Ο πρόεδρος της Γαλλίας παρουσίασε νέο πακέτο στήριξης της γαλλικής οικονομίας, ύψους 37,5 δισ. ευρώ.
Η εγγύηση της ρευστότητας για τις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν πρόβλημα και η γενναία ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων είναι, σύμφωνα με τον Νικολά Σαρκοζί, οι δύο πυλώνες της γαλλικής απάντησης για την αντιμετώπιση της οικονομικής ύφεσης. Ο πρόεδρος της Γαλλίας παρουσίασε ένα νέο «πακέτο στήριξης» της οικονομίας, ύψους 26 δισ.
Η γαλλική κυβέρνηση υποσχέθηκε να διαθέσει άλλα 11,5 δισ. ευρώ για να καλύψει τις εγγυήσεις και τις φοροαπαλλαγές προς τις επιχειρήσεις κατά το 2009 -και όχι σε διάστημα τριετίας, όπως αρχικά σχεδιαζόταν. Επιπλέον, τον Απρίλιο του 2009, θα χορηγήσει - άπαξ - μια επιταγή 200 ευρώ σε περίπου 3,8 εκατομμύρια φτωχούς, με στόχο την ανακούφισή τους και την ενίσχυση της κατανάλωσης.
Το πακέτο Σαρκοζί αναλογεί στο 1,3% του γαλλικού ΑΕΠ και εκτιμάται ότι θα αυξήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας κατά 0,6% για το 2009, εκτινάσσοντας παράλληλα το έλλειμμα στο 3,9% έναντι 3,1% που ήταν ο αρχικός στόχος. Η Γαλλία δεσμεύεται πως το έλλειμμα θα επιστρέψει σύντομα κάτω από το όριο του 3%, ενώ εκτιμά ότι το 2012 θα διαμορφωθεί κοντά στο 1% του ΑΕΠ.
Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν προβλέπουν τη διάθεση 10,5 δισ. ευρώ για την πραγματοποίηση έργων στις υποδομές - σιδηρόδρομοι, ενέργεια, ταχυδρομεία κλπ. Άλλα 4 δισ. θα πάνε σε τομείς όπως η βιώσιμη ανάπτυξη (πράσινη οικονομία), η ανώτατη εκπαίδευση και η βιομηχανία παραγωγής οπλικών συστημάτων.
Επίσης, μεγάλο μέρος θα κατευθυνθεί προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες απασχολούν, άμεσα ή έμμεσα, το 10% του εργατικού δυναμικού της δεύτερης σε μέγεθος οικονομίας της ευρωζώνης - με κίνητρα για την απόσυρση παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους από άλλα, φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας.
Άλλωστε, πρόσφατα, ο Σαρκοζί ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός fund, με «προίκα» 6 δισ. ευρώ, για την ενίσχυση των στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων, ανάμεσα στις οποίες είναι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η γαλλική κυβέρνηση υποσχέθηκε να διαθέσει άλλα 11,5 δισ. ευρώ για να καλύψει τις εγγυήσεις και τις φοροαπαλλαγές προς τις επιχειρήσεις κατά το 2009 -και όχι σε διάστημα τριετίας, όπως αρχικά σχεδιαζόταν. Επιπλέον, τον Απρίλιο του 2009, θα χορηγήσει - άπαξ - μια επιταγή 200 ευρώ σε περίπου 3,8 εκατομμύρια φτωχούς, με στόχο την ανακούφισή τους και την ενίσχυση της κατανάλωσης.
Το πακέτο Σαρκοζί αναλογεί στο 1,3% του γαλλικού ΑΕΠ και εκτιμάται ότι θα αυξήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας κατά 0,6% για το 2009, εκτινάσσοντας παράλληλα το έλλειμμα στο 3,9% έναντι 3,1% που ήταν ο αρχικός στόχος. Η Γαλλία δεσμεύεται πως το έλλειμμα θα επιστρέψει σύντομα κάτω από το όριο του 3%, ενώ εκτιμά ότι το 2012 θα διαμορφωθεί κοντά στο 1% του ΑΕΠ.
Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν προβλέπουν τη διάθεση 10,5 δισ. ευρώ για την πραγματοποίηση έργων στις υποδομές - σιδηρόδρομοι, ενέργεια, ταχυδρομεία κλπ. Άλλα 4 δισ. θα πάνε σε τομείς όπως η βιώσιμη ανάπτυξη (πράσινη οικονομία), η ανώτατη εκπαίδευση και η βιομηχανία παραγωγής οπλικών συστημάτων.
Επίσης, μεγάλο μέρος θα κατευθυνθεί προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες απασχολούν, άμεσα ή έμμεσα, το 10% του εργατικού δυναμικού της δεύτερης σε μέγεθος οικονομίας της ευρωζώνης - με κίνητρα για την απόσυρση παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους από άλλα, φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας.
Άλλωστε, πρόσφατα, ο Σαρκοζί ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός fund, με «προίκα» 6 δισ. ευρώ, για την ενίσχυση των στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων, ανάμεσα στις οποίες είναι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου