18/12/08

ΑΚΑΤΑΔΙΩΚΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ !!!

Οι Ελληνες πολίτες, οι Ελληνες καταναλωτές βρίσκονται μπροστά σε μία νέα προσπάθεια να «προστατευτεί» η επιτροπή ανταγωνισμού, για όσα πράττει και για όσα δεν πράττει. Αντί η κυβέρνηση να κακίσει την επιτροπή ανταγωνισμού για τις παραλήψεις της, αντί να την επιβάλλει την υποχρέωση ουσιαστική δράσης, έρχεται να της χαρίσει ένα οιονεί ακαταδίωκτο. Ετσι η αδράνεια, η αμέλεια, ο ενδεχόμενος δόλος για πράξεις και παραλείψεις της, τίθενται στην σφαίρα του ακαταδίωκτου ποινικά και αστικά. Περισσεύουν οι αιτιολογίες και οι δικαιολογίες. Πλέον τα «δεν πρόλαβα», «δεν κατάλαβα», «δεν το πρόσεξα», θα αποτελούν επαρκείς αιτιολογίες για τις παραλείψεις και τις πράξεις της επιτροπής ανταγωνισμού !!!.
Τελικά ο αποτυχημένος ελληνικός και παγκόσμιος νέο-φιλελευθερισμός δεν μπορεί να κρατήσει ούτε τα προσχήματα. Το δομικό του στοιχείο, ίσως και η αιτία της εφεύρεσης του ιδεολογήματος της ελεύθερης αγοράς, θα μπορούν πλέον να δράσουν με χαλαρότερους ελέγχους, εφόσον η αμελής αδράνεια ελέγχου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μεταβάλλεται σε νόμιμη πράξη !!!.

Η κυβέρνηση θεσπίζει «το ακαταδίωκτο και την έλλειψη αστικής ευθύνης των μελών της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του προσωπικού των υπηρεσιών της Γενική Διεύθυνσης Ανταγωνισμού κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ούτως ώστε αυτά να επιτελούνται κατά τρόπο απερίσπαστο», όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου.
Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι όλοι οι λειτουργοί της Επιτροπής «δεν διώκονται ποινικώς και δεν υπέχουν αστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε, για πράξεις ή παραλείψεις εντός των πλαισίων των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 703/1977, εκτός αν ενήργησαν εκ δόλου" !!!.

ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Οι διατάξεις των άρθρων 4§§1 κ' 2 του Συντάγματος προβλέπουν ότι : "1. Οι Ελληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. 2. Οι Ελληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις." . Είναι η περίφημη αρχή της ισότητας, εκ των βασικών θεμελίων του πολιτεύματος και του κοινωνικού και νομικού πολιτισμού. Θεμέλιο της ίδιας της δημοκρατίας, που δεν σηκώνει παρεκκλίσεις.. Αξίζει να επισημάνω ότι κατά τα νομολογιακά δεδομένα είναι η βασική αιτία κήρυξης αντισυνταγματικότητας κάποιων διατάξεων ή πρακτικών. Δεν θα επεκταθώ σε περαιτέρω θεμελίωση του παρανόμου χαρακτήρα της προς ψήφιση διάταξης (άρθρα 1, 2 και 7 Οικουμενικής Διακη΄ρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, άρθρο 1 ΕΣΔΑ, άρθρο 20 Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε., άρθρο 26 Διεθνούς Συμφώνου για τα ατοικά και πολιτικά δικαιώματα), ούτε σε περαιτέρω νομική ανάλυση.
Ενα από τα βασικά σημεία απαρέγκλιτης εφαρμογής της αρχής της ισότητας είναι ο ποινικός νόμος. Εκεί διακρίσεις και εκπτώσεις δεν χωρούν υπό οιανδήποτε έννοια. Τα ανωτέρω σημαίνουν ότι με την πιο πάνω διάταξη επιδιώκεται κάποιοι Ελληνες να μην είναι ίσοι απέναντι του ποινικού και του αστικού νόμου και να είναι οιονεί ακαταδίωκτοι καθώς εξαιρείται η απαξία της πράξεώς τους, από τον ποινικό κολασμό και την αστική ευθύνη.
Είναι σαφές ότι η διάταξη είναι ευθέως αντισυνταγματική και παράνομη και ως θέμα εξετάσεων θα το απαντούσε με ευκολία, όχι μόνο ο πρωτοετής φοιτητής νομικής, αλλά και μη νομικοί.
Περαιτέρω, η εισαγωγή της προκαλεί ευρύτατη νομική αταξία και ανοίγει την κερκόπορτα («παράθυρο») και για το ακαταδίωκτο μίας σειράς άλλων προσώπων ή κατηγορουμένων.
Για εμένα είναι σχεδόν βέβαιο ότι η διάταξη θα χαρακτηριστεί αντισυνταγματική από τους εφαρμοστές του δικαίου στην 1η επαφή τους με αυτή.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Πρώτα από όλα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σε όσους πιστεύουν στην μεταφυσική του νόμου. Οι νόμοι όμως στην πραγματικότητα κατασκευάζονται από συγκεκριμένους φορείς της εξουσίας για να εξυπηρετήσουν κάποιους ή κάποιες καταστάσεις και όχι πάντα το κοινωνικό σύνολο. Είναι σαφές ότι εδώ το νομοσχέδιο περιλαμβάνει αυτή την διάταξη προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα πρόσωπα και καταστάσεις. Να απαλλάξει συγκεκριμένους ανθρώπους από τις πιθανές ευθύνες τους.
Πως θα σας φαινόταν, εάν αύριο οι υπουργοί, οι τραπεζίτες ή κάποιοι άλλο ισχυροί κηρύσσονταν ακαταδίωκτοι ;
Στην πραγματικότητα το μεγάλο πρόβλημα το έχει προκαλέσει η μήνυση του Ν.ΙΝΚΑ για το πετρέλαιο. Δεν θα πούμε περισσότερα διότι είμαστε παράγοντες της δίκης.
Σκεφτείτε όμως πως και γιατί, με ποιό σκεπτικό και με ποια αιτιολογία οι υπουργοί Ανάπτυξης και Οικονομίας εισάγουν την ακραία αντισυνταγματική ρύθμιση αυτή;
Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι κάποιοι τους κρατούν δέσμιους;
Θα μπορούσε κάποιος να καταλογίσει πρόθεση στην κίνηση αυτή;
Η λύση είναι απλή ... εάν υπάρχει πρόθεση το ζήτημα του πως κατατέθηκε η προς ψήφιση διάταξη πρέπει να διερευνηθεί εις βάθος ακόμα και δικαστικά. Εάν δεν υπάρχει πρόθεση πρόκειται για απόδειξη απαράδεκτης άγνοιας που δεν συγχωρείται για πρόσωπα που ασκούν κορυφαία πολιτειακά αξιώματα.
Οφείλουν αν μη τι άλλο, να καταδικαστούν πολιτικά και να παραιτηθούν.
Πρόκειται για τεράστιο και κορυφαίο ολίσθημα που θίγει τον πυρήνα του πολιτεύματος και το καθιστά εν δυνάμει έρμαιο των συμφερόντων.
Οι πολίτες οφείλουν πλέον να αντιδράσουν από μόνοι τους μπροστά στην συνταγματική εκτροπή, να υπερασπιστούν την ισότητα.
Εμείς ως ένωση καταναλωτών τους καλούμε να οργανωθούν.

Δημ. Καραμήτσας
Δικηγόρος
Αντ/δρος Ν. ΙΝ.ΚΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η 19η Μαρτίου στην Ιστορία

Η 19η Μαρτίου είναι η 79η ημέρα του  δίσεκτου 2024 κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Απομένουν 287 μέρες μέχρι το τέλος του έτους. 1205. Έγινε ...