11/2/10

Όταν ο Παυλόπουλος και η ομάδα της κας Παπακώστα ζητούσαν ψήφο στους λαθρομετανάστες

Προκόπης Παυλόπουλος: Εμπόδισε τίποτα την πολιτική μας, για τη μεταναστευτική ακριβώς ροή, να την αναπτύξουμε;

Την 21η και 22η Φεβρουαρίου 2007 (3 χρόνια πριν), συζητήθηκε στη Βουλή, η αναθεώρηση του συντάγματος. Συζητήθηκαν και δύο προτάσεις της βουλευτού της ΝΔ Κατερίνας Παπακώστα, για την προστασία των δικαιωμάτων των μεταναστών και το δικαίωμά τους να μετέχουν και στις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Όταν κατατέθηκαν,συνοδεύονταν (κατά τα προβλεπόμενα) από 49 υπογραφές βουλευτών όλων των κομμάτων. Υπερψηφίστηκαν μόνον από 27 και 20 βουλευτές αντίστοιχα.
Το δικαίωμα , της ψήφου των μεταναστών στην Τ.Α. το υποστήριξαν στις 22-2-2007, 20 βουλευτές μόνο. Ας δούμε την τοποθέτηση της Κατερίνας Παπακώστα.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ:
……Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είχα την τιμή -και το θεωρώ πράγματι εξαιρετική τιμή- να συνυπογράψουν την πρότασή μου πενήντα συνάδελφοι Βουλευτές απ’ όλες τις πτέρυγες της Βουλής, η οποία αφορά στην προκειμένη ενότητα, έχει να κάνει με το άρθρο 102, παράγραφος 2, εδάφιο β΄ και τιτλοφορείται: «Διεύρυνση του εκλογικού δικαιώματος στους νομίμως εργαζομένους στην Ελλάδα και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Όμως, αυτό δεν είναι η ουσία. Η ουσία είναι ότι σχετικά με το Σύνταγμα της χώρας μας σήμερα και μάλιστα με αφορμή την αναθεωρητική διαδικασία, αν θα ανατρέξει κανείς, δεν θα δει πουθενά στον 21ο αιώνα, δεν θα δει σε καμία διάταξη, σε κανένα εδάφιο, σε καμία ερμηνευτική δήλωση, να υπάρχει ο όρος «μετανάστης» σε σχέση με την Ελληνίδα και τον Έλληνα ή να υπάρχει η έκφραση «μεταναστευτική πολιτική». Το λέω αυτό, διότι είμαστε μια χώρα η οποία εγκαθίδρυσε τη δημοκρατία.

Το λέω αυτό, γιατί στον 21ο αιώνα είμαστε στο σκληρό πυρήνα των χωρών κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το λέω αυτό, γιατί στην Ευρώπη αυτές οι πολιτικές πλέον είναι στην καθημερινότητα. Το λέω αυτό, γιατί στην γειτονική Ιταλία -για παράδειγμα- ο καταστατικός χάρτης αυτής της ευρωπαϊκής χώρας, που είναι και δίπλα μας, περιλαμβάνει τέτοιου είδους, συνταγματικής περιωπής, διατάξεις.

Από τη μια πλευρά, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο καθημερινά –και το εννοώ- προωθεί πολιτικές μοντέρνες, πολιτικές ευαίσθητες, πολιτικές οι οποίες εναρμονίζουν -αν θέλετε- την ελληνική πραγματικότητα μ’ αυτό το πλέγμα των μεταναστών, των ανθρώπων οι οποίοι έχουν έρθει στον τόπο μας και οι οποίοι μέχρι τώρα ανήκαν σ’ αυτό που ονομάζεται «τέταρτος κόσμος», δηλαδή ένας κόσμος, ένα σύνολο ατόμων, ένα σύνολο υποκειμένων δίχως ατομικά, δίχως πολιτικά, δίχως κοινωνικά δικαιώματα.


Και από την άλλη πλευρά, είναι ο συνδυασμός της ελληνικής πραγματικότητας, το πλέγμα, δηλαδή, αυτό, όπου εκεί οι πιο ανίσχυρες οικονομικά και κοινωνικά ομάδες, όπως είναι οι χαμηλότεροι στην κοινωνική βαθμίδα ή οι χαμηλότεροι, οι ασθενέστεροι στα οικονομικά τους θέματα πολίτες, εμφανίζονται περίπου να συμπιέζονται από την υπέρμετρη αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών εργαζομένων στην Ελλάδα.

Δεν νοείται, για παράδειγμα, να έχουμε -και ορθώς το έχουμε- στο άρθρο 21 του Συντάγματός μας διάταξη για την άσκηση της δημογραφικής πολιτικής -που είναι πράγματι σωστό, γιατί είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η χώρα μας σήμερα- και να μην υπάρχει κάτι τέτοιο εν όψει της αναθεωρητέας διαδικασίας από την προτείνουσα Βουλή για την Αναθεωρητική Βουλή.

Σ’ αυτές τις νέες προκλήσεις, δεν μπορεί να λείπει η μνεία με συνταγματικής περιωπής διάταξη ιδίως στα άρθρα 21 αλλά και 102, των υπό αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος, όσον αφορά την ανάγκη ύπαρξης του όρου, παράλληλα με τη δημογραφική πολιτική, της άσκησης μεταναστευτικής πολιτικής με συνταγματικής περιωπής διάταξη, γιατί αυτό δίνει έναν ουμανιστικό χαρακτήρα, έναν ανθρωπιστικό χαρακτήρα στη δημοκρατία μας, η οποία τον έχει εκ των πραγμάτων.

Το Σύνταγμα, όμως, βεβαίως υπάρχει για να καθορίζει, για να δίνει το πλαίσιο, για να δίνει τις αρχές. Όταν έχουμε αναγάγει πλέον στις υπό αναθεώρηση διατάξεις ερμηνευτικές δηλώσεις, οι οποίες είναι σαφείς –δεν θέλω να αναφερθώ συγκεκριμένα- τις αναγάγουμε σε εδάφια, σε παραγράφους και τις ενσωματώνουμε υπό τη μορφή άρθρων ακόμη, δεν είναι δυνατόν και δεν νοείται να μην υπάρχει στο Σύνταγμα διάταξη, η οποία να αναφέρεται στην ανάγκη χάραξης, εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας, μεταναστευτικής πολιτικής, η οποία βεβαίως πραγματοποιείται.

Και βεβαίως θα πρέπει να πει κανείς, όσον αφορά το άρθρο 102, ότι δεν βλάπτει σε τίποτα απολύτως να διευρύνουμε, στην ενδεχόμενη βούληση του νομοθέτου, το εκλογικό δικαίωμα γι’ αυτούς τους αλλοδαπούς συμπολίτες μας, οι οποίοι νόμιμα εργάζονται στη χώρα μας και οι οποίοι ενδεχομένως θέλουν να εκφραστούν στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Θεωρώ, λοιπόν, ότι αυτά είναι ζητήματα, τα οποία μπορεί να λύσει η Εθνική Αντιπροσωπεία χωρίς συμπλέγματα, χωρίς άλλου είδους αμφισβητήσεις, με καθαρό τρόπο. Διότι νομίζω ότι είναι οι πολιτικές, οι οποίες επικρατούν σήμερα στην Ευρώπη. Είναι οι πολιτικές, οι οποίες εφαρμόζονται από αυτήν την Κυβέρνηση. Και νομίζω ότι ένα Σύνταγμα, το οποίο αναθεωρείται, θα πρέπει να τις συμπεριλαμβάνει ως ικανή και αναγκαία συνθήκη στοιχείων ουμανισμού, στοιχείων δημοκρατίας, στοιχείων εναρμόνισης με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Κοινότητα, αλλά και με την ίδια την υπόστασή μας ως ανθρώπων, ως ενεργών πολιτών, ως πολιτικών, οι οποίοι βλέπουμε μπροστά.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Σας ευχαριστούμε πολύ, κυρία Παπακώστα.


Προκόπης Παυλόπουλος:
Μια τελευταία παρατήρηση από τις προτάσεις που έχει κάνει η κ. Παπακώστα που το έθεσε προηγουμένως, μια και μίλησε πριν από μένα.
Ο λόγος για τον οποίο λέω ότι δεν χρειάζεται να μπει στο Σύνταγμα, δεν είναι γιατί δεν είναι σωστές οι προτάσεις.
Αλλά τα θέματα των μεταναστών και σε ό,τι αφορά τη μεταναστευτική πολιτική και σε ό,τι αφορά το δικαίωμα ψήφου, αυτά τα πράγματα δεν εμποδίζονται από καμιά διάταξη του Συντάγματος.
Αν τα προσθέταμε, θα βάζαμε κάτι παραπάνω στο Σύνταγμα που δεν το χρειάζεται.


Εμπόδισε τίποτα την πολιτική μας, για τη μεταναστευτική ακριβώς ροή, να την αναπτύξουμε; Σε καμία περίπτωση. Το κάναμε και αυτή η Κυβέρνηση και εδώ έχει κάνει άλματα σε σχέση με τις προηγούμενες.
Για το θέμα της ψήφου, μας εμπόδισε και εμποδίζει τίποτα να δώσουμε ψήφο στους μετανάστες;
Και θα το κάνουμε μέσω του καθεστώτος των επί μακρόν διαμενόντων, εκεί που συνταγματικώς είναι επιτρεπτό και είναι για τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές. Εμείς το ξεκινήσαμε και εμείς το κάνουμε. Και μεταναστευτική πολιτική και κοινωνική ένταξη και καθεστώς των επί μακρόν διαμενόντων και οικογενειακή επανένωση, όλα αυτά τα κάναμε. Να βάλουμε στο Σύνταγμα, τι;

Μια διάταξη, η οποία δεν είναι απαραίτητη, απλώς για να λέμε ότι υπάρχει στο Σύνταγμα; Τι θα προσέθετε πολιτικά ή νομικά; Πολιτικά ίσως μάλιστα να μπορούσε να δώσει το δικαίωμα σε κάποιους, τη στιγμή που είμαστε σε μια χώρα που είναι μπροστά από πολλές άλλες, να θεωρούν ότι έχουμε και πρόβλημα από πλευράς μεταναστευτικής πολιτικής.

Ότι έχουμε ένα έλλειμμα και βάζουμε στο Σύνταγμά μας, γιατί πρέπει να δεσμεύσουμε τον κοινό νομοθέτη. Δεν είναι έτσι. Πρέπει να είμαστε περήφανοι για τη μεταναστευτική μας πολιτική και να θυμόμαστε πάντοτε ότι στο Σύνταγμα βάζουμε ρυθμίσεις που είναι απαραίτητες. Για τη μετανάστευση, κανένας δεν μας εμποδίζει να κάνουμε άλματα, ακόμη μεγαλύτερα απ’ αυτά που έχουμε κάνει. Και μ’ αυτήν την έννοια επικροτώ μεν και συμφωνώ απόλυτα με την ουσία και την κατεύθυνση της πρότασης που κατέθεσε η κ. Παπακώστα και οι συνάδελφοι, αλλά θεωρώ ότι δεν είναι αναγκαίο να μπει στο Σύνταγμα κάτι τέτοιο, διότι δεν προσθέτει τίποτα. Αντιθέτως, θα μπορούσε να εκληφθεί, ως κάτι άλλο, το οποίο είμαι βέβαιος ότι ούτε η κ. Παπακώστα ούτε οι συνάδελφοι που συνυπέγραψαν την πρόταση, θα το ήθελαν. Ευχαριστώ πολύ.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
...
Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2010/01/blog-post_1042.html#ixzz0fEtVzfXK
Πηγές για περαιτέρω έρευνα και τεκμηρίωση:
http://www.hri.org/news/greek/apegr/2007/07-02-23.apegr.html
http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=end070221.txt
http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=end070222.txt
....

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

NA ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΑΥΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ.ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΠΩΣ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΦΩΝΕΣ.ΚΟΙΝΟ ΤΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.


"""Σωστό το σχέδιο για μετανάστες

Ικανοποίηση για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης από τον επίτροπο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Βολές όμως για το άσυλο και τη μεταχείριση των ξένων «E» 11/2


Θετικά βήματα για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος αναγνώρισε στην κυβέρνηση ο επίτροπος του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, κ. Τόμας Χάμαρμπεργκ, περιγράφοντας παράλληλα με μελανά χρώματα τις συνθήκες παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο ολιγοήμερης επίσκεψης που πραγματοποίησε ο κ. Χάμαρμπεργκ στη χώρα μας συναντήθηκε με μέλη της κυβέρνησης και κοινωνικούς φορείς, προκειμένου να διατυπώσει τις παρατηρήσεις του και να ενημερωθεί για την πρόοδο του ζητήματος.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες σε εκπροσώπους των ελληνικών ΜΜΕ στα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη, ύστερα από συνάντηση είχε με τον Γ. Καμίνη, επικέντρωσε το ενδιαφέρον του σε δύο κυρίως διαστάσεις:το σύστημα χορήγησης ασύλου και στις συνθήκες κράτησης.

Κατάρρευση
Οπως είπε, στο παρελθόν είχε επισκεφθεί την Ελλάδα προκειμένου να επισημάνει στην προηγούμενη κυβέρνηση τις ενέργειες που θα έπρεπε να γίνουν σχετικά, ωστόσο η έλλειψη ανταπόκρισης ήταν για εκείνον απογοητευτική.

«Εχουμε αναγνωρίσει», σημείωσε, ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της εισροής μεγάλου αριθμού μεταναστών. Υπήρξαν, ωστόσο, προβλήματα που δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν μόνο εξαιτίας του αριθμού τους. Στην πραγματικότητα πρόκειται για πλήρη κατάρρευση του συστήματος ασύλου».

Αναφερόμενος στα σχετικά στατιστικά, ο κ. Χάμαρμπεργκ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα χορηγεί άσυλο στο 0,06% του πληθυσμού των αιτούντων σε σύγκριση με ποσοστό 36% που χορηγείται από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης με αντίστοιχα αυξημένο όγκο αιτήσεων.

«Αυτό δεν βοηθάει τη φήμη της Ελλάδας σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρώπη», ήταν το σχόλιό του, ενώ περιέγραψε μια σειρά πρακτικών στη μεταχείριση των μεταναστών, οι οποίες «δεν έχουν καμία σχέση με τα διεθνή πρότυπα».

Ειδικότερα, έκανε λόγο για «άθλιες συνθήκες κράτησης» και τόνισε ότι το να δίνεται στους ανθρώπους που καταφεύγουν στη χώρα μας ζητώντας άσυλο ένα χαρτί που απλώς απαιτεί την επιστροφή τους στη χώρα καταγωγής είναι»όχι μόνο απάνθρωπο αλλά και αναποτελεσματικό».

Ευρωπαϊκά πρότυπα
Αναφερόμενος στο προωθούμενο από την κυβέρνηση νομοσχέδιο για χορήγηση υπηκοότητας στους μετανάστες, εξέφρασε την ικανοποίησή του και τόνισε ότι οι υπό συζήτηση διατάξεις φέρνουν την Ελλάδα πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Οπως είπε, η προϋπόθεση των πέντε ετών διαμονής ενός μετανάστη στη χώρα, προκειμένου να ζητήσει χορήγηση υπηκοότητας, συμβαδίζει με την πρακτική των περισσότερων χωρών που έχουν εφαρμόσει ανάλογη πολιτική.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Εθνους», είπε ότι το κλίμα ξενοφοβίας δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο, αλλά αφορά όλη την Ευρώπη.

Παρατήρησε, ωστόσο, ότι στην Ελλάδα έγινε ξενοφοβική προπαγάνδα από ορισμένους πολιτικούς χώρους κατά την πρόσφατη προεκλογική περίοδο και εξέφρασε τη γνώμη ότι «αυτό θα πρέπει να το προσέξουν τα κόμματα της Αριστεράς»."""

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=10202908