19/1/21

Το ναυάγιο του ατμόπλοιου «Χειμάρρα» που είχε παραχωρηθεί στην Ελλάδα ως πολεμική αποζημίωση


Η βύθιση του ατμόπλοιου «Χειμάρρα» τα ξημερώματα της Κυριακής 19 Ιανουαρίου 1947 , στον Νότιο Ευβοϊκό, είναι το πιο πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στην Ελλάδα.

Το «Χειμάρρα», πρώην «S/S Hertha», όταν βυθίστηκε, ήταν ηλικίας  42 ετών. 
Ναυπηγήθηκε το 1905 στην Γερμανία , και στη διάρκεια του πολέμου είχε χρησιμοποιηθεί ως πλωτό νοσοκομείο.

Παραχωρήθηκε στην Ελλάδα το 1946 σαν λεία πολέμου, στο πλαίσιο των γερμανικών επανορθώσεων και μετά από κάποιες επισκευές στον Πειραιά, εκτελούσε την ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη-Βόλος-Πειραιάς.

Το «Χειμάρρα», απέπλευσε στις 8:30 το πρωί της 18ης Ιανουαρίου 1947, από τη Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά, με 544 επιβάτες και 86 άνδρες πλήρωμα. Από τον Βόλο έφυγε με 528 επιβάτες.

Την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 1947, στις 4:10 το πρωί, ενώ βρισκόταν 1,5 μίλι από τη νησίδα Καβαλλιανή στον Κάτω Κάβο της Εύβοιας, μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας υποτίθεται ότι προσέκρουσε σε  νάρκη.

Το πλοίο άρχισε να βάζει νερά και υπήρξε πρόβλημα στο πηδάλιο . Επικράτησε πανικός. 

Αν και το «Χειμάρρα» βυθίστηκε μιάμιση ώρα αργότερα και σε απόσταση μόλις ενός μιλίου από την Αγία Μαρίνα, πνίγηκαν 385. Μεταξύ των πνιγμένων 200 χωροφύλακες και στρατιώτες.

Μπόρεσαν να σωθούν, αφού πάλεψαν με τα κύματα, 227 άτομα.

Οι έρευνες για την αναζήτηση των ναυαγών άρχισαν μετά 10 ώρες! Ναρκαλιευτικά του Ναυτικού και αλλά ιδιωτικά πλοιάρια για δύο μέρες μάζευαν επιπλέοντα πτώματα στον Ευβοϊκό.

Το πιο πιθανό είναι και να έγινε σαμποτάζ των κομμουνιστών αλλά την εκδοχή αυτή ποτέ κανείς δεν την ερεύνησε σε βάθος, ούτε και τώρα που υπάρχουν τα τεχνικά μέσα έχει ερευνηθεί  το ρήγμα στα ύφαλα. 
Οι "εξερευνητές" βρήκαν τον Τιτανικό και μας εξήγησαν πως βυθίστηκε. 
Το «Χειμάρρα» είναι καθισμένοι στα ρηχά. Δεν θέλει και βαθυσκάφος. 

Τόσα χρόνια που πέρασαν κανείς δεν μας έδειξε το ναυάγιο, κανείς δεν το μελέτησε, κανείς δεν φωτογράφησε το «ρήγμα»,  για να το δούμε, και κανείς δεν μελέτησε τη φορά του. Κανείς δεν μας έδωσε μια επιστημονική εξήγηση για το ναυάγιο σαν και αυτή του «Τιτανικού». 
 Και ακόμα, τόσα χρόνια μετά,  δεν μας έχουν δώσει τα βιογραφικά των μελών του πληρώματος, Πόσοι ήταν "κομμουνιστές ναυτεργάτες";
 Και ποιους κομμουνιστές μετέφερε το πλοίο; 
Ποιοι πνίγηκαν, ποιοι σώθηκαν, και ποιοι χάθηκαν ;

Με τη θλιβερή επέτειο της βύθισης του «Α/Π Χειμάρρα», μετά από σαμποτάζ των κομμουνιστών ναυτεργατών που το κουκούλωσε το δεξιό Κράτος, συνδέεται  και το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων. 

Το ηλικίας 42 ετών , πρώην «S/S Hertha», δόθηκε από τους συμμάχους στην Ελλάδα ως «επανόρθωση». Και η αξία  του, επειδή βυθίστηκε. ήταν σύμφωνα με τους «Λόυντς» 70.000 στερλίνες.
Το ελληνικό ρουφιανοκράτος δεν έχει δώσει ποτέ στους πολίτες του, έναν πλήρη κατάλογο, του τι έλαβε ως αποζημίωση, και ποια ήταν η αξία του.
Ούτε η Επιτροπή Αληθείας της αριστερής μαντάμ το έκανε, και ούτε η ρουφιανοεπιτροπή του Κόκκινου Γλέζου το ζήτησε ποτέ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μην ξύνεις τις πληγές, γιατί μπορεί να αφορμήσουν και να χαλάσει το αφήγημα του ηθικού (!) πλεονεκτήματος...
Εξ' άλλου, έχει γίνει αυτοκριτική (επιλεκτική) !

Ανώνυμος είπε...

Το "ηθικό πλεονέκτημα" το έχουν ήδη χάσει από την τετραετία που κυβέρνησαν και τα εγκλήματα που έκαναν κατά την διάρκειά της. Θα ξεχάσουμε το ΕΚΑΣ που έκλεψαν; Τις τράπεζες που τις χρεοκοπησαν; Κάτι ύπουλους και απάνθρωπους νόμους που έκαναν; Να ξεχάσουμε το Μάτι; Κι ακόμα μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι αυτοί οι εγκληματίες μπορούν να μιλήσουν για.... "ηθικό πλεονέκτημα"; Μάς δουλεύεις κι εσύ; Ακόμα και ειρωνικά που το λες, δεν θα έπρεπε καν να το λες. Να φύγουν και να μην ξαναπατησουν το πόδι τους σε κυβέρνηση της Ελλάδας. Και να πάρουν μαζί τους και την μπλε παραλλαγή τους, την Νουδουλα του Μητσοτάκη.

ΑΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΘΟΥΜΕ ΤΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ

ΥΓΕΙΑ, Φῶς Ἑλληνικόν εἰς ἃπαντας τοὺς  Ἓλληνας καὶ ἁπάσσας   τὰς Ἑλληνίδας. Αἲθριος εἰς τοὺς 1(5)°C ἐν Οὐψάλα. Χιὼν βορείως.   ΕΛΛΑΣ≡HELLAS ...