8/12/19

53 χρόνια από τη Φαλκονέρα

Σκάνδαλο των διεφθαρμένων πολιτικών που δεν τιμωρήθηκαν. Πρωταγωνιστής  ο Εφιάλτης  


Το επιβατηγό - οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) «Ηράκλειον» της Ακτοπλοΐας Τυπάλδου , απέπλευσε από το λιμάνι της Σούδας για τον Πειραιά στις 19:20 της Τετάρτης 7 Δεκεμβρίου 1966. Μετέφερε 206 επιβάτες, 70 μέλη του πληρώματος και 17 φορτηγά.
Στις δύο μετά τα μεσάνυχτα της 8ης Δεκεμβρίου, καθώς το πλοίο έπλεε 6 μίλια βορειοανατολικά της βραχονησίδας Φαλκονέρα, (23 μίλια βορειοδυτικά της Μήλου), και ενώ έπνεαν άνεμοι 10 μποφόρ, ένα φορτηγό-ψυγείο 5 τόνων με φορτίο πορτοκάλια, απασφαλίστηκε από τους διαρκείς κλυδωνισμούς και χτύπησε με φόρα στην μπουκαπόρτα.
Ο καταπέλτης άνοιξε σταδιακά από τις παλινδρομικές προσκρούσεις του φορτηγού-ψυγείου, το οποίο έπεσε στη θάλασσα, και μπήκαν τα νερά που κατέκλυσαν όλο το χώρο των οχημάτων.
Ο ασυρματιστής πρόλαβε να εκπέμψει σήμα κινδύνου στις 2:06 π.μ: «SOS, από Ηράκλειον, στίγμα 36° 52′ B., 24° 08 A., Βυθιζόμαστε.».
Μόλις στις 10:00 π.μ τα πλοία που πήγαν να βοηθήσουν εντόπισαν το μοιραίο φορτηγό να επιπλέει.
Τα πλοία που έσπευσαν στον τόπο του ναυαγίου κατάφεραν να περισυλλέξουν μόνο 47 επιζώντες Οι 229 πνίγηκαν. Βρέθηκαν μόνο οι σοροί από 25 .
Το «Ηράκλειον» ήταν 17 ετών. Είχε ναυπηγηθεί το 1949 στη Γλασκόβη στα ναυπηγεία Fairfield Co Ltd και ήταν δεξαμενόπλοιο. Το αρχικό του όνομα ήταν "Leicestershire" (Λέστερσαϊρ).
Το 1964, αγοράστηκε από την εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου και μετασκευάστηκε σε φέρι-μποτ.
 Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιά – Κρήτης τον Ιούνιο του 1965, με προσωρινό υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη στην κυβέρνηση Νόβα.
Στην προηγούμενη κυβέρνηση Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ήταν ο Σταύρος Μπίρης.
Για τη μετατροπή του σε οχηματαγωγό είχε απαιτηθεί η αφαίρεση των υποκαταστρωμάτων και έρματος βάρους 200 τόνων για να γίνει το γκαράζ, με αποτέλεσμα την ανύψωση του μεσοκεντρικού βάρους και τη μείωση της ευστάθειάς του.
Η δίκη των κατηγορουμένων για το ναυάγιο άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά.
Είχε προηγηθεί μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με βαρύτατες ευθύνες της κυβέρνησης των «αποστατών» και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=ahdqF1sGwmk&feature=emb_title
Από σχοιλιαστή στο άνω βίντεο
Η νταλικα εφτασε τελευταια στιγμη και μπηκε τελευταια μεσα. Δυστυχως οπως μπηκε εμεινε, εγκαρσια δηλαδη και οχι κατα μηκος του πλοιου. Με το κουνημα σπασαν οι ασφαλειες που την συγκρατουσαν και χτυπουσε την μπουκαπορτα ''πατεντα'' η οποια ηταν στο πλαι του πλοιου καθοτι ανακατασκευη. Αυτη ανοιξε και καθως την χτυπουσαν τα κυματα την ξηλωσαν και αυτη με τη σειρα της τραβηξε μεγαλο κομματι της λαμαρινας του πλοιου χαμηλα. Ετσι μπουκαρε νερο αποτομα και το πλοιο βουλιαξε γρηγορα.

ΥΓ
Τον περασμένο χρόνο, Ιουλ 1964/γαπ παππού πρωθυπουργεύοντος, o κιμπάρης σεντράρισε το φέρον σεβαστό premium προπολεμικό χρέος στην μικρή περιοχή του Καστελόριζου.
Την κεφαλιά ψαράκι επραγμάτωσε ο γαπ εγγονός ανοίγοντας τον επόμενο κύκλο χρεοϋποτέλειας
-μέχρι την επόμενη σέντρα...

ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΤΟΝΙΕΤΣΚ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΜΕΓΑΛΟ ΙΣΡΑΗΛ

H Ντονέτσκο-Κριβοροζσκαγια Σοβιετική Δημοκρατία   ήταν μια πολιτική οντότητα , στο έδαφος των λεκανών Ντονέτσ  και Krivoy Rog  .  Ανακηρυχ...