νὰ ἀποκαλῆς κάποιον "ἀγράμματον". 
Θεωρῶ ὃμως ὃτι τὰ θέματα τοῦ Λόγου, προφορικοῦ ἢ ἒγγραπτου,
 κατέχουν ΚΟΜΒΙΚΗΝ ΘΕΣΙΝ εἰς τὴν κοινωνίαν ἀνθρώπων. 
Διότι διὰ τοῦ λόγου μεταδίδεται ἡ Γνῶσις καὶ τὰ ἱστορικά τεκταινόμενα.
 Ὃμως διὰ τοῦ ἒγγραπτου καὶ μόνον Λόγου καταγράφεται ἐπακριβῶς 
ἡ Γνῶσις καὶ ἡ Ἱστορία καὶ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ. 
Ὂχι διὰ τοῦ προφορικοῦ Λόγου.
"Ἒπεα πτερόεντα", μᾶς ἐδίδαξεν ὁ ἲδιος ὁ Ὃμηρος 
- Ὀδυσσεύς.
Ἐν συνεχείᾳ, ΤΟ ΜΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΝ ΟΥΚ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ!
Οὒτε ΤΟ ΜΗ ΛΕΛΟΓΙΣΜΕΝΟΝ καὶ ΤΟ ΜΗ ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ.
Δηλαδή, ὃτὶ μὲ ταΐζει ὁ διδάσκαλος, πρέπει νὰ τὸ καταπίνω ἀμάσσητο; 
(εἲτε, τὰ ΜΜΕ, οἱ συγγραφεῖς, κλπ).
Ἂς κατέλθουν λοιπόν εἰς τὸν στίβον τῆς Γνώσεως ἑκατοντάδες "καθηγηταί"
 διὰ νὰ μὲ πείσουν (ἐμένα καὶ δεκάδες Ἓλληνας καθηγητάς) ὃτι ὁ
 "προφορικός λόγος" διαιωνίζεται, ἢ ἒστω "συντηρεῖται" ἐπὶ μακρόν
 (ἒστω μερικά ἒτη) αὐτούσιος, δίχως φοινίκια φύλλα, ἀβάκιον, 
ἐγγεγραμένους τύμβους, περγαμηνάς, εἲτε
 ΧΩΡΙΣ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑΜΑΡΙ! 
Ὃτι τὸ ποιηματάκι, 
"Στῶν Ψαρῶν τὴν ὁλόμαυρη ράχη / περπατώντας ἡ δόξα μονάχη /
μελετᾶ τὰ λαμπρά παλληκάρια / καὶ στὴν κόμη στεφάνι φορεῖ / 
γινωμένο ἀπ' ὁλίγα χορτάρια / ποὺ 'χαν μείνει στὴν ἒρημη γῆ." 
ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ νὰ συνεχίσῃ νὰ ὑπάρχῃ αὐτούσιον εἰς τὸ διηνεκές 
ΕΑΝ ΣΒΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΓΡΑΠΤΟΝ ΛΟΓΟΝ. 
Ἢ ἒστω μετὰ ἀπὸ 33 ἒτη. 
(Τὸ μαθαίνουν ἆραγε ἀπ' ἒξω οἱ μαθηταί τῶν Ἑλληνικῶν σχολείων 
σήμερον;).
Ἂς ἐπιστρέψωμεν εἰς τὴν Ἱστορίαν τῶν Ὁμηρικῶν Ἐπῶν.
 Γράφεται παραδόξως εἰς τὴν "Βικιπαίδεια" καὶ ὃπου ἀλλοῦ, ὃτι 
"Στην εποχή του (τυράννου τῶν Ἀθηνῶν, περὶ τὸ 540 πεχ) 
Πεισίστρατου καταγράφηκαν για πρώτη φορά και τα Ομηρικά Έπη...
" Ἂλλοι θεωροῦν τὴν "καταγραφήν" τὸ 800 πεχ.
 Τὸ ἀκριβές εἶναι ὃτι εἰς τὴν πόλιν τῶν Ἀθηνῶν συγκεντρώθηκαν τὰ
 ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΛΗ ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. 
Προυπῆρχαν ὃμως ἒγγραπτα. 
Ποῖος ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς "καθηγητάς" ἒθεσεν τὸ ἁπλοῦν ἐρώτημα, 
ὃταν διδάσκεται ἡ ἂνω, κατ'ἐμὲ, λαθεμένη πληροφορία: 
ΠΡΟΥΠΗΡΧΑΝ ΕΓΓΡΑΠΤΑ ΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ;
 Καὶ ΕΙΣ ΠΟΙΑΝ ΓΡΑΦΗΝ, ΠΟΤΕ ΕΓΡΑΦΗΣΑΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ
 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΚΡΥΠΤΕΤΟ ΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΟΜΗΡΟΣ";
Ἡ ἂποψίς μου: 
Τὰ Ὁμηρικά Ἒπη συνεγράφησαν ὑπὸ τοῦ Ὁμήρου - Ὀδυσσέως, 
περὶ τὸ 3100 πεχ, μετὰ τὸν Τρωΐκόν Πόλεμον μὲ τὴν συμμετοχήν 
Τῶν Ἑλικωνιάδων Μουσῶν αἱ ὁποῖαι διατηροῦσαν τὰ ἱστορικά ἀρχεῖα
 καὶ κατεῖχαν τὰς τέχνας. Ἑλικωνιάδαι Μοῦσαι,
 Αἱ μετέπειτα 9 ΜΟΥΣΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΕΙΟΘΕΣΙΑΣ.
 Εἰς τὴν Ἑλληνικήν καὶ Γραμμικήν Α᾿.
 Ἲδε καὶ βιβλιογραφίαν Κώστα Δούκα.
Η ΕΓΧΑΡΑΚΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΝΩΣΙΣ ΥΠΕΡΝΙΚΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ.
Καἰ δὴ ἡ ἐπὶ λίθου γρανίτου, ἐπὶ μετάλλων εἲτε μαρμάρου.
Ἡ πινακίς τοῦ Δισπιλιοῦ Καστοριᾶς ὃμως, ἡ ἐπὶ δρυός γραφή, τοῦ 
5259 πεχ (7283 ἐτῶν) ἒχασεν τὴν μάχην τοῦ Χρόνου τὸ 1998, μὲ τὴν ἀνακοίνωσιν τοῦ καθηγητοῦ Ἱστορίας Γεωργίου Χουρμουζιάδη. Εἶπεν: "Εἶναι ἀδύνατον νὰ διαβασθῆ ἐπειδή ἒχει καταστραφεῖ!"
Ἀναζήτησε εἰς Google.  https://www.emystras.com/post/
η επιγραφή του δισπηλιού.
Χειροτέρα, ἐξ ἂλλου πορεία (Ἀναστηλώσεως) ἒχει ἀκολουθήσε
ι ὁ Παρθενών τῆς Ἀκροπόλεως τῶν Ἀθηνῶν, τὸ Σπήλαιον τῶν Πετραλώνων
 τοῦ Ἂρη Πουλιανοῦ κ.α. 
ΜΝΗΜΕΙΑ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. 
Οἱ ὑπαίτιοι γνωστοί.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΕΩΣ
Ἐκ τῆς Ἱστορικῆς Διαδρομῆς τῶν Προγόνων μας.
"...Επιχειρώντας την συνεχή πνευματική τους εξέλιξη, οι Έλληνες
κατόρθωσαν μέσα από την Έρευνα, ν' αναπτύξουν την Επιστήμη, τις 
Τέχνες και τον ορθό Λόγο".
"Οι Έλληνες ήσαν αυτοί που έθεσαν την θεωρία της ανελίξεως των όντων
 ως υπέρτατο φυσικό νόμο και οι γνώσεις που αποκτούσαν ήταν για το
 κοινό καλό. Μ' αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να διαγράψουν μια συνεχώς 
ανοδική  ψυχοπνευματική διαδρομή και εκεί στήριξαν την θεωρία της 
ανελίξεως, ως βαθμιαία και συνεχή εξέλιξη των όντων.
Οι πρόγονοί μας, ακολούθησαν τον ρυθμό της Φύσεως και τον 
αποτύπωσαν μέσα από την ισορροπία των αρρένων και θηλέων 
δυνάμεων." Στίλβη Μ.Μ.
ΑΘΑΝΑΤΗ Η ΘΕΡΑΠΩΝ ΦΥΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ!
ΠΟΛΙΤΕΥΣΟΥ! 
ΕΣΣΕΤ' ΗΜΑΡ!
Γεώργιος Δ. Κανελλόπουλος, Οὐψάλα.
Ἀνεμβολίαστος.

Ο Αποκεφαλισμός του Κωνσταντίνου Μουρούζη. Η 4η Απριλίου, του 1821 ήταν Μεγάλη Δευτέρα. (Με το Ιουλιανό)

Τη Μεγάλη Δευτέρα του 1821, στην Κωνσταντινούπολη, αποκεφαλίστηκε ο μέγας διερμηνέας Κωνσταντίνος Μουρούζης που είχε διοριστεί τον Φεβρουάριο του 1821.  Ήταν 32 ετών. Ήταν γιος του ηγεμόνα Αλέξανδρου Μουρούζη. Τον Διαδέχθηκε κάποιος Γιάγκος Σταυράκογλου. 

Την ίδια μέρα. απαγχονίστηκαν έξω από τα σπίτια τους οι Πελοποννήσιοι, Δημήτριος Παπαρρηγόπουλος και ο Αντώνιος Τσουράς μαζί με τον γιό του Στέφανο. 

Η Πόρτα, που υποψιαζόταν ότι οι Χριστιανοί διπλωμάτες μετείχαν στη συνομωσία, αποφάσισε την ανάκληση όλων των Ελλήνων Οθωμανών διπλωματικών αντιπροσώπων, με αφορμή την αποβίβαση στην Τήνο του Θεόδωρου Νέγρη, που βρισκόταν εν πλω προς τη Μασσαλία για να πάει στο Παρίσι όπου είχε τοποθετηθεί. 

Στην Αργολίδα, ο Αρχηγός των Επαναστατικών δυνάμεων Αργολίδας Αρχιμανδρίτη Αρσένιος Κρέστας και ο Στάικος Σταϊκόπουλος ξεκίνησαν την πολιορκία του Ναυπλίου του οποίου τον αποκλεισμό από την θάλασσα είχαν αναλάβει τα πλοία της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας και ο Μανώλης Ορλώφ.

 Στη Θεσσαλονίκη στις 23 Μαρτίου/4 Απριλίου, στο διοικητήριο και στο προαύλιο του μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά σφαγιάστηκαν 3.000 Χριστιανοί Θεσσαλονικείς, μαζί με τους πρόκριτους της πόλης.

4 Απριλίου 1968: Έλα Τρόντζο παιδί μου! Έλα Αμερικάνο!


4 Απριλίου 1968.....Η ημέρα που δοξάστηκαν η ΑΕΚ, ο Γιώργος Τρόντζος, ο Γιώργος Αμερικάνος, και ο Βασίλης Γεωργίου

Μετά τους Μαραθονοδρόμους Σπύρο Λούη και Στέλιο Κυριακίδη το Μπάσκετ έφερε τον ελληνικό αθλητισμό και μαζί τονβ ελληνικό λαό στην Κορυφή του Κόσμου.

 

Στις 4 Απριλίου του 1968, η ΑΕΚ του Γιώργου Αμερικάνου, και του 
γίγαντα από τη Βέροια Γιώργου Τρόντζου , κατέκτησε τον πρώτο ευρωπαϊκό τίτλο σε ομαδικό άθλημα στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού .Ο πρώτος Ευρωπαϊκός τίτλος για την ψωροκώσταινα. 
ΑΕΚ-Σλάβια Πράγας 89-82. 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ:
Γιώργος Αμερικάνος 29, Γιώργος Τρόντζος 24, Χρήστος Ζούπας 12, Βασίλης Βασιλειάδης 11, Αίας Λαρεντζάκης 6, Αντώνης Χρηστέας 4, Λάκης Τσάβας 3. Κόουτς ο Νίκος Μήλας. 
Στον πάγκο έμειναν οι Πετράκης, Νεσιάδης και Δημητριάδης. 
Μέσα στο «Παναθηναϊκό» ήσαν μόνο 80.000 και η υπόλοιπη Ελλάδα, που δεν χωρούσε στο "Καλλιμάρμαρο"   αλλά ήταν στο πλευρό της ΑΕΚ,  ακουγε στο ραδιόφωνο , 
τον αείμνηστο  Βασίλη Γεωργίου.

Ο ΓΙΓΑΣ ΚΑΤΣΙΜΗΤΡΟΣ ! Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ ΤΟΥ 40 ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΦΥΛΑΚΙΣΑΝ ΩΣ ΔΩΣΙΛΟΓΟ

Ο Χαράλαμπος Κατσιμήτρος στις   28 Οκτωβρίου 1940:  « Με την πεποίθησιν ακράδαντον υπέρ της νίκης αναφωνώ μεθ’ ημών. Ζήτω, το Έθνος! Ζήτω, η...