12/9/21

Η ΚΚΕ λτδ της Κόκκινης Φυλής πάντα στην πρωτοπορία

Πολύ πριν τους αποκεφαλισμούς της Ισλαμικού Κράτους, που φρίκαραν τους «δημοκρατικούς» και «προοδευτικούς», οι τζιχαντιστές του ΚΚΕ, έσφαζαν το 1944 στον Μελιγαλά, στον Φενεό, στη Στιμάγκα, στο Αγιονόρι, στην Καλλιθέα, στο Περιστέρι, στον Βύρωνα, Και πριν τους Φενταγίν , οι οπλατζήδες της ΚΚΕ λτδ. προηγήθηκαν στις αεροπειρατείες.
Η πρώτη αεροπειρατεία στην Ελλάδα έγινε το 1948 από 6 νεαρούς οπλατζήδες κομουνιστές από τη Θεσσαλονίκη. 
Οι έξι , ο Αλέξανδρος Κουφουδάκης, 21 ετών, ο Δημήτριος Κουφουδάκης, 23 ετών ο Αχιλλέας Κετιμλίδης, 19 ετών, ο Αντώνης Βογιάζος, 18 ετών, ο Γιώργος Κέλας, 17 ετών και ο Σπύρος Χελμιάδης, 18 ετών που καταζητούνταν για σαμποτάζ, κατέβηκαν στην Αθήνα στα μέσα Αυγούστου , με σκοπό να καταλάβουν ένα αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας και να το οδηγήσουν στη Γιουγκοσλαβία. 
Στις 12 Σεπτεμβρίου 1948 , οι έξι οπλατζήδες επιβιβάστηκαν στη μεσημεριανή πτήση της ΤΑΕ για τη Θεσσαλονίκη. Στο αεροπλάνο, τύπου DC-3 (Ντακότα), επέβαιναν συνολικά 21 άτομα (τετραμελές πλήρωμα και 17 επιβάτες).Μεταξύ των επιβατών ήταν και ο βουλευτής Ιωάννης Αποστόλου. 
Το αεροπλάνο ξεκίνησε στις 13.15 από το αεροδρόμιο του Ελληνικού και θα προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο Σέδες. Λίγα λεπτά μετά την απογείωσή κι ενώ το αεροπλάνο πετούσε μεταξύ Ευβοίας και Σκύρου , οι τέσσερεις από τους έξι νεαρούς μπήκαν στον θάλαμο διακυβέρνησης και αφού τραυμάτισαν με σουγιά τον συγκυβερνήτη και τον ασυρματιστή, ανάγκασαν τον κυβερνήτη Αθανάσιο Ηγουμενάκη να οδηγήσει το αεροπλάνο στα γιουγοσλαβικά σύνορα.
 Ακολουθώντας τον Αξιό προσγειώθηκαν σε χωράφια στην τοποθεσία Μπούργκα, στο «Όφτσε Πόλιε», 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά των Σκοπίων.
 Μετά την αποβίβαση των έξι αεροπειρατών, ο πιλότος κατόρθωσε να απογειώσει τη Ντακότα στις 16.12 και στις 17.12 προσγειώθηκε Θεσσαλονίκη, 4 ώρες μετά την αναχώρησή τους από την Αθήνα. 
Οι ανακρίσεις που ακολούθησαν επέρριψαν ευθύνη στους πιλότους διότι δεν κατάφεραν να παραπλανήσουν τους αεροπειρατές και έθεσαν σε διαθεσιμότητα .

Οι έξι αεροπειρατές δικάσθηκαν ερήμην από το Έκτακτο Στρατοδικείο Θεσσαλονίκης και καταδικάσθηκαν σε θάνατο.
 Δύο από αυτούς, ο Σπύρος Χελμιάδης και ο Αχιλλέας Κετιμλίδης επέστρεψαν παράνομα στην Ελλάδα και σκοτώθηκαν σε μάχες του Εμφυλίου Πολέμου. 
Οι υπόλοιποι τέσσερις έζησαν σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. 
Ο Αντώνης Βογιάζος (1930-1992), που σπούδασε σκηνοθεσία στη Σοβιετική Ένωση επαναπατρίστηκε μετά τη μεταπολίτευση, και δούλεψε στην τηλεόραση. 

Ωστόσο η δόξα του πρωτοπόρου αεροπειρατή ανήκει σε τρείς αξιωματικούς του Ρουμανικού στρατού ,τους Traian Vuia, Aurel Vlaicu, και Henri Coanda, που κατέλαβαν στις 25 Ιουλίου, 1947, ένα αεροπλάνο της εταιρείας TARS, που εκτελούσε την πτήση από την Κραϊόβα στο Βουκουρέστι, με οκτώ επιβάτες. Ο μηχανικός πτήσης, Mitrofan Bescioti, που προσπάθησε να αντισταθεί εκτελέστηκε από τον υπολοχαγό Aurel Vlaicu . Οι αεροπειρατές προσγειώθηκαν στο Τσανάκκαλε στη Σμύρνη , ζητώντας πολιτικό άσυλο , και δικάστηκαν για τον φόνο του μηχανικού, αλλά καταδικάστηκε μόνο ο Aurel Vlaicu . Ο πιλότος Vasile Ciobanu που επέστρεψε στην Ρουμανία, κατηγορήθηκε από τους κομμουνιστές για προδοσία και καταδικάστηκε σε 16 χρόνια φυλάκιση και καταναγκαστικά έργα. 

Αυτή ήταν η πρώτη πολιτική αεροπειρατεία, που την έμαθαν από τις εφημερίδες και την αντέγραψαν, οι οπλατζήδες. 

Στις 16 Ιούλιου του 1948 ένας Κινέζος έκανε αεροπειρατεία στο Μακάο για να πάρει λύτρα, αλλά το αεροπλάνο έπεσε. 

Επομένως η «δική μας» αεροπειρατεία είναι αντίγραφο της Ρουμάνικης και ήταν η δεύτερη πολιτική αεροπειρατεία και η τρίτη χρονολογικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: