Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΟ. Ανένδοτος για να φύγουν οι Ψεύτες,οι κλέφτες,και οιΠροδότες.«Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
Η ΑΙΝΟΣ επειδή ειναι μικρή και έχει μικρότερο κόστος πουλάει πολύ πιό φθηνα από τον Ανταγωνιστή της Μπαρμπαστάθη που εχειαγοραστεί από πολ...
-
Οι πρώτες (ιατροδικαστικές) εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο 31χρονος ποδοσφαιριστής υπέστη έμφραγμα.
20 σχόλια:
Πέρα από την αγωνιστική, ο Κ. Κατσώρας στάθηκε και στην πολιτιστική διάσταση του κρίκετ καθώς έχει συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Κέρκυρας ενώ πολύ σημαντική είναι και η κοινωνική υπόσταση αφού άνθρωποι με καταγωγή από την Ασία, εντάσσονται στις ελληνικές ομάδες και εντάσσονται ευκολότερα στο κοινωνικό σύνολο. ΧΑΧΑΧ ΣΤΟ ΚΑΡΤΕΛ ΕΙΝΑΙ Κ ΑΥΤΟΣ ΡΕ ΜΠΕΧΛΗ ? ....
Ζώη, όταν φωνάζεις στην εκπομπή, ιδίως όταν ανεβάζεις πολλά ντεσιμπέλ και χτυπιέσαι, μην νομίζεις ότι αυτό εκλαμβάνεται ως μαχητικότητα και σθένος. Το μόνο που καταφέρνεις είναι να γίνεσαι εκνευριστικός και όταν το κάνεις συνέχεια και έντονα γίνεσαι απωθητικός, ακόμα και αν έχεις δίκιο. Όπως ο ίδιος έχεις πει δεν έχει τόσο σημασία τι λες αλλά και πόσοι σε ακούνε. Αντιστοίχως για να σε ακούνε δεν έχει σημασία μόνο τι λες αλλά κυρίως ΠΏΣ το λες. Πρόσεξέ το, χάνεις πολύ με αυτά τα ξεφωνητά. Τουλάχιστον περιόρισέ τα.
Πάρε παράδειγμα από το ομιλητή που παρουσίασες, τον Κοσμά Μαρινάκη, που χωρίς να είναι γλυνανάλατος έχει μία αποτελεσματική παρουσία. Για να μην μιλήσω για τον Πούτιν που είναι υπόδειγμα ήρεμης δύναμης.
Αντιμετώπισέ το σαν μία παρτίδα σκακιού, οι φωνές περιττεύουν, οι επιλογές των κινήσεων έχουν όλη την σημασία. Γίνεσαι εχθρός του σκοπού σου και δεν το καταλαβαίνεις. Αν ήσουν στο βήμα της βουλής ίσως να ήταν πιο ανεκτό, αλλά τώρα δεν δίνεις καλή εντύπωση.
Εσύ και κάθε άλλος που συνειδητοποιεί όπως εσύ το βάρος και το εύρος της προδοσίας, αισθάνεται την αγανάκτηση να τον πνίγει, αλλά ο ακροατής σου που είναι ανενημέρωτος και εκτίθεται σε αυτήν την εικόνα δεν μπορεί να συντονιστεί μαζί σου λόγω ανεπαρκούς γνώσης και το πρώτο που προσλαμβάνει είναι οι έξαλλες θυμωμένες φωνές σου. Η δόνηση έχει σημασία.
Ο Ζώης είναι ένας ζωντανός άνθρωπος που βράζει το αίμα του. Και όπως όλοι οι ζωντανοί άνθρωποι που γνωρίζουμε ορισμένα πράγματα, έχουμε συνειδητοποιήσει το εύρος της προδοσίας όπως λες και βράζει το αίμα μας, δεν μπορούμε να είμαστε ήπιοι και ...γλυκαναλατοι και να ακολουθούμε τις επικοινωνιακές τακτικές των πολιτικάντηδων και της στοάς!! Ο Ζώης δεν είναι στοά!! Είναι ένας απλός, καθημερινός άνθρωπος που ξέρει και προσπαθεί να αφυπνίσει. Άσε λοιπόν τις συμβουλές της στοάς διότι ο μόνος που εκτίθεσαι είσαι εσύ!! Και φανερώνεσαι ότι είσαι τσιράκι της στοάς!!
Έίχαμε τον Χατζάρα που λογοκρίνει όποιον διαφωνεί μαζί του, έχουμε τώρα και τον αυτοδιορισμένο «θυρωρό» του μπλογκ που μας κάνει και υποδείξεις… Απ’ το καλό στο καλύτερο πάει το Κίνημα 21. Άμα θέλετε να το κάνετε κλειστό κλαμπ συζήτησης, πέστε το μας να μην χάνουμε τον χρόνο μας…
Από ανώνυμο Δευ Οκτ 21, 08:38:00 π.μ.:
Προς ανώνυμο Τρί Οκτ 22, 09:54:00 π.μ.
Ξαναδιάβασε πιο προσεκτικά τι έγραψα, ιδίως περί γλυκανάλατων. Οι επικοινωνιακές τακτικές δεν είναι επινόηση των στοών. Είναι γνώση που συστηματοποίησαν πρωτίστως οι ρήτορες με την ρητορική τέχνη στην αρχαία Ελλάδα. Κάθε άνθρωπος συνειδητά ή και υποσυνείδητα γνωρίζει ότι το πώς θα πεις κάτι έχει σημασία. Αυτό είναι χρήσιμο ακόμα και όταν θες να καλοπιάσεις έναν σκύλο, ή να πείσεις ένα παιδί, ή ακόμα και να διαφημίσεις ένα προϊόν, πόσο μάλλον όταν θες και προσπαθείς να αφυπνίσεις πολιτικά την μάζα που ως γνωστόν λειτουργεί όπως κατά τα φαινόμενα και εσύ, κυρίως με το συναίσθημα. Σε αντίθεση, εσύ αυτήν την απλή αυτονόητη αλήθεια δεν είσαι σε θέση να την καταλάβεις και αναλώνεσαι σε εύκολες εξυπνάδες.
Από ανώνυμο Δευ Οκτ 21, 08:38:00 π.μ.:
Προς ανώνυμο Τετ Οκτ 23, 01:30:00 π.μ.
Πρέπει να επιλέξεις την θέση σου. Κρίνεις (δικαίως ή αδίκως) τον Χατζάρα για λογοκρισία, υπονοώντας ότι τα σχόλια πρέπει να δημοσιεύονται. Ποιό είναι το νόημα του σχολιασμού; Να εκτονωθεί ο σχολιαστής ή να πει κάτι πιθανώς χρήσιμο για το θέμα που σχολιάζει; Προφανώς το δεύτερο, και αυτό λογικά υπερασπίζεσαι όταν διαμαρτύρεσαι για λογοκρισία.
Εσύ όμως τι κάνεις; Διαμαρτύρεσαι γιά το σχόλιό μου, που προσπαθείς να υποτιμήσεις με την φράση “αυτοδιορισμένος «θυρωρός» του μπλογκ”.
Επί πλέον λες “που μας κάνει και υποδείξεις”. Σε ποιούς κάνω “υποδείξεις” πέραν του Ζώη; Εσύ ανήκεις στο “μας”; Είσαι μέσα ή έξω από το “κλειστό κλαμπ συζήτησης”; Θες να είσαι μέσα αλλά επίσης θα σου άρεσε να διορίζεις εσύ τους “αυτοδιορισμένους θυρωρούς”-σχολιαστές. Δηλαδή τελικά σου αρέσει να είσαι “αυτοδιορισμένος θυρωρός” των άλλων σχολιαστών. Συνεπώς το μόνο που υπερασπίζεσαι είναι ο εαυτός σου και τα κατά φαντασίαν προνόμιά σου.
Δεν με κατάλαβες καθόλου φίλε. Δεν εννοούσα εσένα όταν έλεγα «θυρωρός» του μπλογκ. Εννοούσα αυτόν τον τύπο που πετάγεται συνεχώς και επιτίθεται σε όποιον κάνει κάποιο επικριτικό σχόλιο. Έχουμε δικαίωμα να λέμε την γνώμη μας ακόμη κι αν δεν αρέσει στον Ζώη ή τον Χατζάρα. Το Κίνημα 21 χάνει άμα τα σχόλιά μας κόβονται. Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια. Και ευτυχώς δεν είμαστε όλοι γλείφτες σαν τον «θυρωρό»…
Είμαι ο Τρι Οκτ 22 09:54:00. Στον Τετ Οκτ 23 09:10:00 μ.μ. θα απαντήσω ότι καθόλου δεν συμφωνώ με τους...ρήτορες της αρχαίας Ελλάδος. Άλλωστε η ρητορική τέχνη μπορεί να εξελιχθεί σε τέχνη της υποκρισίας. Τρανταχτό παράδειγμα και απόδειξη ότι η ρητορική δεν λύνει προβλήματα αλλά είναι εργαλείο κοροϊδίας του λαού είναι ο....Αδωναι!! Όλοι ξέρουμε τί εστί το Αδωναι και πόσο έχει βλάψει την Ελλάδα. Είναι προδότης, για την ακρίβεια. Στον Τετ Οκτ 23 01:30:00 π.μ. θα απαντήσω ότι κανείς δεν τον εμπόδισε να πει την άποψη του αφού φαίνεται στα σχόλια και ο Χατζάρας την δημοσίευσε. Στον Πεμ Οκτ 24 01:21:00 π.μ.θα απαντήσω ότι και μόνο ότι χρησιμοποιεί την φράση "θυρωρός" δείχνει ότι είναι της στοάς και άρα έχω δίκιο που τον χαρακτήρισα έτσι!! Όσο για το..."γλειφτες του Χατζάρα" δεν θα απαντήσω σε γελοιοτητες!! Εμείς εδώ ασχολούμαστε με τα προβλήματα των Ελλήνων και με τις προδοσίες των πολιτικών. Δεν αποπροσανατολιζομαστε ούτε πτοουμαστε από γελοία τσιράκια της στοάς και τις.... προσβλητικές τους εκφράσεις. Δύο και δύο κάνει τέσσερα και όχι πέντε. Ο Βλαδίμηρος τους τό εξήγησε καλά!!
Από ανώνυμο 4444 (που σχολίασε Δευ Οκτ 21, 08:38:00 π.μ. και Τετ Οκτ 23 09:10:00 μ.μ)
Προς ανώνυμο που σχολίασε: Τρί Οκτ 22, 09:54:00 π.μ. και Σάβ Οκτ 26, 03:37:00 π.μ.
Σου είπα ότι: “Σε αντίθεση, εσύ αυτήν την απλή αυτονόητη αλήθεια δεν είσαι σε θέση να την καταλάβεις και αναλώνεσαι σε εύκολες εξυπνάδες.” Δηλαδή την αλήθεια ότι: “δεν έχει σημασία μόνο τι λες αλλά κυρίως ΠΏΣ το λες”, και έφερα σαν παράδειγμα μεταξύ άλλων και τους ρήτορες. Η δεύτερη απάντησή σου, περί ρητόρων και ρητορικής τέχνης, δεν είναι δείγμα εξυπνάδας αλλά σύγχυσης.
Η ρητορική τέχνη είναι η τέχνη του να πείθεις δια του λόγου. Να πείθεις είτε λες σωστά είτε λάθος πράγματα. Στην δεύτερη περίπτωση που συνειδητά υπερασπίζεσαι λάθος πράγματα, εξαπατάς το ακροατήριό σου και στην πολιτική γίνεσαι λαοπλάνος και υποκριτής, όπως υποκριτές και καλοί ρήτορες είναι και σύγχρονοι πολιτικοί αλλά προφανώς και της αρχαίας εποχής. Συνεπώς η πειθώς δια της ρητορικής μπορεί να υπηρετεί είτε το καλό είτε το κακό. Είναι ένα εργαλείο που ισχυροποιεί τον λόγο του ρήτορα. Στην περίπτωση του κακού, δηλαδή της εξαπάτησης, η ρητορική είναι όντως εργαλείο κοροϊδίας του λαού, που λύνει τα προβλήματα όχι του λαού, αλλά των απατεώνων. Τον Ζώη τον κατατάσσεις στους απατεώνες; Αν όχι, τότε η ρητορική τέχνη και οι πειστικές επικοινωνιακές τακτικές είναι απαραίτητες στο έργο της αφύπνισης των ακροατών του. Μάλιστα είναι ιδιαιτέρως απαραίτητες διότι το ακροατήριό του όχι μόνο είναι μικρό και πρέπει να αυξηθεί, αλλά αποτελείται πιθανώς σε μεγάλο βαθμό από ανθρώπους σε σύγχυση που τα κριτήριά τους καθορίζονται από τα συναισθήματά τους, όπως συμβαίνει γενικώς για την πλειονότητα του κόσμου. Δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει επικοινωνιακά λάθη.
Αυτό που εγώ έγραψα και εσύ δεν κατάλαβες είναι ότι προσωπικως δεν μου αρέσει το εργαλείο της ρητορικής διότι υπηρετεί και το καλό και το κακό!! Μάλλον εσύ είσαι σε σύγχυση και όχι εγώ. Το σκεπτικό σου είναι ακατανόητο και ως εκ τούτου ύποπτο. Από πού προκύπτει ότι εγώ θεώρησα τον Ζώη αλαοσθενψ
Αυτό που εγώ έγραψα αλλά εσύ δεν κατάλαβες είναι ότι προσωπικως δεν μου αρέσει το εργαλείο της ρητορικής διότι υπηρετεί ΚΑΙ το κακό!! Μάλλον εσύ είσαι σε σύγχυση, όχι εγώ. Το σκεπτικό σου είναι ακατανόητο ( όπως ενός τροφίμου στοάς) και ως εκ τούτου ύποπτο!! Από πού προκύπτει από το δικό μου κείμενο ότι εγώ θεωρώ τον Ζώη απατεώνα; Θα μας τρελάνεις; Πήγαινε στην στοά να λες τις μπούρδες σου, όχι εδώ!!
Τι θα γίνει κ. Χατζάρα με αυτόν τον περίεργο τύπο, που για ψύλλου πήδημα βρίζει και μας αποκαλεί μασόνους; Θα του πεις να μαζευτεί ή θα το κάνεις το μπλογκ ίδρυμα;
Η ιδιοτροπία σου και η απαρέσκειά σου για το εργαλείο της ρητορικής και κατ’ επέκταση των επικοινωνιακών τακτικών γενικότερα, δεν έχει καμία σημασία και είναι άσχετη με το υπό συζήτηση θέμα. Μάλλον χρησιμοποιείς την άνευ νοήματος δήλωση περί αυτής της απαρέσκειας στην προσπάθειά σου να προσδώσεις μία στοιχειώδη εγκυρότητα στον συλλογισμό σου που την στερείται. Το ζήτημα ήταν και είναι η χρησιμότητά της και όχι οι ιδιότροπία της κατά δήλωση απαρέσκειάς σου. Για προσωπική σου χρήση και μόνο, θα είχε νόημα μία τέτοια δήλωση, αλλά εδώ δεν αναφερόμαστε σε εσένα και τις ιδιοτροπίες σου.
Ούτε καν είναι ζήτημα ηθικής, διότι αν κάποιος χρησιμοποιεί αυτές τις επικοινωνιακές τακτικές για καλό σκοπό θα τον συμβουλεύσεις να μην τις χρησιμοποιεί διότι δεν σου αρέσουν; Ο Ζώης χρησιμοποιεί και το διαδίκτυο και ένα μικρόφωνο και ένα αυτοκίνητο κλπ, δηλαδή πράγματα που χρησιμοποιούνται και για το κακό. Μήπως αν εμένα αυτά και πάμπολλα άλλα σαν αυτά δεν μου άρεσαν επειδή χρησιμοποιούνται και για το κακό, θα ήταν λογικό να τον συμβουλέψω να μην τα χρησιμοποιεί;
Να διευκρινίσω ότι η παρατήρησή μου αναφερόταν στον τόνο της θυμωμένης ομιλίας και την κατά την γνώμη μου αρνητική επίδρασή της στους τηλεθεατές. Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτό έχει θετική επίδραση, δεν θα είχα να πω κάτι άλλο επί πλέον όσων είπα αρχικά. Η συζήτηση όμως έφτασε στο σημείο που το ερώτημα είναι: αν και εφόσον μία επικοινωνιακή τακτική έχει θετική επίδραση στους τηλεθεατές, θα πρέπει να επιδιώκεται;
Η ερώτησή μου αν τον Ζώη τον κατατάσσεις στους απατεώνες, είναι προφανέστατα ρητορικό σχήμα λόγου (τι σύμπτωση). Αυτό προκύπτει εύκολα από τα συμφραζόμενα στην επόμενη πρόταση: “Αν όχι, τότε είναι απαραίτητες στο έργο της αφύπνισης των ακροατών του.”
Αυτό έχει το εξής νόημα: Επειδή ακριβώς τον Ζώη προφανώς δεν τον κατατάσσεις στους απατεώνες, αυτό σημαίνει ότι η ρητορική τέχνη και οι πειστικές επικοινωνιακές τακτικές είναι απαραίτητες στο έργο της αφύπνισης των ακροατών του. Ή αλλιώς με άλλη διατύπωση: Επειδή ο Ζώης υπηρετεί το πολιτικό καλό, γι αυτό η ρητορική τέχνη και οι πειστικές επικοινωνιακές τακτικές είναι θεμιτά εργαλεία για τον καλό αυτόν σκοπό.
Δεν σε γνωρίζω και δεν έχω τίποτα μαζί σου, αλλά σκέψου ότι χωρίς λόγο και απρόκλητα με κατατάσσεις στους τροφίμους στοών που σέρνονται στα σχόλια για να βλάψουν τον Ζώη και το Κίνημα 21. Όπως καταλαβαίνω την αγανάκτηση του Ζώη για τα όσα συμβαίνουν στην χώρα μας, εξ ίσου καταλαβαίνω και την δική σου καχυποψία για τους σχετιζόμενους με στοές. Όμως η πιο προσεκτική ανάγνωση και εξέταση είναι πολύ χρήσιμες διότι διευκολύνουν την καλύτερη διάκριση.
Προς Σαν Οκτ 26 11:51:00 μ.μ.! Στο τελευταίο σου σχόλιο με χαρακτηρίζεις ιδιότροπο, σε προηγούμενο ότι λέω εξυπνάδες. Επίσης παραπάνω γράφεις μεταξύ άλλων ότι προσπαθώ να δώσω εγκυρότητα στον συλλογισμό μου. Άκου λοιπόν: εγώ είπα απλώς ότι δεν συμφωνώ με την χρησιμοποίηση του εργαλείου της ρητορικής διότι εκτός του ότι μπορεί να χρησιμοποιηθει ΚΑΙ για το Κακό, αυτή η ψευδοτέχνη(την εφάρμοζαν άλλωστε και οι σοφιστές)εμπεριέχει μέσα της το στοιχείο της υποκρισίας. Λες ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε την ρητορική διότι ο λαός δεν καταλαβαίνει τα μηνύματα που θέλει να μεταδώσει ο Ζώης. Αυτό όμως σημαίνει ότι θεωρείτε τον λαό ανάξιο για να καταλαβαίνει απλά πράγματα (δεν είναι πυρηνική φυσική). Καί αν επεκτείνουμε το "σκεπτικό" σου θα πούμε ότι θεωρείς επομένως τον λαό ανάξιο να απελευθερωθεί, ανάξιο για να ζει σε ένα πραγματικά ανεξάρτητο κράτος!! Και εκεί ακριβώς έγκειται η κρυφή και ύπουλη υποκρισία σου που εμπεριέχεται στην ρητορική (σου).Ότι δηλαδή θέλετε να απελευθερώσετε έναν λαό τον οποίο θεωρεις ανάξιο για κάτι τέτοιο από την στιγμή που τον θεωρεις ανάξιο να καταλάβει απλά πράγματα αφού πιστεύεις ότι χρειάζεται ρητορική για να τα εμπεδώσει! Πρώτος εσύ είπες ότι λέω εξυπνάδες και μετά προχώρησες σε άλλον υποτιμητικό χαρακτηρισμό. Ιδιότροπος. Και όχι μόνο με προσβάλεις αλλά συνεχίζεις τις δικές σου, πραγματικές, εξυπνάδες ότι εγώ προσπαθώ να προσδωσω εγκυρότητα στον συλλογισμό μου!!! Αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει να είμαι έγκυρος, αυτά ενδιαφέρουν τους... "ρήτορες" που θαυμάζεις, όπως το Αδωναι! Εμένα με ενδιαφέρει να είμαι χρήσιμος στους αληθινούς και τίμιους Έλληνες και να αναδεικνύονται τα προβλήματα.
Για κάθε έναν ισχυρισμό σου που σου διαψεύδω παράγεις περισσότερους από έναν άλλους λανθασμένους ισχυρισμούς.
Σε χαρακτήρισα ιδιότροπο για συγκεκριμένο λόγο. Τα προσωπικά σου συναισθήματα απαρέσκειας της ρητορικής δεν έχουν θέση στην συζήτηση – φέρνε μόνο επιχειρήματα - και επιπλέον σου έφερα τα αυτονόητα παραδείγματα για αναρίθμητα πράγματα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για το καλό αλλά επίσης και για το κακό, χωρίς να διανοηθεί κανείς να τα αποκηρύξει ολικώς. Σε αυτό έγκειται η ιδιορρυθμία σου.
Και ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνεις, η επίκληση των συναισθημάτων σου σε αυτό το σημείο, πιθανώς εξυπηρετεί την ψυχολογική ανάγκη σου να επιχειρηματολογήσεις, διότι το κάνεις με τρόπο άτοπο, όπως ήδη σου έχω εξηγήσει. Αυτό το τελευταίο για την ψυχολογική σου ανάγκη το πιθανολογώ, δεν μπορώ να το γνωρίζω με βεβαιότητα, και γι αυτό ακριβώς όταν το ανέφερα χρησιμοποίησα την λέξη μάλλον.
Όταν λες ότι οι συγκεκριμένες αρχικές παρατηρήσεις μου για τον Ζώη πηγάζουν από την στοά, τότε όχι απλώς λες φθηνές εξυπνάδες αλλά είσαι αυθαίρετος και πολύ προσβλητικός.
Ο ίδιος ο Ζώης χαρακτηρίζει τον λαό ως γίδια και άλλους αρνητικούς χαρακτηρισμούς. Δεν το έχεις προσέξει; Για να μην μιλήσουμε για τον αγαπημένο του Λεμπέση που είναι ακραία επικριτικός. Οι εμβολιασμένοι στα πρώτα χρόνια της ψευδοπανδημίας ήταν στην πλειονότητά τους οι πιο αυστηροί επικριτές των διαφωνούντων και όσοι τους παρέθεταν πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων του φοβερού αυτού σκανδάλου, έπεφταν και πέφτουν σε έναν τοίχο αδιαλλαξίας και όχι μόνο στην Ελλάδα. Σιγά σιγά ξυπνάνε αλλά κατόπιν εορτής.
Παρατηρείς ότι λέω ότι “πρέπει να χρησιμοποιούμε την ρητορική διότι ο λαός δεν καταλαβαίνει τα μηνύματα που θέλει να μεταδώσει ο Ζώης”.
Κάνεις λάθος.
Αυτό που είπα είναι ότι: η θυμωμένη ομιλία έχει κατά την γνώμη μου αρνητική επίδρασή στους τηλεθεατές. Δεν αναφέρθηκα στο κυρίως περιεχόμενο της ομιλίας. Αν τώρα η ρητορική ικανότητα την οποίαν ανέφερα απλώς ως παράδειγμα, περιλαμβάνει και την σαφήνεια (την οποίαν ο Ζώης δεν στερείται καθόλου) τότε ακόμα καλύτερα.
Η άνθρωποι γενικώς λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με το συναίσθημα. Γι αυτό και η προπαγάνδα μπορεί να τους κατευθύνει, όπως εξίσου και η χειριστικότητα ενός ρήτορα ταγμένου στην υπηρεσία της παραπλάνησης. Προφανώς δεν είσαι σε θέση να το καταλάβεις αυτό. Ο λαός είναι σε μεγάλο βαθμό ανάξιος, βαθμό που όμως ποικίλει πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο. Αυτή η θλιβερή κατάσταση δεν είναι κατά κανόνα εγγενής, διότι οι άνθρωποι είναι ψυχολογικά κοιμισμένοι μέσω της προπαγάνδας και την κοινωνικής μηχανικής, των οποίων είναι θύμα από την νηπιακή τους ηλικία. Αυτή η κατάσταση δεν αλλάξει εύκολα με την παράθεση κάποιων πληροφοριών. Όταν κάποιος ξεκινάει να βλέπει ένα βίντεο ή να διαβάζει ένα άρθρο, θα το παρατήσει στα πρώτα λεπτά ή στις πρώτες γραμμές αν δεν τον εμπνεύσει. Αλλά και να το παρακολουθήσει μέχρι τέλους, αν δεν τον εμπνεύσει, ούτε θα το θυμάται ούτε θα αναζητήσει κάτι ανάλογο στο μέλλον. Οι άνθρωποι στην συνήθη παθητική διανοητική και συναισθηματική τους κατάσταση, ναι, απαιτούν ειδικό χειρισμό.
Αλλά ακόμα και όσοι δεν είναι σε αυτήν την άσκημη κατάσταση, επηρεάζονται θετικά ή αρνητικά από την αντίστοιχη ψυχολογική δόνηση που εκπέμπει ή και την αισθητική που έχει ο προφορικός ή γραπτός λόγος, που για τις ίδιες μεταδιδόμενες στην κάθε περίπτωση πληροφορίες θα δημιουργήσουν διαφορετικές εντυπώσεις και αντιδράσεις. Αν διαφωνείς με αυτά δεν γνωρίζεις τα βασικά.
Συνεχίζοντας, θα σου πω ότι οι επικοινωνιακές τακτικές και η ρητορική δεινότητα είναι υποκριτικές όταν εξαπατούν. Όταν μεταδίδουν την αλήθεια δεν είναι υποκριτικές. Και αναφερόμενος στην αλήθεια δεν εννοώ να πείσεις κάποιον για τον όντως αγαθό σκοπό σου και την αληθινή πληροφόρηση που του μεταδίδεις χρησιμοποιώντας σαν μέσο τα μικρά ψέματα. Αυτό θα μπορούσε να ισχύει σε κάποιες τυχαίες περιπτώσεις αλλά το νόημα δεν αναφέρεται σε αυτό.
ακολουθεί η συνέχεια…
…συνέχεια
Οι επικοινωνιακές ικανότητες που περιλαμβάνουν και τον τρόπο εκφοράς που λόγου, δεν αναφέρονται στενά στην εκφώνηση λόγων ή την διεξαγωγή συζητήσεων. Είναι μία δεξιότητα που μπορεί να είναι εγγενής. Αυτή η δεξιότητα αφορά όλη την κλίμακα των συναναστροφών και διαπροσωπικών αλληλεπιδράσεων και μπορεί να περιλαμβάνει πχ τον κατάλληλο τρόπο για να χειρίζεται ένας παιδαγωγός τα παιδιά ή ακόμα και την ικανότητα μεταδοτικότητας στην διδασκαλία. Μπορεί σε κάποιον βαθμό να εκπαιδευτεί κάποιος σε αυτές τις δεξιότητες, που όμως κυρίως είναι είτε ταλέντο είτε προϊόν προσωπικής εξέλιξης.
Λέγοντας σαν επιχείρημα ότι την ρητορική την χρησιμοποιούσαν και οι σοφιστές, επαναλαμβάνεις μηχανικά αυτό που ήδη έχω σχολιάσει. Επίσης λες ότι θαυμάζω τους ρήτορες όπως τον Αδωναΐ.
Δεν θαυμάζω αυτούς που χρησιμοποιούν την ρητορική για κακούς σκοπούς. Πραγματικά, έχεις πρόβλημα αντίληψης ή ο θιγμένος εγωισμός σου δεν σε αφήνει να καταλάβεις; Ούτε καν θαυμάζω τους ρήτορες που υπηρετούν το καλό. Δεν είναι ζήτημα θαυμασμού. Το ασανσέρ δεν το θαυμάζω αλλά ξέρω ότι κάνει ένα χρήσιμο και εξυπηρετικό έργο. Τώρα αν ένα ασανσέρ είναι και έργο τέχνης ίσως και να το θαυμάσω.
Λες ότι: “Θέλω να απελευθερωθεί ένας λαός τον οποίο θεωρώ ανάξιο για κάτι τέτοιο, από την στιγμή που τον θεωρώ ανάξιο να καταλάβει απλά πράγματα αφού πιστεύω ότι χρειάζεται ρητορική για να τα εμπεδώσει!”.
Και προσθέτεις ότι αυτό “οφείλεται στην κρυφή και ύπουλη υποκρισία μου που εμπεριέχεται στην ρητορική (μου)”.
Και οι δύο αυτοί συλλογισμοί σου είναι λανθασμένοι.
Η κατάσταση του ψυχολογικού ύπνου είναι από μόνη της απαξία. Όπως σου είπα ο βαθμός του ύπνου και της συνυπάρχουσας εξ αυτού απαξίας ποικίλει πολύ μεταξύ των ανθρώπων. Σε κάθε όμως περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι, στο βαθμό που είναι κοιμισμένοι, δεν αξίζουν κάτι καλύτερο, όπως την απελευθέρωσή τους που διευκολύνεται σε μέγιστο βαθμό από την αφύπνισή τους. Σου θυμίζω την αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα.
Η ρητορική δεν είναι “ρητορική (μου)”. Είναι απλώς ρητορική.
Αν θεωρούσα ότι οι άνθρωποι δεν αξίζουν την απελευθέρωσή τους, τότε γιατί να υποκρίνομαι ότι προσπαθώ υπέρ αυτής της απελευθέρωσης μέσω των παραινέσεών μου προς τον Ζώη;
Αλλά ξέχασα: επειδή ανήκω στην στοά και προβαίνω σε ύπουλες και βλαπτικές παρατηρήσεις.
Τέλος επικεντρώνεσαι στην ρητορική. Όπως σου έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιο, η αρχική παρατήρησή μου αναφερόταν στον τόνο της ομιλίας του Ζώη και την κατά την γνώμη μου αρνητική επίδρασή της στους τηλεθεατές, και επίσης σου είπα ότι αν κάποιος πιστεύει ότι αυτός ο τόνος έχει θετική επίδραση, δεν θα είχα να πω κάτι άλλο επί πλέον όσων είπα αρχικά. Είναι ζήτημα εκτίμησης, κατά πόσον αυτός ο τρόπος έχει θετική ή αρνητική επίδραση. Ακόμα κάποιος, εν προκειμένω ο ίδιος ο Ζώης, μπορεί να πει ότι εγώ έτσι το αισθάνομαι και αυτό θα κάνω ακόμα και αν αυτό έχει αρνητική επίδραση.
Ποιος μπορεί σε τέτοιες περιπτώσεις να απαιτήσει κάτι περισσότερο από αυτό με το οποίο αυθόρμητα μπορεί να εκφράζεται ένας άνθρωπος; Έτσι απλώς έκανα μία πρόταση εξηγώντας την δική μου θέση την οποίαν ο Ζώης μπορεί μόνος του να την δεχτεί ή να την απορρίψει. Εκεί λήγει και το θέμα.
Σε αυτό το σημείο εμφανίστηκες εσύ με το επιθετικό σου σχόλιο. Σου εξήγησα απαντώντας στο αρχικό σου σχόλιο, που είπες ότι: “οι επικοινωνιακές τακτικές είναι των πολιτικάντηδων και της στοάς”, λέγοντάς σου ότι: “αυτές δεν είναι επινόηση των στοών. Είναι γνώση που συστηματοποίησαν πρωτίστως οι ρήτορες με την ρητορική τέχνη στην αρχαία Ελλάδα. Κάθε άνθρωπος συνειδητά ή και υποσυνείδητα γνωρίζει ότι το πώς θα πεις κάτι έχει σημασία”.
Στην συνέχεια επικεντρώθηκες στο απλό παράδειγμά μου περί ρητορικής και εκεί κόλλησες.
Δεν ήταν λοιπόν το θέμα μας καν ή ρητορική στην οποίαν με προσωπική σου εμμονή έχεις εστιαστεί. Θα μπορούσες στην συνέχεια να παραπέμψεις την συζήτηση σε ετερόκλητα ζητήματα, επικαλούμενος εσφαλμένους ισχυρισμούς στους οποίους θα πρέπει να απαντάω, ή να ανακυκλώνεις τους ίδιους, αλλά παρακαλώ μην το κάνεις διότι έχω την αίσθηση ότι δεν ωφελείσαι ούτε εσύ, ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος που ούτως ή άλλως δεν μας διαβάζει.
Στο προηγούμενο σχόλιο διαγράφεται ή από παραδρομή πρόταση:
"Η ρητορική δεν είναι “ρητορική (μου)”. Είναι απλώς ρητορική."
Προς Τρι 29 Οκτ 09:31:00 π.μ. Διάβασα προσεκτικά το.... μακροσκελές σχόλιο σου. Υπάρχουν μερικά σημεία που θα μπορούσα να σε "συλλάβω στα πράσα" αλλά δεν θα το κάνω διότι στόχος μου (σε αντιθεση με εσένα)δεν είναι να επικρατήσω στον διάλογο. Δεν είμαι εγωιστής όπως αυθαίρετα με χαρακτηρίζεις. Στόχος μου είναι, όπως είπα, η ανάδειξη των καθημερινών προβλημάτων των Ανωνύμων Ελλήνων πολιτών και της πατρίδος. Ενδεικτικά μόνο θα "πιαστώ" από μια λέξη που έγραψες κάπου: πιθανολογείς, είπες. Αυτήν την λέξη την χρησιμοποιούν στην νομική ορολογία. Ίσως είσαι δικηγόρος ή δικαστής. Ίσως είσαι από αυτούς τους λειτουργούς της ελλαδικής ψευτοδικαιοσυνης που με πιθανολογησεις κάνουν το άσπρο μαύρο και εφαρμόζουν το 2+2=5. Εδω βεβαίως δεν θα μιλήσουμε για το επάγγελμα σου αλλά για την ορθότητα αυτών που γράφεις. Την οοισ
.....την οποία ορθότητα βεβαίως δεν θα κρίνω εγώ, θα την κρίνουν κυρίως όσοι μας διαβάζουν. Σε κάθε περίπτωση αυτό που εγώ θα πω ως επίλογο στον διάλογο μας είναι ότι δείχνεις ότι θέλεις να μιλάς και να γράφεις σαν λόγιος, ένας από αυτούς που δεν θέλουν να έχουν επαφή με την καθημερινή ζωή των πολιτών στην Ελλάδα. Επιμένω ότι τα κείμενα σου παραπέμπουν σε κείμενα στοάς κι αυτό είναι ασφαλώς προσωπική μου άποψη. Την χαρακτήρισες αυθαίρετη και προσβλητική αλλά είναι απλώς μια άποψη. Μπορεί βεβαίως να κάνω λάθος για το οποίο είμαι έτοιμος να ζητήσω συγγνώμη. Αλλά εσύ, από την άλλη, που είπες ότι σε προσβάλλω όταν σε χαρακτηρίζω άνθρωπο της στοάς, παρέλειψες ωστόσο να μας πεις ΓΙΑΤΙ θεωρείς κακό και προσβλητικό να είναι κάποιος μασόνος. Πρώτα έπρεπε ΝΑ ΟΡΙΣΕΙΣ γιατί είναι κακό να έχει κάποιος σχέση με στοές και μετά, με την σωστή σειρά της σκέψης, να ισχυρίζεσαι ότι προσβληθηκες όταν σε χαρακτηρίζει κάποιος έτσι. Εγώ έχω εξηγήσει σε προηγούμενα σχόλια, σε άλλες αναρτήσεις του Χατζάρα, γιατί είναι κακό ή τουλάχιστον μη χρήσιμο για την πατρίδα και το Κοινό Καλό να είναι κάποιος μασόνος. Εσύ παρέλειψες να ορίσεις και αφού παρέλειψες, αφήνεις υποψίες και βάσιμες αιτίες για το αληθές των δικών μου χαρακτηρισμών!! Επίσης μίλησες για τον Πλάτωνα. Δεν γνωρίζεις ότι στην στοά ο Πλάτωνας θεωρείται ως ο πατέρας "πάσης μασονίας"; Εδώ βεβαίως δεν θα μιλήσουμε για τους μασόνους αλλά για το Κοινό Καλό και πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί. Δεν θα μιλήσουμε για..... ψυχαναλυτικές εκτιμήσεις ενός συνανθρώπου -συμπατριώτη μας που απλώς εκφράζει μια άποψη. Διότι εκτός από....λογιος, θέλεις να κάνεις και ψυχανάλυση- ψυχοθεραπεία! Είπες να μην συνεχίσω να γράφω για να μην μπαίνεις κι εσύ στην διαδικασία να μου απαντάς!! Οποίος εγωισμός!! Βλέπεις λοιπόν ότι εγωιστής δεν είμαι εγώ αλλά μάλλον εσύ..... μάλλον!! Εδώ θα σταματήσω. Καλή συνέχεια. Όχι στην στοά..... στο δελτίο του κ. Χατζάρα και στην συμμετοχή σου σε αυτό η οποία ελπίζω να είναι πιο..... πεζή και πιο χρήσιμη!!!!
Μία ακόμα απάντηση στον Τρι Οκτ 29 09:31:00 π.μ.: ο Άγιος Παισιος είπε κάποτε απευθυνόμενος σε έναν προσκυνητή που πήγε να τον συναντήσει: "από τους μορφωμένους θα το βρείτε"(εννοούσε ότι θα βρούμε το Κακό από αυτούς)!! Τα δικά σου κείμενα, για ένα.... περίεργο λόγο μου δίνουν αυτή την εντύπωση: ότι από ανθρώπους σαν κι εσένα (κρίνω από αυτά που γράφεις) μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε το Κακό! Και κάτι ακόμα: έγραψες στο μακροσκελές σχόλιο σου ότι οι επικοινωνιακές ικανότητες κάποιου μπορεί να είναι και εγγενείς και για να δικαιολογησεις την άποψη σου περί της χρησιμότητας αυτών στην επίτευξη του στόχου της πειθούς, έγραψες ότι αυτές οι επικοινωνιακες ικανότητες -δεξιοτητες μπορούν να χρησιμοποιούνται,για παράδειγμα και στην διδασκαλία παιδιών, στην εκ-παιδευτικη διαδικασία δηλαδή. Αυτό είναι σοφιστεια και μάλιστα του πιο αισχρου είδους!!! Αφού η εκ-παιδευτικη διαδικασία και η εκπαίδευση γενικότερα έχει ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ κανόνες που πρέπει να εφαρμόζονται και προϋποθέτει ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες του εκπαιδευτικού, του δασκάλου δηλαδή που αναλαμβάνει ένα εκπαιδευτικό -διδακτικο έργο! Ο δάσκαλος δηλαδή δεν χρειάζεται να είναι επικοινωνιακός για να είναι καλός δάσκαλος! Χρειάζεται να είναι απλώς και μόνο καλός γνώστης της παιδαγωγικής επιστήμης στην οποία ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ η γνώση και η τακτική που χρειάζεται να εφαρμόσει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής για να έχει μεταδοτικότητα και απόδοση στην δουλειά του με τους μαθητές!! Επομένως αυτά που γράφεις είναι....ας μην τα χαρακτηρίσω καλύτερα. Καλή συνέχεια πάντως.... και μακριά από την στοά!!
Δημοσίευση σχολίου