15/8/20

Η Ψωροελίτ, το 1955, δηλαδή ο Παπάγος και ο Καραμανλής πούλησαν την ΕΛΛΗ στους Τσιφούτηδες ως παλιοσίδερα.

Και φέτος. θα ρίξουν στεφάνια στον «υγρό τάφο» της «Ελλης», αλλά η «Έλλη», δεν είναι εκεί κάτω στα 47 μέτρα. Την έχουν πουλήσει για παλιοσίδερα. Το 1955. 
Επί κυβερνήσεως του μελλοθανάτου Παπάγου. Με απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών, Οικονομικών, Λάμπρου Ευταξία, και Εμπορικής Ναυτιλίας Γεώργιου Βογιατζή και με την ανοχή του αρχηγού ΓΕΝ αντιναύαρχου Πύρρου Λάππα και του Υπουργού  Εθνικής Αμύνης Παναγιώτη Κανελλόπουλου, ένας εργολάβος εβραϊκής καταγωγής πήρε άδεια από το Κράτος για να εμπορευθεί το κουφάρι της ΕΛΛΗΣ που ήταν ο τάφος των 9 νεκρών ανδρών του πολεμικού Ναυτικού.
  Η επιχείρηση κράτησε ένα χρόνο. Συνεχίστηκε δηλαδή, επί της κυβερνήσεως Καραμανλή. 
Μην ψάχνεται για τις διαμαρτυρίες ΕΠΕΚ και Φιλελευθερων για την πώληση της ΕΛΛΗΣ το 1955-56. Δεν υπάρχουν. Ούτε η τότε Εξωκοινοβουλευτική ΕΔΑ είπε τίποτα. 
Το ψωροελλαδιστάν της ρεμούλας και της αρπαχτής σε όλο του το μεγαλείο! 

Έστω και τώρα, να δημοσιευτούν οι σχετικές αποφάσεις για να μάθει όλος ο ελληνικός λαός την αλήθεια.

Το Εύδρομο «ΕΛΛΗ» ανήμερα της 15ης Αυγούστου,  ήταν σημαιοστολισμένο
 και αγκυροβολημένο 500 μέτρα από τον λιμενοβραχίονα της Τήνου. 
Κατά τις 07.00 εμφανίστηκε ένα ιταλικό αναγνωριστικό αεροπλάνο το οποίο, αφού διέγραψε δύο κύκλους πάνω από το λιμάνι, αποχώρησε. 
Ο κυβερνήτης Αγ. Χατζόπουλος, διέταξε τη λήψη μέτρων ασφαλείας: Τήρηση στεγανών εν πλω, λέβητας
 σε πλήρη πίεση και τα αντιαεροπορικά πυροβόλα σε ετοιμότητα.
Στις 08.25 οι φωνές του αρχικελευστή Κατσαϊτη
 έσκισαν τον αέρα: «Τορπίλη δεξιά, τορπίλη δεξιά». 
Το ιταλικό υποβρύχιο «Ντελφίνο» είχε αποπλεύσει από το ναύσταθμο στο Παρθένι της Λέρου το βράδυ της 14ης Αυγούστου, με αποστολή να πλήξει εχθρικά πλοία στην Τήνο, και τη Σύρο και στη συνέχεια να αποκλείσει τη Διώρυγα της Κορίνθου.
Το υποβρύχιο  βρέθηκε τις πρωινές ώρες της 15ης Αυγούστου έξω από το λιμάνι της Τήνου «εν καταδύσει», με σκοπό να τορπιλίσει πλοία, που μετέφεραν προσκυνητές, αλλά που οι Ιταλοί τα θεωρούσαν "οπλιταγωγά".

Από το περισκόπιο του ιταλικού υποβρύχιου ο κυβερνήτης Τζουζέπε Αϊκάρντι αναγνώρισε το «εύδρομο» Ελλη και στις 8.25 π.μ., λίγη ώρα πριν από τη λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας κι ενώ στην παραλία υπήρχε πολύς κόσμος, το «Ντελφίνο» εξαπέλυσε τρεις τορπίλες.

Η μία  τορπίλη έπληξε καίρια την ΕΛΛΗ στο μηχανοστάσιο και τις δεξαμενές πετρελαίου. Η «ΕΛΛΗ» βυθίστηκε φλεγόμενη, στις 09:45΄ παίρνοντας μαζί της του 9 νεκρούς της. Οι 24 τραυματίες, παρελήφθησαν από δυο ψαράδικα.
Από την επίθεση του «Ντελφίνο» σκοτώθηκαν ένας υπαξιωματικός και οκτώ ναύτες του «Έλλη». 
Το ιταλικό υποβρύχιο «Ντελφίνο» εξαπέλυσε άλλες δύο τορπίλες, με στόχο τα επιβατηγά «Έλση» και «Έσπερος» που βρίσκονταν μέσα στο λιμάνι αλλά αστόχησαν και εξερράγησαν στη προκυμαία. Μία γυναίκα, που βρισκόταν στην παραλία, πέθανε από καρδιακή προσβολή μετά την έκρηξη της δεύτερη τορπίλης στην προκυμαία.
Μετά την εκτέλεση της αποστολής του, το «Ντελφίνο» απομακρύνθηκε πήγε στη Σύρο, αλλά , καθώς δεν υπήρχε κανένα πλοίο στο λιμάνι του νησιού, επέστρεψε εσπευσμένα στη Λέρο με διαταγή των ιταλικών αρχών.
Ο Μεταξάς μόλις  πληροφορήθηκε το γεγονός, διέταξε να γίνει η δοξολογία και η περιφορά της εικόνας κανονικά,  και απαγόρευσε την έκφραση της παραμικρής υπόνοιας σχετικά με την εθνικότητα του υποβρυχίου.
Ο Μεταξάς είχε ζητήσει στις 13 Αυγούστου 1940 μέσω του Γερμανού πρεσβευτή φον Έρμπαχ την μεσολάβηση της Γερμανίας για να ανακουφιστεί η Ελλάδα από τις ιταλικές προκλήσεις.
Ο φον Έρμπαχ μετέφερε τα όσα του είπε ο Μεταξάς στον Γκράτσι, ώστε να μάθει τις προθέσεις της Ιταλίας, ο δε Γκράτσι επιφυλασσόμενος να απαντήσει μέχρι να λάβει οδηγίες από την Ρώμη μετέδωσε τις πληροφορίες στο ιταλικό υπουργείο εξωτερικών, στον Τσιάνο.
Το ποιός διέταξε την αποστολή του «Ντελφίνο» και γιατί, δεν διασταυρώθηκε ποτέ. Ο πιο πιθανός , είναι ο πράκτωρ της SoE Τσιάνο ,επικαλούμενος τον πεθερό του.

ΥΓ. Το « Ντελφίνο» καθελκύστηκε στις 27 Απριλίου 1930 και ανέλαβε υπηρεσία 19 Ιουνίου 1931.Στις 23 Μαρτίου 1943 βυθίστηκε μια ώρα μετά τον απόπλου  από την βάση του στον Τάραντα , μετά από σύγκρουση με το σκάφος συνοδεία του. Χάθηκαν,  28 μέλη του  πληρώματος.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

" Ο Κεμάλ υπήρξε ό πρώτος πού έδειξε ότι είναι δυνατόν κανείς
νά κινητοποιήσει καί αναγεννήσει τούς πόρους πού μιά χώρα έχει χάσει.
Υπό αυτήν τήν έννοια ο Ατατούρκ ήταν ό δάσκαλος,
ό Μουσολίνι ήταν ό πρώτος του μαθητής καί εγώ ό δεύτερος......"
-Αδόλφος Χίτλερ-