του Δημήτρη Καραμίτσα
Ο πληθωρισμός καλπάζει με πραγματικά ποσοστά άνω του 6% για την πλειοψηφία των Ελλήνων και τις βιοτικές και καταναλωτικές τους ανάγκες, ενώ οι μετρήσεις των τιμών Απριλίου θα καταδείξουν τεράστιες περαιτέρω αυξήσεις. Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες.
Στην χώρα του δανειοληπτικού εντόκου πληθωρισμού και της κρατικής υπερφορολόγησης χρεώνουν την έλλειψη «ανταγωνιστικότητας» στους πενιχρούς μισθούς των εργαζομένων και οδηγούν την ελληνική οικονομία και κοινωνία στην «κινεζοποίηση».
Πολλά χρόνια καταστροφικών πολιτικών επιλογών με σπατάλες σε δρόμους, γιοφύρια, ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια και Ολυμπιακούς αγώνες (δηλ. σε ελάχιστα παραγωγικές «επενδύσεις»), σε υπερτιμολογήσεις των προμηθειών και σε ασύστολες κλοπές σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, αυτά που πληρώναμε και πληρώνουμε ως λαός και φορολογούμενοι πολίτες σε τιμές υπερτριπλάσιες από τις εύλογες και ορθές. Σκάνδαλα, κομπίνες, υπερχρεώσεις αυτό είναι το «παλμαρέ» του σύγχρονου ελληνικού πολιτικού κόσμου και την ελληνικής κοινωνίας που διδάχθηκε την πλάγια, ατομική οδό της «ευτυχίας».
Ήλθε η ώρα να πληρώσουμε για τα σφάλματα ;
Την ίδια ώρα που κάποιοι φέρονται να κόπτονται για την απροσδιόριστη για αυτούς έννοια της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας, που οι ίδιοι την κατάντησαν ανύπαρκτη, ήλθε μέσα σε ένα χρόνο η κρατική φορολογική «παρέμβαση» να καταβαραθρώσει την ελληνική οικονομία ακόμα περισσότερο και να κλείσει το μάτι στην κερδοσκοπία.
Το ίδιο πονηρό μάτι πήγε να της κλείσει τον Οκτώβριο του 2009 με το πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου προετοιμαζόταν από παράγοντες της «αγοράς» και κυβερνητικούς αξιωματούχους ώστε να είναι 10 με 15 λεπτά ακριβότερη, από την ήδη υψηλή τιμή των προηγουμένων ετών. Τότε ήταν η δική μας παρέμβαση που άνοιξε τα μάτια της κοινωνίας και απέτρεψε τις αισχροκερδείς επιδιώξεις. Έτσι η κερδοσκοπία χρειάστηκε να «κρατικοποιηθεί» και να λειτουργήσει παράλληλα με την ιδιωτική κερδοσκοπική πρωτοβουλία. Η άκριτη αύξηση της φορολόγησης των τιμών των πετρελαιοειδών καυσίμων, ενός κεντρικού και κύριου συντελεστή στην λειτουργία της ελληνικής οικονομίας μπορεί να επέφερε άμεση αύξηση των εσόδων του κράτους, αλλά πίσω της κρύβονται μια σειρά από καταστροφικές συνέπειες, που θα έπρεπε να επιβάλλουν επιτίμιο σιωπής σε όσους θέλουν να κάνουν λόγο για «χρηστή διοίκηση».
Οι ίδιοι άνθρωποι που άγονται και φέρονται ως ανησυχούντες και «κοπτόμενοι» για την ελληνική οικονομία και την ανταγωνιστικότητά της, επιβάλλοντας τα στερεότυπα της κοινωνικής βαρβαρότητας φροντίζουν να συμβάλλουν άμεσα στην πολυετή προσπάθειά τους να την καταβαραθρώσουν. Σε μία οικονομία χωρίς παραγωγική πραγματικότητα και κατεύθυνση, σε μία οικονομία σε ύφεση, σε μία οικονομία έλλειψης χρηματικών πόρων και κυρίως σε μία κοινωνία ανεργίας, χαμηλών μισθών και μειωμένης αγοραστικής δύναμης για την πλειοψηφία των πολιτών, ήλθαν να επιβάλλουν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της όποιας ελληνικής οικονομίας.
Τι προκαλεί η αύξηση στις τιμές των καυσίμων :
- Αυξήσεις στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών.
- Αυξήσεις στις τιμές των υπηρεσιών
- Αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, ήτοι περαιτέρω μείωση της «ανταγωνιστικότητας» της ελληνικής οικονομίας.
- Ανάγκη για μεγαλύτερη χρήση ακριβού δανεικού χρήματος.
Την ίδια ώρα οι ανύπαρκτοι κανόνες λειτουργίας της «αγοράς» και μία κυβέρνηση το ίδιο πιστή με την προηγούμενη στην ασυδοσία που ονομάζεται «ελεύθερη αγορά», έκλεισε για τα καλά το μάτι στους κερδοσκόπους. Τούτη την φορά, η σπασμωδική κίνηση θέσπισης υψηλότατων και ήδη κερδοσκοπικών ορίων στην τιμή πώλησης των καυσίμων σε κάποιους νομούς, χλευάστηκε με βαθύ νόημα, από τους καταστάντες παντοδύναμους και απρόσβλητους «παράγοντες της αγοράς», οι οποίοι συνέχισαν να πωλούν πάνω από τα όρια που τέθηκαν. Η πρότασή μας για θέσπιση νόμων που θα καθορίζουν τα όρια θεμιτού κέρδους, ως αντίβαρο και ανάχωμα στην παράνομη και αντισυνταγματική καταχρηστικότητα της αισχροκερδούς ασυδοσίας είναι και παραμένει η μοναδική πραγματική άμεση και εφικτή λύση, που θα προστατεύσει τους ανθρώπους και την κοινωνία τους. Όταν όμως το κράτος πρωτοστατεί στην αισχροκέρδεια και παρεμβαίνει μόνο για να την ευνοήσει, οι λύσεις ανήκουν στους ίδιους τους ανθρώπους, τους πολίτες και τις κοινωνίες τους.
Με την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα και την παράλληλη αύξηση του Φ.Π.Α., με μία άλλη «εύκολη» και ανέξοδη φαιάς ουσίας πράξη της κυβέρνησης, όχι μόνο επιδεινώθηκε και μειώθηκε περαιτέρω η παραγωγική δυνατότητα της χώρας, αλλά και ο πληθωρισμός στα αγαθά που αφορούν τις βιοτικές καταναλωτικές ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων, εκτινάχθηκε σε πραγματικό επίπεδο ανώτερο του 6%.
Στην οικονομία του καπιταλισμού ύφεση και ταυτόχρονα πληθωρισμός δεν είναι μόνο ένα παράδοξο, είναι ένα επικίνδυνο εκρηκτικό μίγμα που οδηγεί στην διάλυση του οικονομικού κοινωνικού ιστού με αυτόθροες πολιτικές και πολιτειακές συνέπειες.
Έτσι καταντήσαμε - διότι περί κατάντιας πρόκειται - η φτωχή υφεσιακή Ελλάδα, να έχει τις υψηλότερες τιμές καυσίμων σε όλο τον πλανήτη.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
Όπως προκύπτει από τον αντίστοιχο διαδικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ημ/νία ανανέωσης: 9/3/2010) :
- Στην Ελλάδα πωλείτο η 2η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,43 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,52/λίτρο)
- Στην Ελλάδα πωλείτο το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,29 Ευρώ/λίτρο).
- Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.62 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,47 Ευρώ/λίτρο.
Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο υψηλότερος όχι μόνο της Ευρώπης (1,433 Ευρώ/λίτρο), αλλά και ολόκληρου του πλανήτη.
Τα στοιχεία ανανεώθηκαν από την Eurostat σήμερα (26/9/2010).
Με βάση τα σημερινά στοιχεία
- Στην Ελλάδα πωλείται η 4η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη της Ευρώπης με μέση τιμή 1,45 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Ολλανδία με τιμή 1,57/λίτρο και ακολουθούν Βέλγιο και Δανία με 1,47)
- Στην Ελλάδα πωλείτο το 3ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης της Ευρώπης (το άλλο βασικό καύσιμο) με μέση τιμή 1,25 Ευρώ ανά λίτρο (ακριβότερη η Μ. Βρετανία με τιμή 1,41 Ευρώ/λίτρο και την δεύτερη θέση μας πήρε η Σουηδία με 1,27 Ευρώ /λίτρο).
- Στην Ελλάδα πωλείτο η ακριβότερη «σούπερ αμόλυβδη» βενζίνη με πραγματική μέση τιμή 1.633 Ευρώ/λίτρο και διδόμενη 1,52 Ευρώ/λίτρο.
Ο μέσος όρος των τιμών των ανωτέρω βασικών καυσίμων ήταν για την Ελλάδα ο 2ος υψηλότερος στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον πλανήτη (1,433 Ευρώ/λίτρο), καθώς μας ξεπέρασε η Ολλανδία … . Η χώρα καταγράφει παγκόσμιες πρωτιές στην ακρίβεια.
Τα επίσημα στοιχεία ελέγχονται ως ανακριβή :
Είχαμε στο παρελθόν (και πολύ πριν καταστεί κύριο θέμα της επικαιρότητας) ζητήσει τον έλεγχο για ανακρίβεια των στοιχείων που δίδουν οι ελληνικές στατιστικές υπηρεσίες προς τον ελληνικό λαό και συναφώς προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είχαμε την εντύπωση ότι θα υπάρξει συμμόρφωση από την νέα κυβέρνηση, αλλά φαίνεται ότι είτε η σκοπιμότητα, είτε η ασυνεννοησία και ο γενικός αποσυντονισμός αποτελούν αιτίες συνέχισης μιας εσφαλμένης τακτικής.
Σύμφωνα με τις επίσημες τιμές που εξάγονται από το επίσημο παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων σήμερα 26/9/2010 δεν είναι 1,45 Ευρώ/λίτρο (όπως δίδεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναρτάται στον επίσημο πίνακα), αλλά 1,46/λίτρο !!! .
Αντίστοιχα, η μέση τιμή της σούπερ-αμόλυβδης δεν είναι 1,52 Ευρώ/λίτρο, όπως δίδεται στην Ε.Ε. , αλλά 1,633 Ευρώ/λίτρο.
Αυτά με βάση τα επίσημα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων», το οποίο εξήγαγε τις ανωτέρω μέσες τιμές του προηγούμενου διαστήματος εισάγοντας στο σύστημα ελάχιστες τιμές πώλησης αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων 0,71 Ευρώ/λίτρο και σούπερ αμόλυβδης 0,73 Ευρώ/λίτρο !!!.
Όσο για τις νέες τιμές (αυτές της 26/4/2010): έχουν εξαχθεί με τον συνυπολογισμό εικονικών και ανύπαρκτων κατώτερων τιμών: 1,17 Ευρώ για την αμόλυβδη βενζίνη (διορθώθηκε μόλις από σήμερα), 1,15 για την σούπερ αμόλυβδη (παραμένει) και 0,67 για το πετρέλαιο κίνησης (παραμένει).
Πέραν λοιπόν της συνέχισης μιας εντελώς εσφαλμένης πρακτικής τα πράγματα είναι ακόμα ζοφερότερα για την κατάσταση της τιμής της χώρας μας και ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον μέσο όρο της τιμής των καυσίμων.
Με βάση τα ανωτέρω και τις πληροφορίες μελών μας που κινούνται ανά την χώρα, καλώς γνωρίζουμε ότι η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στην χώρα φτάνει να προσεγγίζει πλέον τα 1,50 Ευρώ/λίτρο.
Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΟ. Ανένδοτος για να φύγουν οι Ψεύτες,οι κλέφτες,και οιΠροδότες.«Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
Η ΑΙΝΟΣ επειδή ειναι μικρή και έχει μικρότερο κόστος πουλάει πολύ πιό φθηνα από τον Ανταγωνιστή της Μπαρμπαστάθη που εχειαγοραστεί από πολ...
-
Οι πρώτες (ιατροδικαστικές) εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο 31χρονος ποδοσφαιριστής υπέστη έμφραγμα.
1 σχόλιο:
Ο ΠΟΜΑΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΡΓΑΦΟΣ ΣΕΜΠΑΧΕΔΙΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ Ψάχνει από το Facebook σπόνσορα για να λέει ειδήσεις στα πομακικά.
Σε 200-300 ευρώ κοστολόγιο αποτιμά ο δημοσιογράφος, την μετάδοση μίας τηλεοπτικής εκπομπής την εβδομάδα, στα πομακικά
Ο γνωστός Πομάκος δημοσιογράφος της Ξάνθης, Σεμπαϊδήν Καραχότζα, μέσω του facebook έστειλε μία αγγελία ανεύρεσης χορηγού τηλεοπτικής εκπομπής στην Πομακική. Τι λέει σε αυτή του την αγγελία;
"Είναι η πρώτη φορά που ένας τηλεοπτικός σταθμός, ο οποίος εκπέμπει σε ολόκληρη την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δίνει τη δυνατότητα σε έναν άνθρωπο που αποδεδειγμένα πλέον εδώ και χρόνια αγωνίζεται για τη διάσωση και ανάδειξη της γλώσσας και του πολιτισμού των Πομάκων, να κάνει ένα δελτίο ειδήσεων στην Πομακική γλώσσα.
Μία κίνηση που ακόμα και τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία πληρώνουμε όλοι, δηλαδή και οι Πομάκοι, ενώ έχουν δελτίο ειδήσεων στην τουρκική γλώσσα, όπως για παράδειγμα η ΕΡΑ Κομοτηνής, αρνούνται πεισματικά να αφιερώσουν έστω και μία ώρα την εβδομάδα στην πομακική γλώσσα.
Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό, είναι να βρεθεί μία επιχείρηση ή έστω ένας ιδιώτης που να μπει χορηγός αυτής της απίστευτα σημαντικής κίνησης για τους Έλληνες πομάκους της Θράκης.
Αν κάποιος από εσάς θεωρεί ότι μέσα στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που ζούμε, μπορεί να διαθέσει 200 με 300 ευρώ το μήνα για μία γλώσσα που υπό την επίμονη προσπάθεια του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής και την απίστευτα εγκληματική αδιαφορία της ελληνικής πολιτείας, τείνει να χαθεί, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου».
Έχει δίκιο ο πομάκος δημοσιογράφος να εκφράζει τα παράπονά του στην εγκατάλειψη ενός πολιτισμού, από το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού και φυσικά από τους φίλους εξ αποστάσεως των πομάκων εν Αθήναις. Έτσι και σκέφθηκε ότι μέσα από το faceboook, στο οποίο έκανε σωρηδόν φιλίες (αριθμεί 1.529 φίλους μέχρι αυτή τη στιγμή), ζητά από κάποιους ευαισθητοποιημένους να ανταποκριθούν στο κάλεσμά του.
http://www.xronos.gr/
detail.php?ID=54906
Δημοσίευση σχολίου