Την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων μέσω των αγωγών Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντας - Τζεϊχάν, ζητά η Τουρκία για τη μεταφορά πετρελαίου, ενώ δηλώνει ότι εντός 3-4 ετών θα λάβει νέα μέτρα για τη διέλευση από τα Στενά.
Σήμερα, πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη συνάντηση μεταξύ της Τουρκίας και περίπου είκοσι εταιρειών πετρελαίου. Από πλευράς Τουρκίας, πήραν μέρος οι υπουργοί Περιβάλλοντος Βεϊσέλ Έρογλου και Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ.
Ο Έρογλου αναφέρθηκε στα προβλήματα που προκαλούνται από τη χρησιμοποίηση των Στενών για τη μεταφορά πετρελαίου. «Το 2009 τα πετρελαιοφόρα άδειασαν στη θάλασσα του Μαρμαρά 1,5 εκατομμύριο τόνους υγρά απόβλητα» είπε ο υπουργός και σημείωσε ότι κατά το ίδιο έτος «πέρασαν από τα Στενά του Βοσπόρου 51.422 πλοία, αριθμός τέσσερις φορές μεγαλύτερος από αυτά που πέρασαν από το Κανάλι του Παναμά και τρεις φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τη διώρυγα του Σουέζ».
«Δεν υπάρχει στον κόσμο άλλη πόλη με πληθυσμό 13 εκατομμυρίων, από όπου κάθε τρία λεπτά περούν 400 τόνοι επικίνδυνα απόβλητα», τόνισε ο Έρογλου, ο οποίος σημείωσε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια έγιναν στο Βόσπορο 11 μεγάλα ατυχήματα, ενώ τα τελευταία 15 χρόνια η θάλασσα στο Μαρμαρά μολύνθηκε με 115 χιλιάδες τόνους πετρελαίου.
Ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ είπε πως «η δυναμικότητα μεταφοράς του αγωγού Μπακού-Τμπιλίσι-Τζεϊχάν ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια τόνους και του αγωγού Κιρκούκ-Τζεϊχάν σε 70 εκατομμύρια τόνους. Δηλαδή, το σύνολο του πετρελαίου και των άλλων φορτίων που περνούν από τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων ισοδυναμούν με τη δυναμικότητα μεταφοράς δύο αγωγών» και πρόσθεσε τα εξής:
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε διαπλάτυνση στα Στενά. Υπάρχουν δυσκολίες λόγω της γεωγραφικής δομής. Στο Βόσπορο υπάρχουν οκτώ στροφές με γωνία ενενήντα μοιρών. Τα πετρελαιοφόρα και τα φορτηγά κινούνται με ταχύτητα που πέφτει μέχρι και στα 7 μίλια».
Ο Γιλντίζ είπε ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί και ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα, ενώ επεσήμανε ότι «υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις για την παράκαμψη των Στενών. Είναι οι αγωγοί Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και Σαμψούντας-Τζεϊχάν».
Ο Τούρκος υπουργός είπε πως θα συνεχιστούν οι συναντήσεις σχετικά με το θέμα και υπογράμμισε τα εξής: «Είμαστε χώρα πιστή στη Συνθήκη του Μοντρέ. Η συμφωνία δίνει δικαιώματα και σε εμάς αλλά και στη διεθνή κοινότητα».
Ερωτηθείς για το τι θα γίνει με τις εταιρείες πετρελαίου που δεν θα προτιμήσουν τους αγωγούς, ο Γιλντίζ είπε ότι «οι εναλλακτικοί τρόποι, δηλαδή οι αγωγοί θα πρέπει να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες για τις εταιρείες».
Αναφερόμενος, τέλος, στα νέα μέτρα που επιθυμεί η Τουρκία να λάβει ως προς την διέλευση των πλοίων από τα Στενά, ο Τανέρ Γιλντίζ είπε ότι «αυτό είναι ένα χρονοδιάγραμμα 3-4 ετών».
«Αβάσιμες» χαρακτηρίζει το Τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών τις ειδήσεις περί γεωλογικών ερευνών στο Βόρειο Αιγαίο, από το πλοίο ΤΣΕΣΜΕ (TCG Cesme), που δημοσιεύτηκαν σε «ορισμένα ελληνικά ΜΜΕ».
«Οι ειδήσεις αυτές αποτέλεσαν θέμα ανακοινώσεων του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών και ορισμένων αξιωματούχων υψηλού επιπέδου», αναφέρει γραπτή ανακοίνωση που εκδόθηκε πριν λίγο στην Άγκυρα.
«Το TCG Cesme προέβη σε υδρογραφικές μετρήσεων στο Βόρειο Αιγαίο, στο πλαίσιο των καθιερωμένων δραστηριοτήτων, που έχουν στόχο την ενημέρωση των ναυτικών χαρτών», αναφέρει η ανακοίνωση.
«Ως γνωστόν, στο Αιγαίο δεν έχουν οριοθετηθεί θαλάσσιες δικαιοδοσίες πέραν των χωρικών υδάτων», προσθέτει η ανακοίνωση και συνεχίζει ότι «γι΄αυτό οι περιοχές πέραν των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο χαρακτηρίζονται ως ανοιχτή θάλασσα».
«Η Τουρκία και η Ελλάδα δεσμεύθηκαν με την Συμφωνία της Βέρνης του 1976 να μην προβαίνουν σε σεισμικές έρευνες πέραν των χωρικών τους υδάτων στο Αιγαίο, μέχρις ότου οριοθετηθεί η υφαλοκρηπίδα». «Η Τουρκία σέβεται απολύτως την συμφωνία αυτή», καταλήγει η ανακοίνωση.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΟ. Ανένδοτος για να φύγουν οι Ψεύτες,οι κλέφτες,και οιΠροδότες.«Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λωζάνη. 5 Νοεμβρίου 1922. Ο πράκτωρ Λεφτεράκης και η Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Στην Αθήνα συνεχιζόταν η δίκη των Προδοτών
Το Σατώ ντ'Ουσύ που έγινε η διάσκεψη της Λωζάνης για το Ανατολικό Ζήτημα το 1922 και σήμερα
-
Η ΑΙΝΟΣ επειδή ειναι μικρή και έχει μικρότερο κόστος πουλάει πολύ πιό φθηνα από τον Ανταγωνιστή της Μπαρμπαστάθη που εχειαγοραστεί από πολ...
-
Οι πρώτες (ιατροδικαστικές) εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο 31χρονος ποδοσφαιριστής υπέστη έμφραγμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου