Η Επιτροπή της ΕΕ κάνει τον « Αμερικανό» στο Αιγαίο, και διά του εκπροσώπου του κ. Μπαρόσο «αναγνωρίζει» στην Τουρκία, το δικαίωμα «να διαπιστώνει την ταυτότητα» των αεροσκαφών που ίπτανται στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Νέο επικίνδυνο «παιχνίδι» προκλήσεων στα ανατολικά μας σύνορα φαίνεται πως βρήκε η Τουρκία, αυτήν τη φορά σε βάρος των ευρωπαϊκών αεροσκαφών και ελικοπτέρων που, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ποσειδών» της Frontex, επιτηρούν για την αποτροπή εισόδου λαθρομεταναστών μεταξύ Λέσβου και Ρόδου.
Ο εκπρόσωπος του κ. κ. Μπαρόσο , σχετικά με τις παρενοχλήσεις που δέχθηκε ελικόπτερο της Λετονίας την περασμένη εβδομάδα από τουρκικά ραντάρ κατά τη διάρκεια της πτήσης επιτήρησης και ενώ είχε εντοπίσει λαθρομετανάστες, δήλωσε στις 15 Σεπτεμβρίου ότι ότι «τα πτητικά μέσα που μετέχουν στην FRONTEX δεν απειλήθηκαν ποτέ από τις τουρκικές Αρχές».
Με το δεδομένο ότι οι συνομιλίες είναι μαγνητοφωνημένες από τις ελληνικές Αρχές, και από αυτές προκύπτει ότι , πολλές φορές τα τουρκικά ραντάρ έχουν καλέσει μέσα από τη συχνότητα κινδύνου αεροσκάφη και ελικόπτερα της FRONTEX, να αλλάξουν πορεία γιατί δήθεν παραβιάζουν τον τουρκικό εναέριο χώρο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις και στο Λετονικό ελικόπτερο, έχουν απειλήσει με αναχαίτιση.
Θα έπρεπε ίσως να εξηγήσει πώς ακριβώς εννοεί την απειλή και εάν η φράση που συχνά επαναλαμβάνουν τα τουρκικά ραντάρ «εγκαταλείψτε την περιοχή διαφορετικά θα αναχαιτιστείτε» (Leave the area immediately otherwise you will be engaged and intercepted).
Επίσης περίεργες είναι οι δηλώσεις του εκπροσώπου του κ. Μπαρόσο σχετικά με το δικαίωμα άλλων χωρών να κάνουν έλεγχο ταυτότητας των αεροσκαφών ή ελικοπτέρων που ίπτανται σε ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος δήλωσε:
«Σύμφωνα με την FRONTEX, το τουρκικό ραντάρ προσπάθησε να έχει ραδιο-επικοινωνία με το ελικόπτερο προκειμένου να πιστοποιήσει την ταυτότητά του. Αυτή η επικοινωνία ήταν αδύνατη, γιατί χρησιμοποίησαν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες. Να σημειωθεί ότι παρόμοια περιστατικά είναι πολύ συνηθισμένα».
Με λίγα λόγια, είναι συνηθισμένο κατά τη γνώμη του το ραντάρ κάποιας χώρας, στην προκειμένη περίπτωση της Τουρκίας, να προσπαθεί να εξακριβώσει την ταυτότητα ενός ελικοπτέρου ή αεροσκάφους που πετάει στον εναέριο χώρο άλλης χώρας, της Ελλάδας και στον οποίο φυσικά δεν έχει καμία δικαιοδοσία.
Ο εκπρόσωπος διαβεβαίωσε ότι κανένα ελικόπτερο ή αεροσκάφος της FRONTEX δεν παραβίασε ποτέ τον τουρκικό εναέριο χώρο, ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει τη δικαιοδοσία που είχαν τα τουρκικά ραντάρ να καλούν για έλεγχο το ελικόπτερο που πετούσε μέσα στο ελληνικό FIR.
Με πληροφορίες από το «Εθνος της Κυριακής»
Φωτογραφίες που διαθέτει η Frontex δείχνουν την τουρκική ακτοφυλακή να συνοδεύει δουλεμπορικό
Αποδεικτικά στοιχεία για την ανοχή που επιδεικνύουν οι τουρκικές αρχές απέναντι στους δουλέμπορους που μεταφέρουν παράνομα μετανάστες στα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου διαθέτει πλέον η Επιτροπή.
Σύμφωνα με τις φωτογραφίες που τράβηξε την περασμένη Δευτέρα (14/9) λεττονικό ελικόπτερο της Υπηρεσίας Φύλαξης Εξωτερικών Συνόρων της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Frontex) και την αναφορά του πιλότου, είναι σαφές ότι η τουρκική ακτοφυλακή, στην καλύτερη περίπτωση, δεν εμποδίζει τα δουλεμπορικά σκάφη να αποπλεύσουν από τις ακτές της. Στη δε χειρότερη, τα συνοδεύει μέχρι τα ελληνικά χωρικά ύδατα.
. Στην αναφορά συμβάντος, το πλήρωμα του λεττονικού ελικοπτέρου της Frontex (YL - HMK) καταγράφει τον εντοπισμό φουσκωτής βάρκας που μετέφερε 24 μετανάστες στις 08.06 π.μ. «ενώ κατευθύνεται προς το Φαρμακονήσι».
