27/1/09

Για να μη κλείσουν τα σπίτια των αγροτών να κλείσουν οι δρόμοι


Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα κάλεσε τους αγρότες «να αντιδράσουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να σπάσουν τα μπλόκα των αγροτών».
Η κ. Παπαρήγα είπε ότι οι επόμενες ώρες είναι κρίσιμες για τις κινητοποιήσεις των αγροτών και κατηγόρησε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι με παροχές ακόμη και κάτω από το τραπέζι σε ορισμένες κατηγορίες αγροτών, επιχειρεί να σπάσει τα μπλόκα. Επίσης, κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ, γιατί, όπως είπε, πρωτοστατεί στο σπάσιμο των μπλόκων, ενώ είναι υπέρ της πλήρους εφαρμογής της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Τόνισε ακόμα ότι οι αγρότες δεν πρέπει να δείχνουν την παραμικρή πίστη και στη στάση του ΣΥΡΙΖΑ.
Αιτιολογώντας τη θέση της υπέρ της διατήρησης των μπλόκων και της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων των αγροτών, η γ.γ. του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι αν υπάρξει υποχώρηση εκ μέρους των αγροτών και περάσει η κυβερνητική πολιτική, τότε οι εξελίξεις θα είναι ακόμη δυσμενέστερες για τους αγρότες, κυρίως μετά το 2013, οπότε ναι μεν θα υπάρχουν ακόμη επιδοτήσεις, αλλά αυτές θα στρέφονται κυρίως προς τους ισχυρούς και όχι προς τους μικρομεσαίους αγρότες. Προέβλεψε μάλιστα ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν περίπου δύο εκατομμύρια στρέμματα ακαλλιέργητα στη χώρα μας, καθώς θα παρατηρηθεί μετανάστευση των αγροτών λόγω της αδυναμίας τους να επιβιώσουν οικονομικά.
Η κ. Παπαρήγα είπε ακόμη ότι μετά το 2013 και κάθε χρόνο περίπου 20.000 αγρότες θα εγκαταλείπουν το επάγγελμα, ενώ σημείωσε ότι και σήμερα πολλοί αγρότες αναγκάζονται να κάνουν δεύτερη δουλειά προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά.
Αλλά και η σημερινή κατάσταση είναι δύσκολη, είπε η κ. Παπαρήγα, γιατί καταγράφεται σημαντική μείωση της παραγωγής και ταυτόχρονα μεγάλη αύξηση των εισαγωγών. Για όλους αυτούς τους λόγους, είπε η γ.γ. του ΚΚΕ, οι δρόμοι πρέπει να μείνουν κλειστοί όσο χρειάζεται για να ανοίξουν τα σπίτια των αγροτών και όχι να συμβεί το αντίθετο.
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις άλλων επαγγελματιών για το κλείσιμο των δρόμων, η κ. Παπαρήγα είπε ότι πρόκειται για εκβιασμούς των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών που δεν θέλουν τον αγροτικό ξεσηκωμό γιατί μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία να αντιδράσουν και οι εργατοϋπάλληλοι. Όποιος εκβιάζει φοβάται, κατέληξε η κ. Παπαρήγα.
--------------------------------------
Να ζω αξιοπρεπώς με την λάσπη μέχρι το γόνατο και τα χέρια σκαμμένα από το κρύο.
Η απόλυτη ρατσιστική στάση των Ελλήνων είναι αυτή έναντι των αγροτών. Γιατί κλείνουν τους δρόμους, γιατί παίρνουν επιδοτήσεις και τις κάνουν αυτοκίνητα, γιατί μας ενοχλούν; Μία στάση που εδώ και χρόνια χωρίζει τους Έλληνες σε αυτούς που θεωρούν δεδομένο ότι η ντομάτα πρέπει να κοστίζει στο μανάβη 1,50 Ευρώ και ότι το πορτοκάλι δεν πρέπει να ξεπερνά τα 0,60 Ευρώ. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα να κλείνουν τους δρόμους γιατί καθυστερούν τους ιδιώτες στις μετακινήσεις τους και τους επαγγελματίες στις παραλαβές των καταναλωτικών προϊόντων. Το θέμα του αγρότη στην Ελλάδα είναι ίσως το πιο πικρό και το πιο παραμελημένο τόσο από... την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική όσο και από τους μη αγρότες. Είναι οι άνθρωποι που δεν συναναστρεφόμαστε καθημερινά, που δεν τους βλέπουμε στα καταστήματα που εμείς συχνάζουμε και δεν ζούνε ανάμεσά μας. Είναι οι άγνωστοι που στηρίζουν ολόκληρη την οικονομία της Ελλάδας μαζί με τους κτηνοτρόφους (πριν από τους βιοτέχνες και τους μεταποιητές) και που όμως εμείς δεν τους θέλουμε ανάμεσα στα πόδια μας.
Πολύ απλά και δίκαια θα έπρεπε να είναι οι πλουσιότεροι κάτοικοι της χώρας. Όταν η Ομοσπονδία τους αποφασίζει να αντιδράσει κλείνοντας τους δρόμους, ξέρει ότι όχι μόνο θα έχει απέναντι μία κυβέρνηση που δεν ενδιαφέρεται για την οικονομική κατάσταση χιλιάδων αγροτών φορολογούμενων, αλλά θα έχει απέναντι και όλους τους υπόλοιπους Έλληνες. Διότι όλοι εμείς οι υπόλοιποι δεν θέλουμε να ενοχλούμαστε για μία ντομάτα, για ένα μπρόκολο, για ένα πορτοκάλι.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες από την άλλη γίνονται οι χειρότεροι εχθροί των αγροτών από την στιγμή που η δικιά τους επιχείρηση πλήττεται από το κλείσιμο των δρόμων. Εν ολίγοις ο καθένας σκέφτεται το δικό του μεροκάματο και τον δικό του κώλο. Έχει γίνει πολύς λόγος για την σωστή αντίδραση των αγροτών.
Πρώτα ότι πρέπει να κατέβουν στην Αθήνα με τα τρακτέρ και να διαμαρτυρηθούν στο Υπουργείο Γεωργίας για να έχουμε τους δρόμους ανοιχτούς για την δική μας γρήγορη μετακίνηση. Κανείς όμως δεν βάζει κάτω χαρτί και μολύβι να υπολογίσει πόσο πετρέλαιο θα πρέπει να πληρώσει ένας αγρότης από την Θεσσαλία για να φθάσει μέχρι την πρωτεύουσα, ούτε ότι στα ιδιωτικά πλέον διόδια δεν έχει δικαίωμα να περάσει.
Η δεύτερη λύση είναι να σταματήσουν να τροφοδοτούν την αγορά με τα προϊόντα τους. Εδώ γελάμε όλοι μαζί διότι όσο υπάρχουν εισαγωγές από άλλες χώρες κανείς μας δεν θα πεινάσει και οι αγρότες απλά δεν θα έχουν να δώσουν ούτε χαρτζιλίκι στα παιδιά τους.
Η τρίτη λύση είναι να κάνουν εναλλακτικές καλλιέργειες. Χωρίς να γνωρίζουμε λέμε διάφορες χαζομάρες, διότι οι αγρότες έχουν κάνει και συνεχίζουν να κάνουν εναλλακτικές και ανταγωνιστικές καλλιέργειες τα τελευταία 20 χρόνια με τους όρους που έθετε και το ΠΑΣΟΚ αλλά και η ΝΔ. Τι πήραν από όλες αυτές; Έχασαν τις παραδοσιακές ποικιλίες που ήταν μοναδικές στον κόσμο στην προσπάθεια των κυβερνήσεων να κάνουν τα χατίρια των Ευρωπαίων εταίρων.
Αν ο αγρότης εξαφανισθεί από την ελληνική επαρχία τότε θα εξαφανισθεί και η ελληνική επαρχία. Διότι όταν δεν πουλιούνται τα προϊόντα τους τότε σταματούν και οι κατά τόπους οικονομίες. Πρώτα οι μικρές πόλεις, μετά οι μεγαλύτερες και τέλος οι μεγάλες θα νιώσουν το τσουνάμι να τους παρασύρει προς τον ωκεανό.
Θα σταματήσει με τη μία το καύσιμο της Ελλάδας και μπορεί να έχουμε το Cayene παρκαρισμένο στην πυλωτή αλλά δεν θα μπορούμε να το κινήσουμε, θα έχουμε πληθώρα εισαγόμενων προϊόντων στις βιτρίνες πολυκαταστημάτων ξένων κεφαλαίων αλλά δεν θα μπορούμε ούτε να τις πλησιάσουμε.
«Κόβω τον δρόμο» στην περίπτωση των αγροτών σημαίνει «κόβω δρόμο» για να φθάσω πιο γρήγορα σε αυτό που είναι δικαίωμα μου: Να ζω αξιοπρεπώς με την λάσπη μέχρι το γόνατο και τα χέρια σκαμμένα από το κρύο.
Κλειστά παραμένουν τα Τέμπη, καθώς η Συντονιστική Επιτροπή των αγροτών που συνεδρίασε το μεσημέρι αποφάσισε την παραμονή των τρακτέρ στο μπλόκο, απόφαση που έγινε δια βοής αποδεκτή από τους αγρότες που βρίσκονται εκεί.
Οι αγρότες του μπλόκου των Τεμπών ζητούν από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σωτήρη Χατζηγάκη εκτός από το πάγωμα των δόσεων των δανείων που έχουν από την Αγροτική Τράπεζα, και το πάγωμα των τόκων για τρία χρόνια και επιπλέον να δοθούν ακόμη 150 εκατ. ευρώ στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, καθώς εκτιμούν ότι από το συνολικό πακέτο των 500 εκατ. ευρώ που εξήγγειλε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης τα 300 εκατ. ευρώ θα πάνε στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και ως εκ τούτου ζητούν 150 εκατ. ευρώ επιπλέον. Στο πλαίσιο της σύσκεψης υπήρξαν απόψεις περί αποχώρησης ή προτάσεις που ήθελαν τα τρακτέρ να παραμένουν εκατέρωθεν της εθνικής οδού αλλά να ανοίξει το οδόστρωμα ώστε να αποκατασταθεί η κυκλοφορία, ή ακόμα και προτάσεις για περιοδικό κλείσιμο στο ύψος των Τεμπών, αλλά τελικά επικράτησε η άποψη να παραμείνουν τα τρακτέρ στο μπλόκο.Κλειστή παραμένει η εθνική οδός Αθηνών -Θεσσαλονίκης, στη Νίκαια της Λάρισας, στις Μικροθήβες της Μαγνησίας και στο Κάστρο της Βοιωτίας. Κλειστός είναι και η εθνική Αθηνών -Πάτρών στον Ισθμό της Κορίνθου.Κλειστή επ’ αόριστον είναι η Εγνατία Οδός, στο ύψος της Χρυσούπολης και του Στρυμόνα, ενώ η παλιά εθνική οδός, στα ίδια σημεία, είχε κλείσει μέχρι τη μία μετά το μεσημέρι. Άνοιξε, ωστόσο, ο κόμβος στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα, ενώ τη γέφυρα του Στρυμόνα έκλεισαν το μεσημέρι, αγρότες της Ξάνθης. Στο ύψος των Γρεβενών, η Εγνατία Οδός έκλεισε στις δύο και μισή, για δύο ώρες, ενώ κλειστή παραμένει επ’ αόριστον, στο ύψος της Κουλούρας Ημαθίας. Αγρότες έκλεισαν ήδη και το τελωνείο της Νίκης, από τις 11.00 το πρωί και για τρεις ώρες.
Ανοιχτά ήταν όλη τη νύχτα τα μπλόκα στα τελωνεία των Ευζώνων και της Δοϊράνης, που παραμένουν κλειστά πάλι απο το μεσημέρι, ενώ κλειστή εξακολουθεί να παραμένει η συνοριακή διάβαση στον Προμαχώνα, όπου οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους. Κλειστοί είναι οι δρόμοι προς το τελωνείο των Κήπων και στο Ορμένιο Έβρου. Στη μία μετά το μεσημέρι έκλεισε για μιάμιση ώρα ο κόμβος στα διόδια των Μαλγάρων, ενώ αντίστοιχα θα κλείσουν, στα ανατολικά της πόλης και τα «Πράσινα Φανάρια». Το απόγευμα θα κλείσει και ο δρόμος στη Χαλκηδόνα. Τρακτέρ παραμένουν συγκεντρωμένα στην εθνική οδό Κοζάνης - Λάρισας, στα Σέρβια, στην Καστοριάς - Κοζάνης, στο Αργος Ορεστικό και στο Κωσταράζι και στην παλιά εθνική οδό Κοζάνης - Φλώρινας (ΑΕΒΑΛ). Κατά διαστήματα ανοίγουν και κλείνουν και τα μπλόκα σε παρακαμπτήριους των κεντρικών εθνικών οδών, σε διάφορα σημεία της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της Θράκης.Μπλόκα των αγροτών περιφερειακά της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν στα Μάλγαρα, και στα «Πράσινα Φανάρια» στο δρόμο προς το αεροδρόμιο Μακεδονία. Την ώρα αυτή, η κίνηση των οχημάτων στα Μάλγαρα, αλλά και προς το αεροδρόμιο διεξάγεται χωρίς προβλήματα.Στην Πελοπόννησο, εκτός από το μπλόκο στον Ισθμό, αγρότες παραμένουν από χθες στο Ασπρόχωμα Καλαμάτας και είναι κλειστή η εθνική οδός Καλαμάτας - Τρίπολης, ενώ σήμερα έκλεισαν την εθνική οδό και στην Τσακώνα, διακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων τόσο προς Τρίπολη όσο και προς Κυπαρισσία.Από τις 9:00 το πρωί σήμερα οι αγρότες της δυτικής Μεσσηνίας έκλεισαν το δρόμο Κυπαρισσία - Πύργος στο Καλό Νερό κι η μόνη διέξοδος του νομού είναι από Λακωνία.Στην Κρήτη, συνεχίζεται ο αποκλεισμός στο Πλατάνι Χανίων, ενώ σε νέα κινητοποίηση προχώρησαν σήμερα οι αγρότες του Ηρακλείου, που έκλεισαν από τις 12:00 το μεσημέρι την Εθνική οδό Ηρακλείου - Χανίων στο ύψος των Ληνοπεραμάτων.
Το Βουλγαρικό υπουργείο Μεταφορών απέστειλε σήμερα επιστολή στη Κομισιόν, ζητώντας από την ΕΕ να προχωρήσει σε συστάσεις προς τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, καθώς -όπως υποστηρίζει- η κατάσταση που έχει προκύψει παραβιάζει τις βασικές ελευθερίες των ευρωπαίων πολιτών, αλλά και τις θεμελιώδεις αρχές της ενιαίας εσωτερικής αγοράς.Η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε μετά τις μεγάλες απώλειες εσόδων των μεταφορικών εταιριών της Βουλγαρίας από τα μπλόκα των αγροτών στης συνοριακή γραμμή των δύο χωρών.Η νέα αυτή πτυχή του θέματος απασχολεί και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, όπως το BBC.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μια Μαρξιστική ανάλυση για τα Δεκεμβριανά

  Ερώτηση: Γιατί ξεκίνησε το 2ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ από τη Λαμία την 1η Δεκεμβρίου και κατέβηκε στην Αθήνα; Απάντηση:  Ο σύντροφος  Καπετάνιος...