5/1/24

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 1945. Η Δεύτερη απελευθέρωση της Αθήνα. Η εγκληματική Συμμορία των Κουκουέδων μετά από 33 ημέρες σφαγών αποσύρθηκε από την Αθήνα και τον Πειραιά παίρνοντας μαζί της 15.000 Ομήρους

Στις μία το πρωί της 5ης Ιανουαρίου κατέφθασε στα Εξάρχεια ο σύντροφος Παρτσαλίδης και ζήτησε με τηλεβόα συνάντηση με τους Άγγλους που δεν του απάντησαν μέχρι τις 6 το πρωί. 
Στις 03.00 πμ άρχισε η "αριστοτεχνική σύμπτυξη"  για την οποία το Επιτελείο του Σκόμπυ έδωσε συγχαρητήρια στον ΕΛΑΣ.
ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΙ ΛΕΝΕ  ΣΤΟ ΗΛΙΘΙΟ ΚΟΙΝΟ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΠΑΓΓΙΣΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ "Ο ΕΧΘΡΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΛΗΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΜΠΤΥΞΗ" ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΝΤΕΛΗΦΘΗΚΕ ΟΤΙ ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΣΙΤΕΣ ΕΦΥΓΑΝ, "ΔΕΝ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ"


 

Η εγκληματική Συμμορία των Κουκουέδων μετά  από 33 συνεχείς ημέρες σφαγών από την ΟΠΛΑ υπό την κάλυψη των ΕΛΑΣιτών που σκοτωνόντουσαν στα οδοφράγματα , το ΚΚΕ, αποφάσισε ότι ήπιε αρκετό αίμα και διέταξε την εφαρμογή της συμφωνίας που είχε κλείσει με τους Άγγλους από την 14η Δεκεμβρίου, για αποχώρηση των ενόπλων κομμουνιστών από την Αθήνα. 

Οι 22 ημέρες που μεσολάβησαν, αξιοποιήθηκαν από την ΟΠΛΑ για την σφαγή από των ταξικών αντιπάλων όπως η Ελένη Παπαδάκη. 

 Η Κ. Ε. του ΕΛΑΣ έδωσε το απόγευμα της 4ης Ιανουαρίου Διαταγή Συμπτύξεως κατά τη διάρκεια της νυκτός της 4ης προς 5η Ιανουαρίου, προς Μάνδρα – Κάζα – Χασιά – Δεκελεία, Μπογιάτι και ανάπτυξη προφυλακών στο Δαφνί, τα Αν. Λιόσια, το Μενίδι, το Μαρούσι, τα Μελίσσια, την Πεντέλη. Την υποχώρηση του ΕΛΑΣ ακολούθησαν τα μέλη των οργανώσεων του ΚΚΕ και του ΕΑΜ . 
Την κάλυψη της υποχώρησης του ΕΛΑΣ ανέλαβε το 54ο Σύνταγμα Βόλου. Έως το μεσημέρι, η απαγκίστρωση των δυνάμεων του ΕΛΑΣ από την Αθήνα είχε ολοκληρωθεί στη γραμμή Μετόχι-Άη Γιώργης-Βαρυμπόμπη-Λιόπεσι-Τατόι. 
 Το επιτελείο του ΕΛΑΣ αποχώρησε από τη Νέα Φιλαδέλφεια στις 4:15 το πρωί της 5ης Δεκεμβρίου και ο Σταθμός Διοίκησης εγκαταστάθηκε στη Δεκέλεια. Μαζί τους ήταν υποχώρησαν τα μέλη ΠΓ Γ. Ζέβγος, Μ. Παρτσαλίδης και Β. Μπαρτζιώτας.
 
Η υποχώρηση του ΕΛΑΣ από τον Πειραιά άρχισε στις πρώτες πρωινές ώρες της 5ης Ιανουαρίου  . Μαζί με το 6ο Σύνταγμα υποχωρούσαν και τα τμήματα τού 52ου Συντάγματος και το τάγμα τού 54ου, ακολουθούμενες διάφορους που φοβόντουσαν την εκδίκηση των θυμάτων.  Στις 9-10 π. μ. βρισκόταν στον Ασπρόπυργο και Μαγούλα. Τις πρώτες μεταμεσημβρινές ώρες κινήθηκε προς Μάνδρα - Βίλια, κάτω από την παρακολούθηση της βρετανικής αεροπορίας . Στα Βίλια εφθασαν τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες της 6ης Ιανουαρίου.
Οι αναγνωρίσεις των κυβερνητικών και των Άγγλων, το μεσημέρι της 5ης Ιανουαρίου έφθασαν σε Κηφισιά – Ερυθραία από όπου δεν προχώρησαν βορειότερα. 
 Επίσης Αγγλοι και Εθνοφύλακες εφθασαν στο Μενίδι, τα Άνω Λιόσια το Δαφνί τη Μάνδρα και τη Μαγούλα. 
 Αυτή ήταν η ελεύθερη επικράτεια των Μαυρογιαλούρων. -
Το «χρονικό» της αριστοτεχνικής σύμπτυξης όπως το περιέγραψε ο «Ριζοσπάστης» έναν χρόνο μετά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

104 Χρόνια από την Μικρασιατική Προδοσία. Στις 27 Ιουνίου 1922,άρχισε το τελικό στάδιο της Προδοσίας. 57 ημέρες πριν την επίθεση του Κεμάλ στο Αφιόν Καραχισάρ και την έναρξη της «ταχείας εκκενώσεως» ο προδότης Χατζηανέστης τοποθέτησε τους Προδότες Τρικούπη και Διγενή ως διοικητές στο Μέτωπο. Προηγουμένως είχε στείλει στο μέτωπο περί τους 400 άκαπνους σαπιοκοιλιάδες αξιωματικούς απο τα μετόπισθεν στο μέτωπο . Ενας από αυτούς ήταν και ο ταγματάρχης του Οικονομικού Ράντος που το εβαλε πρώτος στα Πόδια από το ύψωμα "Χασάν Μπελ" που ηταν το Κέντρο της Ελληνικής Αμύνης και στο οποίο στάλθηκε ο Κατσιμήτρος για να το κρατήσει και όταν εκείνος τραυμτίστηκε στο γόνατο το κράτησε ο λοχαγός Αθανάσιος Γαλλής, από τα Φουρνά των Αγράφων.

Η Μικρασιάτικη «Καταστροφή», (δια της Προδοσίας), ήταν ιδέα του Γκλύξμπουργκ που το είχε κάνει ξανά,  ως Αρχιστράτηγος, το 1897,  σε συμφωνί...