«Πρέπει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την αναφορά του εναέριου μέσου, στις 08.01 εντοπίστηκε ύποπτος στόχος εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, ο οποίος κατευθυνόταν ανατολικά. Στις 08.02 ο ύποπτος στόχος αναγνωρίστηκε σαν περιπολικό σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής (φωτογραφίες NVE00018, 00019)», σημειώνεται στην αναφορά της Frontex.
Στις διαδοχικές φωτογραφίες που τράβηξε το ελικόπτερο της Frontex είναι σαφές, σύμφωνα με τα στοιχεία που διακρίνονται, δηλαδή το γεωγραφικό στίγμα και η ώρα λήψης, ότι το τουρκικό περιπολικό της ακτοφυλακής παρακολουθεί από κοντά το δουλεμπορικό σκάφος την ώρα που αυτό εισέρχεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Το λεττονικό ελικόπτερο, τη στιγμή που κατέγραφε τις κινήσεις του σκάφους της τουρκικής ακτοφυλακής, δέχθηκε διπλή παρενόχληση από την τουρκική πλευρά. Συγκεκριμένα, καθώς πετούσε ανατολικά του Φαρμακονησίου εκλήθη, μέσω ασυρμάτου, να εγκαταλείψει την περιοχή, διότι, σύμφωνα με τους χειριστές του τουρκικού ραντάρ, είχε εισέλθει στον εναέριο χώρο της Τουρκίας.
Ο Αμερικανός διοικητής επιχείρησε να «νομιμοποιήσει» τις πτήσεις των αεροσκαφών της Τουρκίας στο Αιγαίο
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΔΗΜΑΚΑ
Υπό την... σκιά 10 τουρκικών F-16 που πετούσαν στο Αιγαίο με νατοϊκό «καπέλο» επιχείρησε εκ νέου ο Αμερικανός διοικητής του Συμμαχικού Αεροπορικού Στρατηγείου Σμύρνης να «νομιμοποιήσει» τις πτήσεις των αεροσκαφών της Τουρκίας στο αρχιπέλαγος.
Η έντονη πίεση για επιβολή των θέσεων Ουάσιγκτον- ΝΑΤΟ που οδηγούν ουσιαστικά σε συνδιαχείριση του Αιγαίου, ασκήθηκε από τον πτέραρχο ΜακΦαν στη Λάρισα, στην έδρα της Τακτικής Αεροπορίας όπου έφθασε την Πέμπτη για να συνεννοηθεί με τον νέο επικεφαλής αντιπτέραρχο Γ. Πατσαντάρα.
Όσο διαρκούσαν οι συνομιλίες, μπήκαν παρανόμως στο Αιγαίο, χωρίς σχέδια πτήσεως, τα τουρκικά F-16 και πραγματοποίησαν με ιπτάμενο ραντάρ του ΝΑΤΟ (ΑWΑCS) άσκηση που είχε εγκρίνει ο ίδιος ο Αμερικανός πτέραρχος!
Άσκηση που επαναλήφθηκε και χθες με την κωδική ονομασία «Αegean CΟΜΑΟ».
Η κίνηση του πτέραρχου ΜακΦαν- παρά την προεκλογική περίοδο που διανύουμε - εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της Ουάσιγκτον να «τα βρουν» Ελλάδα και Τουρκία στο Αιγαίο επ΄ ωφελεία, όπως λένε, της λειτουργίας του ΝΑΤΟ.
Ο κ. ΜακΦαν ζήτησε από την Ελλάδα- όπως έκαναν πρόσφατα και ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ αλλά και Αμερικανοί αξιωματούχοι - να γίνουν «βήματα» προς την κατεύθυνση της εξομάλυνσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Φέρεται να άκουσε ωστόσο τις ελληνικές αιτιάσεις για τη συνολική προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο, που δεν δημιουργούν, όπως τονίστηκε, κλίμα ούτε για απλή ανταλλαγή απόψεων.
Παράλληλα, ο Αμερικανός πτέραρχος, υιοθετώντας ουσιαστικά τουρκικές αξιώσεις, επιδίωξε να πείσει την Ελλάδα ότι θα είναι «πιο οικονομικό» γι΄ αυτήν να συνεχίσει να λειτουργεί το νατοϊκό αεροπορικό Κέντρο στο Εσκί Σεχίρ (Τουρκία), για το οποίο έχει ληφθεί απόφαση κατάργησής του και ανάληψης όλου του έργου από το αναβαθμισμένο αντίστοιχο κέντρο (CΑΟC) της Λάρισας.
Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΟ. Ανένδοτος για να φύγουν οι Ψεύτες,οι κλέφτες,και οιΠροδότες.«Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1826. 24 Νοεμβρίου/ 5 Δεκεμβρίου. Η μεγαλειώδης νίκη του Καραϊσκάκη στην εξαήμερη μάχη της Αράχωβας
Η εξαήμερη μάχη της Αράχωβας έληξε με σφαγή των Τούρκων. Την 24η Νοεμβρίου με το Ιουλιανό, (5 Δεκεμβρίου με το καθολικό ημερολόγιο) σ...
-
Η ΑΙΝΟΣ επειδή ειναι μικρή και έχει μικρότερο κόστος πουλάει πολύ πιό φθηνα από τον Ανταγωνιστή της Μπαρμπαστάθη που εχειαγοραστεί από πολ...
-
Οι πρώτες (ιατροδικαστικές) εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο 31χρονος ποδοσφαιριστής υπέστη έμφραγμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου