ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΜΠΑΊ’ΔΗΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ
Μεταξύ των εκδηλώσεων της 2ης ΓΙΟΡΤΗΣ PATRIA ήταν η συζήτηση, με θέμα: ‘ΘΡΑΚΗ, ΚΥΠΡΟΣ, ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ: Τα ανοικτά μέτωπα του Ελληνισμού ‘ και μεταξύ των ομιλητών ήταν προγραμματισμένος και ο δημοσιογράφος, εκδότης της Πομακικής εφημερίδας ‘NATPRESH’, ΣΕΜΠΑ’Ι’ΔΗΝ ΚΑΤΑΧΟΤΖΑ, Ελληνας Πομάκος της Θράκης ΜΑΣ. Δυστυχώς, ο ΣΕΜΠΑΊ’ΔΗΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ δεν μπόρεσε να παραβρεθεί στην εκδήλωση και έστειλε την παρακάτω επιστολή.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ:
« Διαπιστώνω πως όσο από την μια η επίσημη πολιτεία αγνοεί, για να μην πω πολεμάει, την προσπάθεια που εδώ και χρόνια καταβάλουμε [ως Πομάκοι] για να διασώσουμε ό,τι κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, τόσο από την άλλη ο απλός λαός και οι απλοί Ελληνες πολίτες στηρίζουν στον αγώνα μας αυτόν και μας βοηθούν όπως και όσο μπορούν.
Μία απτή απόδειξη αυτού που λέω, είναι και η αποψινή εκδήλωση και θέλω να ευχαριστήσω πραγματικά τους διοργανωτές της, που μου έκαναν την τιμή να με προσκαλέσουν σε αυτήν.
Συνήθως, οι κατά καιρούς ομιλίες μου έχουν έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, συνήθως αυτές απευθύνονται σε κοινό που γνωρίζει ελάχιστα πράγματα, δηλ.για τους Πομάκους που ζουν εκεί.
Προσπαθώ να εξηγήσω ποιοί είμαστε εμείς οι Πομάκοι, που και πως ζούμε και, φυσικά, ποιές είναι οι έτσι και αλλιώς πολλές διαφορές μας από τους Τούρκους. Αναφέρομαι στις μεθόδους που το Τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής εφαρμόζει προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από τον εκτουρκισμό των Πομάκων της Θράκης, και τι πρέπει και μπορεί να γίνει από την πλευρά του Ελληνικού κράτους, όσον αφορά εμάς τους ίδιους, ένα αίτημα μας πολλών ετών, προκειμένου να μην γίνει αυτό.
Είμαστε μία ομάδα ανθρώπων, πάνω από 40.000 χιλιάδες σε όλη την Θράκη, έχουμε την δική μας εθνική γλώσσα
Πρόκειται για ένα σλαβογενές κατά πολλούς, ιδίωμα, έχουμε τα δικά μας ήθη και έθιμα και την δική μας κουλτούρα.
Η γλώσσα και ο ιδιαίτερος πολιτισμός μας, μέχρι και σήμερα παραμένουν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, άγραφα και μεταφέρονται προφορικά από γενιά σε γενιά, με αποτέλεσμα να υπάρξει μία σταδιακή αλλοίωσή τους μέσα στον χρόνο, στην σκιά των πολιτιστικών μας αλλαγών γλώσσας και πολιτισμού, όπως και αυτά υπάρχουν Αυτό όμως, όπως φαίνεται, δεν λαμβάνεται υπόψη, επειδή έχουμε δίπλα μας ένα κράτος που είναι πραγματικά έτοιμο να ξεπουλήσει τα πάντα για λίγους ψήφους.
Και απέναντί μας ένα προξενείο Τουρκικό, που χρησιμοποιεί μεθόδους προκλητικές, που μας φέρνουν πολλά χρόνια πίσω, και καταφέρνει να πάρει με το μέρος του μεγάλο μέρος των μουσουλμάνων της Θράκης.
Το πρώτο και πλέον αποτελεσματικό όπλο του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής είναι τα χρήματα. Δεν είναι τυχαίο που αυτή την στιγμή μιλάμε για πάνω από 3000 μουσουλμάνους συνεργάτες του από την Θράκη, και μιλάμε για ανθρώπους που πληρώνονται για όσα κάνουν. Αν η Ελλάδα ξόδευε για την Θράκη το 1/4 των χρημάτων που δαπανά για τις διάφορες ‘κωμωδίες’, τα πράγματα θα ήταν σήμερα πολύ διαφορετικά.
Δυστυχώς, πολύ μεγάλο μέρος από αυτούς που απεργάζονται τον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων της Θράκης θέλουν τους χοτζάδες και ιμάμηδες, οι οποίοι, πέρα από τον μισθό που τους δίνει το χωριό τους, λαβαίνουν και ένα μισθό από το προξενείο. Υπάρχουν σχολεία στα οποία διδάσκονται τα παιδιά μας τα θρησκευτικά, από την Τουρκία καθώς και την Τουρκική γλώσσα. Μιλάμε για χώρους που λειτουργούν εντελώς παράνομα, χώρους χωρίς καμμία άδεια και, το πιο επικίνδυνο, χωρίς την τήρηση των απαραίτητων μέτρων υγιεινής. Μήπως το Ελληνικό κράτος δεν γνωρίζει για αυτά τα παράνομα σχολεία? Γνωρίζει τα πάντα, αλλά δεν θέλει να τα δημοσιοποιήσει. Δεν εννοώ να μην διδάσκονται θρησκευτικά τα παιδιά μας, αυτό θα αποτελούσε καταπάτηση θρησκευτικών ελευθεριών, εννοώ [η διδασκαλία] να γίνεται εις την Πομάκικη γλώσσα και όχι να βάζουν τα παιδιά μας να διδάσκονται την Τουρκική γλώσσα.
Μία εξ ίσου αποτελεσματική μέθοδος, που εδώ και δεκαετίες ακολουθεί η Αγκυρα είναι η τρομοκρατία και σας το λέει αυτό κάποιος που την γνώρισε από πολύ κοντά Οποιος μουσουλμάνος της Θράκης δεν συντάσσεται με τις θέσεις τους, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα χάσει την δουλειά του, στην χειρότερη περίπτωση θα πέσει ο ίδιος θύμα βίας και θα αντιμετωπίσει βίαιη συμπεριφορά από ιδιώτες Ξέρω αυτήν την στιγμή περιπτώσεις Πομάκων, που δεν τολμούν να στείλουν το παιδί τους σε Ελληνόφωνο Δημοτικό Σχολείο στην πόλη, και αυτό γιατί είναι υπάλληλοι μουσουλμανικού Δήμου. Και αν το κάνουν αυτό, μπορεί και να χάσουν την δουλειά τους. Κάτι άλλο που με μεγάλη επιτυχία κάνει το Τουρκικό Προξενείο, με την βοήθεια φυσικά διορισμένων ατόμων της περιοχής, είναι να παρουσιάζει κάθε τι Πομάκικο (ρούχα, φαγητά κ.α.).ως Τουρκικό. Από το Προξενείο διοργανώνουν συχνά ταξίδια από την Ξάνθη σε πόλεις της Τουρκίας, για να φέρουν σε επαφή τους Πομάκους με την Τουρκία. Εφεραν Τουρκικά προ’ι’όντα στα χωριά μας και όλα όσα πλέον αγοράζονται σε καθημερινή βάση είναι Τουρκικής προελεύσεως.
Γενικά στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής και της εξαγοράς συνειδήσεων, η Τουρκία έχει τα πρωτεία. Κάνει ακριβώς όλα εκείνα που εμείς, ως χώρα [/Ελλάδα] αποφεύγουμε να κάνουμε. Βέβαια, από τις αρχές του ’90 και μετά γίνονται σοβαρές προσπάθειες για καταπατήσεις κυρίως της γλώσσας και κάθε πολιτιστικού στοιχείου των Πομάκων, καταργούνται βιβλία, καταργούνται τραγούδια. Γενικά, μπορώ να πω πως η Πομάκικη γλώσσα έχει διασωθεί, δυστυχώς όμως οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετες, γιατί δεν έχει γίνει καταγραφή του Πομακικού στοιχείου. Ο,τι γίνεται οφείλεται σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες, χωρίς καμμία περαιτέρω στήριξη από την επίσημη πολιτεία, οφείλεται αποκλειστικά στο μεράκι αυτών των ανθρώπων και στην διάθεσή τους για να φροντίσουμε να σώσουμε αυτά που κληρονομήσαμε.
Μετά από πολλά χρόνια αγώνα, όσον αφορά το λεγόμενο μειονοτικό ζήτημα της Θράκης, σας λέω ότι μιλάμε για ένα ζήτημα τόσο πολύπλοκο, αλλά και τόσο απλό παράλληλα. Η πολυπλοκότητα έχει να κάνει κυρίως, με το ότι.ως χώρα έχουμε πολιτικούς, που πολλές φορές λένε τα σωστά πράγματα προεκλογικά, αλλά, ως δια μαγείας, πάντα κάνουν τα λάθος πράγματα, μετεκλογικά, με αποτέλεσμα, να μην ξέρει κανείς πότε ναι και πότε όχι, είναι όλο υποσχέσεις. Η πολυπλοκότητα.λοιπόν του ζητήματος επίσης, το οποίο είναι γεγονός, είναι ότι αποτελούμε ένα σπάνιο φαινόμενο χώρας που κάνει ότι μπορεί για να υλοποιήσει τα σχέδια άλλων, σχεδόν των εχθρικών σε εμάς χωρών, και απορώ πως δεν κάνει σχέδια και κυρίως όσον αφορά το δικό μας πρόβλημα. Από την άλλη, το γεωπολιτικό ζήτημα είναι τόσο απλό, που δεν χρειάζονται παρά μόνο μερικές κινήσεις και αποφάσεις και θεωρώ πως [εμείς] ως χώρα και μπορούμε και πρέπει να κάνουμε. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν στις συναντήσεις μας από την μία, να μιλάνε για Ελληνες μουσουλμάνους της Θράκης και από την άλλη, να συζητάνε για την τύχη τους υπό την Τουρκική ηγεσία. Η λύση είναι απλή. Δεν καθόμαστε ποτέ ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με [Τουρκικά] Υπουργεία, για [ό,τι αφορά] καθαρά τοΕλληνικό [μας] μέλλον. Μια άλλη πολύ απλή λύση και πολύ ουσιώδους κινήσεως είναι να εφαρμόζουμε κατά γράμμα την Συνθήκη της Λωζάννης.και να απαιτούμε το ίδιο από όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν: να τηρήσουν μόνο αυτό που καθορίστηκε τότε, για τις μουσουλμανικές μειονότητες στην Θράκη, κυρίως για την διδασκαλία της μητρικής γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία της κάθε μίας από αυτές τις μειονότητες. Αρα οι Πομάκοι να διδάσκονται Πομάκικα, οι Τουρκογενείς τα Τούρκικα, και οι Ρομ τα Τσιγγάνικα, την μητρική τους γλώσσα. Μία εξ ίσου απλή κίνηση είναι η ίδρυση μαζί με κάθε μειονοτικό δημοτικό σχολείο και ενός [αντίστοιχου] Ελληνόφωνου, τι ποιό φυσιολογικό! Μιλάμε για Ελληνικά σχολεία στη περιοχή, ώστε να υπάρχει πραγματικά το δικαίωμα επιλογής του κάθε γονιού για το παιδί του Αντί για αυτό όμως, η κ. Διαμαντοπούλου μας πληροφόρησε ότι σκέπτεται να βρει τρόπο, ώστε να εισάγει την Τουρκική γλώσσα και στα Ελληνόφωνα Εθνικά Νηπιαγωγεία των μουσουλμανικών οικισμών μας. Συγκεκριμμένα είπε ότι: «Πήγα σε ένα χωριό στην Θράκη και ρώτησα τα παιδιά να μου πούνε πόσα αδέλφια έχουνε, και δεν ξέραν να απαντήσουνε στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ»..Η λύση γιαυτό, κατά την κ.Διαμ., είναι να κάνουμε μουσουλμανικά και οθωμανικά Νηπιαγωγεία στην Θράκη, αν είναι δυνατόν! Προφανώς, η κυρία Υπουργός, νομίζει πως όλοι οι μουσουλμάνοι είναι και Τούρκοι. Αλλά και εμείς ως λαός , είμαστε άξιοι της τύχης μας, γιατί εμείς είμαστε αυτοί που ψηφίζουμε τέτοιους ανάξιους ανθρώπους.
Η Πολιτεία θα πρεπει να στηρίξει οικονομικά την περιοχή και να βοηθήσει τους Πομάκους της Θράκης να αναδείξουν και να ζήσουν μέσα από τον πολιτισμό τους: να δημιουργήσουν Μουσεία, παραδοσιακές κατασκευές, και ό,τι άλλο περιλαμβάνει ο πλούσιος πολιτισμός τους. Να το πω πιο απλά και πιο λα’ι’κίστικα, να βγάλουν λεφτά μέσα από τον πολιτισμό τους, ότι δηλαδή κάνει και η Αγκυρα. Ξοδεύει χρήματα για να έχει Τούρκους στην Θράκη. Πείτε μου τι από όλα αυτά δεν μπορεί, ή αν προτιμάτε, δεν έχει το δικαίωμα να κάνει το Ελληνικό Κράτος? Δεν είμαι ένας ανθρωπος που ζει με αυταπάτες. Ξέρω πως ο πρωθυπουργός έχει πάρει εργολαβία να φέρει πρώτο το Πακιστάν στην χώρα μας. Ολα αυτά έχουν ένα μήνυμα:: με τον Γ.Παπανδρέου στο τιμόνι της χώρας, όχι οι Ελληνες Πομάκοι, αλλά, ούτε καν απλοί Ελληνες δεν θα υπάρχουν σε λίγα χρόνια. Γενικώτερα, [σήμερα] ο Ελληνας Πομάκος φοβάται μέσα στην ίδια του πατρίδα, να πει ότι είναι Ελληνας. Σε λίγα χρόνια, αυτό θα ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους.[Ελληνες].
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην περίπτωση που αφορά συνολικά την προσπάθεια που γίνεται από μια μερίδα ανθρώπων, στην οποίαν μέχρι τώρα συμμετέχουν πάνω από 5000 συμπατριώτες μας, για την συλλογή υπογραφών με αίτημα την απομάκρυνση του Τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής. Οσοι γνωρίζετε, έστω και έλάχιστα, σχετικά με την διπλωματία και τον ρόλο της, θα καταλαβαίνετε πως μιλάμε για ένα προξενείο που κάνει τα πάντα, εκτός από αυτό που μπορεί και ακουμπάει στο πλαίσιο των διεθνών κανόνων που μπορεί να κάνει ένα προξενείο. Θα μου πείτε βεβαίως «Μα πως γίνεται ο κ.Παπανδρέου να απομακρύνει ένα προξενείο, κάτι που μέχρι τώρα δεν το έχει τολμήσει κανείς, που του βγάζει δύο βουλευτές και μάλιστα αιρετούς, σε επίπεδο Τουρκικής Διοικήσεως;» Είναι απλό, δεν θα το κάνει. Ενας άνθρωπος που το 1979, δήλωσε δημόσια ότι είναι κατά των εθνικών κρατών, ένας άνθρωπος που πάει να μετατρέψει την χώρα μας σε Πακιστάν, σίγουρα δεν θα θυμηθεί την απομάκρυνση ενός Τουρκικού προξενείου. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η προσπάθεια αυτή δεν έχει την σημασία της. Μερικές δεκάδες χιλιάδες υπογραφές για την απομάκρυνση του Τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, σημαίνουν πολλά εκεί πέρα για μας, για την Ελληνική Θράκη. Γιαυτό σας καλώ από αυτό το βήμα όλους να στηρίξετε το αίτημα αυτό, υπογράφοντάς το. Δεν ζητάμε τίποτα το παράνομο, απλά ζητάμε για τους Ελληνες πολίτες να αποφασίσουν Ελληνες και όχι Τούρκοι. Τόσο παράλογο είναι αυτό?
Ζούμε, κυρίες και κύριοι, σε μία χώρα που δεν λειτουργεί, δεν κινείται τίποτα. Ολο περιμένουμε να μάθουμε, ποιοι είναι εκείνοι που πλούτισαν μέσα από τις υποθέσεις για το Βατοπέδι. Οσοι πραγματικά νομίζετε ότι θα συμβεί κάτι, είστε πολύ γελασμένοι. Θα μου πείτε τώρα, τι σχέση έχει αυτό με τους Πομάκους, για την καταπίεση που δέχονται, και όμως έτσι είναι. Συνήθως αποφεύγω να εκφράσω παράπονα για τις προσωπικές μου υποθέσεις αλλά αυτό θα το κάνω, για να καταλάβετε όλοι το μέγεθος της αδιαφορίας του Ελληνικού Κράτους. Εγώ τα 2 τελευταία χρόνια, βρίσκομαι σε μία δικαστική διαμάχη με μια τουρκόφωνη εφημερίδα της Θράκης. Εχουν ήδη βγει δύο αποφάσεις πρωτόδικες για αποζημίωση 50.000 ε. η κάθε μία, αποζημίωση που πρέπει να μου καταβάλλει η συγκεκριμένη εφημερίδα για υβριστικά και συκοφαντικά εναντίον μου δημοσιεύματα. Κι΄όμως, με μία δικαιοσύνη που κινείται με ρυθμούς χελώνας, ήδη φθάσαμε στον τρίτο χρόνο και αυτές οι δύο απλές υποθέσεις ακόμα εκκρεμούν. Μιλάμε για δύο τυπικές υποθέσεις ρουτίνας, που σε μία άλλη ευρωπα’ι’κή χώρα θα είχαν λήξει το πολύ σε τρείς μήνες. Όταν οι απλές υποθέσεις κρατούν χρόνια, φανταστείτε, πόσο μπορεί να κρατήσει η υπόθεση Βατοπεδίου. Βέβαια, αυτοί είναι σε θέση και μπορεί να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα. Βλέπετε, εδώ τα πράγματα είναι απλά. Ολοι σχεδόν οι εμπλεκόμενοι είναι πολιτικοί και άρα, όλοι εκ των προτέρων αθώοι. Αυτή είναι η σημερινή Ελλάδα, για την οποίαν θέλουν να είμαστε περήφανοι.
Σας ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή σας,
ΣΕΜΠΑ’Ι’ΔΗΝ ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ, Πομάκος Ελληνας της Θράκης.
Πηγή Θωμαίς Παριανού -Στόχος
Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΟ. Ανένδοτος για να φύγουν οι Ψεύτες,οι κλέφτες,και οιΠροδότες.«Ου δη πάτριον εστί ηγείσθαι τους επήλυδας των αυτοχθόνων….»...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Εφιαλτάκης-Μητσοτακένσκι και οι Ομοφυλόφιλοι της ΚΝΟΥΔΟΥ, βρίσκονται στην Λάθος Πλευρά. Οι Ρώσοι έχουν την τεχνολογική Υπεροχή. Όλο το ΝΑΤΟ δεν μπορεί να αναχετίσει εναν ρωσικό «Ορέσνικ». Καιρός να αρχίοσυν να υπολογίζουν σε πόσα λεπτάθα φθάσει ο "Ορέσνικ" στην Αλεξανδρούπολη, τη Σούδα και το Άκτιο
Ο πύραυλος«Ορέσνικ» έχει σημαντικές δυνατότητες να αλλάξει την τρέχουσα διεθνή ισορροπία δυνάμεων. Ο διοικητής των Ρωσικών Στρατηγικών Π...
-
Η ΑΙΝΟΣ επειδή ειναι μικρή και έχει μικρότερο κόστος πουλάει πολύ πιό φθηνα από τον Ανταγωνιστή της Μπαρμπαστάθη που εχειαγοραστεί από πολ...
-
Οι πρώτες (ιατροδικαστικές) εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο 31χρονος ποδοσφαιριστής υπέστη έμφραγμα.
3 σχόλια:
Είναι επιβεβλημένο να υποστηριχθούν οι Πομάκοι. Πρέπει να ενημερωθεί ο κόσμος γιατί πολλοί Έλληνες αγνοούν το πρόβλημα.
Ίσως κάποιες εκθέσεις το καλοκαίρι σε τουριστικά μέρη να βοηθούσαν στην ενημέρωση διαμένοντας και φυλλαδια ώστε να γίνει γνωστό τι είναι οι Πομάκοι, τι ρόλο παίζουν στην περιοχή οι Τούρκοι, το προξενείο κλπ..
Ο Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος για τα Εκκλησιαστικά σχολεία!!
Mar 20, 2010
Εμφανώς πικραμένος από το περιορισμένο ενδιαφέρον της διοίκησης της Εκκλησίας για τα εκκλησιαστικά σχολεία εμφανίζεται ο Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος, Πρόεδρος της ‘‘Εστίας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης’’ . Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο κ.Δωρόθεος δηλώνει ότι η Εκκλησία δεν υποστηρίζει όσο θα έπρεπε τα εκκλησιαστικά σχολεία ενώ - προσθέτει- "απεμπολεί κεκτημένα δικαιώματά της".
Ο δυναμικός Ιεράρχης της πολυνησιακής Μητροπόλεως των Κυκλάδων σημειώνει ότι "η Εκκλησιαστική Εστία σήμερα, ως θεσμός, έχει επιτύχει στην αποστολή της" αλλά δεν παραλείπει να σημειώσει, ότι στις περιπτώσεις των σχολείων όπου ο αριθμός των μαθητών μειώθηκε, η Εκκλησία "θα πρέπει να δει την αλήθεια κατάματα".
***********
Ερ.Αισθάνεστε ότι ως Εκκλησία έχετε ευθύνη, ακόμη και σήμερα, για τα Εκκλησιαστικά Σχολεία;
Απ.Τα σχολεία αυτά, πρέπει πρώτα εμείς να τα αγαπήσουμε και να τα υποστηρίξουμε. Άλλωστε η ρίζα τους βρίσκεται στην ομάδα Χριστού και Μαθητών Του. Δυστυχώς, δεν νομίζω ότι αυτό γίνεται σήμερα στην έκταση που πρέπει. Η Εκκλησία σήμερα δεν έχει λόγο ουσιαστικό στην διεύθυνση και την λειτουργία τους, γεγονός για το οποίο και η ίδια ευθύνεται, γιατί εύκολα κατά καιρούς απεμπολεί κεκτημένα δικαιώματά της.Όμως, και το αναρρίπισμα και μόνον της άκρης του ράσου μας μέσα σε αυτά τα Σχολεία, είναι σημαντικό.
Υπάρχουν σήμερα στα Σχολεία αυτά παιδιά, με καταφανή οικονομικά προβλήματα, παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, παιδιά που αναζητούν ένα δυνατό χέρι να τα στηρίξει και να τα ποδηγετήσει. Αυτά δεν είναι μόνο παιδιά εκείνων που τα γέννησαν, αλλά είναι και δικά μας παιδιά, και δεν έχουμε δικαίωμα να τους δείξουμε την έξοδο, προφασιζόμενοι οικονομικές δυσκολίες!
Ίσως και εμείς δεν έχουμε μεταξύ των πρώτων προτεραιοτήτων μας κατατάξει τα Εκκλησιαστικά Σχολεία. Ασχολούμεθα με το ποιές είναι ή πρέπει να είναι οι σχέσεις μας με τους Διευθυντές και Καθηγητές, που δυστυχώς δεν είναι πάντοτε και οι καλύτερες, και αφήνουμε σε δευτερεύουσα προτεραιότητα το σπουδαιότερο, που είναι οι ψυχές αυτών των παιδιών, που ο Θεός εμπιστεύτηκε στα Σχολεία αυτά...
Ακολουθεί η λοιπή συνέντευξη που παραχώρησε ο Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος:
www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1920
**************
Ως σχόλιο στο απόσπασμα:"Δυστυχώς, πολύ μεγάλο μέρος από αυτούς που απεργάζονται τον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων της Θράκης θέλουν τους χοτζάδες και ιμάμηδες, οι οποίοι, πέρα από τον μισθό που τους δίνει το χωριό τους, λαβαίνουν και ένα μισθό από το προξενείο. Υπάρχουν σχολεία στα οποία διδάσκονται τα παιδιά μας τα θρησκευτικά, από την Τουρκία καθώς και την Τουρκική γλώσσα."
Ο Σύρου Δωρόθεος είναι ένας πολύ νέος για το αξίωμά του και πολύ άξιος ιεράρχης - Μητροπολίτης.
Φανερή είναι η πίκρα του για τους πολιτικούς που μας κυβερνάνε που αντί να στηρίξουν την Ελλάδα, ενδιαφέρονται περισσότερο για τους Μουσουλμάνους.
Στα εκκλησιαστικά Λύκεια πηγαίνουνε παδιά που θέλουν να γίνουν ιερωμένοι αλλά και καθηγητές θεολόγοι. Τα τελευταία χρόνια είναι όλο και πιο δύσκολο να διοριστεί ένας Θεολόγος, διορίζεται μόνο στην πρωϊνή ζώνη και για την πρόσθετη απογευματινή στήριξη που απασχολεί ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, δεν έχουν προβλεφθεί θέσεις.
Τώρα η Διαμαντοπούλου επιδιώκει να καταργήσει εντελώς τα θρησκευτικά από τα σχολεία ενώ δεν την ενοχλούν ένα σωρό άχρηστα ή πολύ εξειδικευμένα μαθήματα που τα ευφήυραν κάποιοι για να τακτοποιήσουν ανέργους πτυχιούχους που δεν έχουν διδαχθεί παιδαγωγικά μαθήματα και τα τους περνάνε υπό τύπον σεμιναρίων στη ΑΣΠΑΙΤΕ για να διοριστούνε.
Αυτό είναι εις βάρος των γλωσσικών μαθημάτων, της ιστορίας, των μαθηματικών κλπ. Τα παιδιά κουράζονται γιατί βαθμολογούνται και σε αυτά τα μαθήματα των οποίων η ύλη υπάρχει ήδη μέσα σε άλλα. Παράδειγμα το μάθημα Δίκαιο. Η ύλη του είναι μέσα στην ιστορία. Για πιο λόγο να υπάρχει σαν ξεχωριστό μάθημα; Μα για να το διδάσκουν πρώην άνεργοι δικηγόροι!!!!!Και άλλα τρανταχτά παραδείγματα. Αυτά δεν ενοχλούν τη Διαμάντω. Την ενοχλούν όμως τα θρησκευτικά που υπήρχαν πάντα και που η ύλη τους δεν περιέχεται πουθενά αλλού σε άλλο μάθημα. Στην καλύτερη περίπτωση θα το περιορίσει και θα είναι μάθημα επιλογής μόνο για τη β΄ και γ΄ Λυκείου, που σημαίνει ότι θα μειωθούν δραματικά οι προσλήψεις Θεολόγων. Οπότε τα παιδιά δεν στρέφονται πια σε αυτή την επιλογή.
Εύχομαι να μην το κάνει και η θεολογία να παραμείνει μέσα στα σχολεία κανονικά.
Δημοσίευση σχολίου