Η Στοά του Ναυπλίου έγραψε λοιπό στις "Αργολικές Ειδήσεις" για να το μάθει "το πόπολο",«Βάσει των στοιχείων που έχουμε, στις αρχές του 1800, στην Κέρκυρα λειτουργούν δύο στοές: η «Αγαθοεργία» που είχε ενωθεί με τη γαλλόφωνη «Φιλογένεια» και η Saint Napoleon που ιδρύθηκε το 1809 από τη «Μεγάλη Ανατολή» της Γαλλίας ,η Στοά «Ένωσις» στη Λευκάδα, στην οποία λίγα χρόνια αργότερα μυήθηκε ένας από τους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας, ο Εμμανουήλ Ξάνθος».
Ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Στις αρχές του 1800 δεν υπήρχε καμιά Στοά με την ονομασία "Φιλογένεια". Κανείς Μασσόνοςε δεν είναι Φίλος του Γένους και Φιλογένεια δεν σημαίνει απολύτως τίποτα στα Γαλλικά. Αυτό ειναι το απόλυτο τεκτονικό ψεύδος. Και φυσικά η ανύπαρτλητ "Φιλογένεια"δεν ήταν γαλλόφωνη. Το ψεύδος των απατεώνων της Στοάς, παραπέμπει στο διαχρονικό ψευδος των δολοφόνων του καποδίστρια ότι οι Φίλοι του Γένους όπως ο Καποδίστριας, δεν μιλούσαν Ελληνικά.
Στην Κύρκυρα, επί γαλλικής Κατοχής ιδρύθηκε η «Πατριωτική Εταιρεία Δημόσιας Μόρφωσης» και η «Συνταγματική Λέσχη», που καλλιεργούσαν τις ελπίδες για εθνική αποκατάσταση του ελληνικού Έθνους, με τις λόγχες του Ναπολέοντα. Πρόεδρος της «Πατριωτικής Εταιρείας Δημόσιας Μόρφωσης», ήταν ο ιατρός Α. Βονδιόλης, και μέλη, οι Σπ. Θεοτόκης, Ν. Κουαρτάνος, Ν. Βαρβάτης, Ν.Λοβέρδος (Κεφαλλήν), και Δ. Αρλιώτης.
Λίγο αργότερα, ιδρύθηκε και η «Εταιρεία των Φίλων (του Λαού)», που ήταν μια πολιτική οργάνωση των «καθαρών δημοκρατικών», των «Καρμανιόλων», που απέβλεπε στην επίσπευση των κοινωνικών μεταρρυθμίσεων, που έφεραν μαζί τους τα γαλλικά όπλα.
Η «Εταιρεία των Φίλων», ήταν η επίσημη μορφή δράσης των «ορφανών» του Ρήγα. Η «δημοκρατική», «Εταιρεία των Φίλων», διαλύθηκε με την αποχώρηση των Γάλλων
Μετά την απελευθέρωση, και την ίδρυση της Ανεξαρτήτου "Επτανήσου Πολιτείας" ιδρύθηκε μια νέα «Εταιρεία των Φίλων», με σκοπούς ανάλογους με την «Πατριωτική Εταιρεία Δημόσιας Μόρφωσης», στην οποία μετείχε και ο Ιωάννης Καποδίστριας.
Από αυτές τις Πατριωτικές Εταιρείες δημιουργήθηκε στην Κέρκυρα. η μυστική «Εταιρεία των Φίλων (του Γένους των Ελλήνων)», με σκόπο Εθνικοαπελευθρωτικό.. Όμως ,μετά τα βίαια επεισόδια ,πού ακολούθησαν τη φυγή των Γάλλων, ορισμένοι από τους «Καλούς Εξάδελφους», ξέκοψαν από τους «Καρμανιόλους», και συνέπραξαν με τους «εθνικιστές».Η συμμαχία Ιακωβίνων-αριστοκρατικών, χτίστηκε ταυτόχρονα στη βάση του «Πατριωτισμού», που καλλιέργησαν οι Γάλλοι και επί της Μεγάλης Ιδέας, των Εθνικιστών της Κέρκυρας. Η επαφή επαναστατών Ιακωβίνων-αριστοκρατικών , που έγινε μέσα στην Εταιρεία των Φίλων (του Γένους των Ελλήνων), άλλαξε και τον χαρακτήρα του προγράμματος της κίνησης του Ρήγα, και η Επανάσταση, από διεθνιστική,(παμβαλκανική) έγινε Εθνικοαπελευθερωτική, ενώ εγκαταλείφτηκε ο κοινωνικός χαρακτήρας της εξέγερσης των «αβράκωτων», (ξεσηκωμός Χριστιανών και Μουσουλμάνων κατά της Τυραννίας ), και προστέθηκε η Ορθοδοξία.
Ο Ιακωβίνικος (συνταγματικός) Πατριωτισμός, εξελίχθηκε στην Κέρκυρα, σε κίνημα εθνικού αυτοπροσδιορισμού των Ελλήνων. Το νέο κοινό πρόγραμμα διατυπώθηκε το 1806 στο Μανιφέστο της νέας Επαναστατικής Οργάνωσης ,την «Ελληνική Νομαρχία».
Η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος ,στην ιστοσελίδα της, αναφέρει ότι το 1810, ο Διονύσιος Ρώμας που αναβίωσε το 1806, την Στοά «Αγαθοεργία», την συνένωσε μετά από διαπραγματεύσεις, με την «Φιλογένεια», που λειτουργούσε ανεξάρτητα, σε μια κοινή Στοά. και αυτό είανι απολύως ψευδές.
Οι φίλοι του Γένους δεν ήσαν "Στοά". Αν έμοιαζαν με κάτι μάλλον προς τους Καρμπονάρους πρέπει να κοιτάξουμε.Κάποιοι από τους Φίλους ησαν Μασόνοι. Και αυτοί απαίτησαν από τον Ρώμα το 1811 να προσθέσει το ακατανόητο"FILOGENY" στο αίτημα αναγνώρησης προς την "Μεγάλη Ανατολή". Αλλά αυτά τα λέει και ο Ριζόπουλος.
Όλοι οι Πατριώτες έφυγαν από την Στοά του Ρώμα όταν τα παιδιά του Λονδίνου ξεπούλησαν το 1815, στους Άγγλους την Πατρίδα τους, την Επτάνησο Πολιτεία και δημιούργησαν την "ατακτη" Στοά τους Αγίου Ιωάννη του Φοίνικα για την οποία η Στοά του ναυπλίου δεν αναφέρει ούτε λέξη.
Λένε όμως ότι ο Μασόνος Μανωλάκης ήταν ιδρυτής της ανυπάρκτου Φιλικής Εταιρείας που ιδρύθηκε την Πρωταπριλιά του 1834 στο Ναύπλιο.
Σπυρίδων Χατζάρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου