Στις 19:20 της Τετάρτης 7 Δεκεμβρίου 1966 απέπλευσε από το λιμάνι της Σούδας για τον Πειραιά, το επιβατηγό - οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) «Ηράκλειον» της Ακτοπλοΐας Τυπάλδου .
Μετέφερε 206 επιβάτες, 70 μέλη του πληρώματος και 17 φορτηγά. Ήταν το μοιραίο τελευταίο ταξείδι .
Το «Ηράκλειον» ήταν 17 ετών. Είχε ναυπηγηθεί το 1949 στη Γλασκόβη στα ναυπηγεία Fairfield Co Ltd και ήταν δεξαμενόπλοιο.
Το αρχικό του όνομα ήταν "Leicestershire" (Λέστερσαϊρ).
Το 1964, αγοράστηκε από την εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου και μετασκευάστηκε σε φέρι-μποτ.
Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιά – Κρήτης τον Ιούνιο του 1965, από τον τότε προσωρινό υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Κωνσταντίνο Μητσοτάκη στην κυβέρνηση Νόβα.
Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιά – Κρήτης τον Ιούνιο του 1965, από τον τότε προσωρινό υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Κωνσταντίνο Μητσοτάκη στην κυβέρνηση Νόβα.
Για τη μετατροπή του σε οχηματαγωγό είχε απαιτηθεί η αφαίρεση των υποκαταστρωμάτων και έρματος βάρους 200 τόνων για να γίνει το γκαράζ, με αποτέλεσμα την ανύψωση του μεσοκεντρικού βάρους και τη μείωση της ευστάθειάς του.
Η δίκη των κατηγορουμένων για το ναυάγιο άρχισε στις 19 Φεβρουα
ρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά.
Είχε προηγηθεί μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με βαρύτατες ευθύνες της κυβέρνησης των «αποστατών» και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους.
Στις 7 Δεκεμβρίου 1966 στην Αθήνα συνεχιζόταν η δίκη του "Ασπίδα" και στην Θεσσαλονίκη η Δίκη των δολοφόνων του Λαμπράκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου